נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אמונות תפלות, קמעות וברכות זה דבר קצת טריקי, אבל לרובנו יש את הדבר הקטן הזה שגורםן לנו להאמין שאנחנו מצליחים בזכותו. יודעים מה, למה ללכת רחוק – תסתכלו על האוהדים במשחקי ספורט: הם משוכנעים שהגרביים המסויימות שהם לובשים בכל משחק הן המפתח ולמעשה הסיבה שהקבוצה שלהם זוכה.

אז כמובן ששאלנו את השפים שהמסעדות שלהם מצליחות למדי (טפו טפו טפו) מה הקמע שלהם, הברכה הסמויה, הדבר הקטן הזה שאולי כן ואולי לא עוזר להם להצליח. התשובות שלהם היו מהממות ומקסימות!

המוציא – ניקוי סירים

אבי לוי, הבעלים של מסעדת המוציא שרבים ומפורסמים נוהרים אליה, הוא שף טלוויזיוני מפורסם מאוד. החל מהזכייה האייקונית בתוכנית מאסטר שף, ועד לסיפור החיים האישי שלו, שעורר השראה ברבים ובעיקר אצל בני נוער (התגברות על קשיים רבים, בזכות הקשר הטוב עם משפחתו). כיום אבי מנהל את מסעדת המוציא בשוק מחנה יהודה, ומבשל אוכל בהשראת המטבח של אמו, שמבשלת יחד אתו.

מנות שאנחנו אהבנו במיוחד: פסטייה עוף עם שקדים, פירות יבשים וזעפרן, הכל מוגש על ריבת פירות יער מהממת.

אמונה תפלה או קמע: "אני צריך שכל הסירים שאני עומד לבשל בהם, יעברו ניקוי מחדש. כלומר אני שוטף את כל הסירים גם אם הם כבר עברו ניקוי. כל משמרת מחדש".

המוציא, יפו 113 ירושלים. 053-7102678

 סירים מצוחצחים. צילום: מסעדת המוציא

המחבוא של אדיאסור להגיד שהסרוויס טיל, אחרת...

המחבוא של אדי היא מסעדה אילתית מוכרת וותיקה מאוד. כמה ותיקה? הבעלים המקורי, אב המשפחה אדי חץ, פתח אותה בשנת 1979, ומאז היא ממשיכה לעבוד ולהיות מלאה ושמחה, לשרת את האילתים הקבועים וגם תיירים המזדמנים למקום, ורוצים לדעת על מה המהומה. כיום המסעדה מנוהלת על ידי אשלי, הבן של אדי, והוא שומר על הקו הקלאסי של המנות בסגנון של פעם, עם עדכונים מודרניים פה ושם.

מנות שאנחנו אהבנו במיוחד: פטוצ'יני עם שרימפס, מנה שאנחנו מוכנים לנסוע בשבילה לאילת כל שבוע. וגם מנת פפרדלה די-מארה, שכוללת פירות ים, קונפי שום, עגבנייה ופילה דניס.

אמונה תפלה או קמע: אשלי: "אסור להגיד שהסרוויס זורם טוב. אם אומרים באמצע הסרוויס, שהסרוויס טיל או חשמל, אז תמיד יש את האמירה חכו זה עוד לא נגמר, אל תגידו את זה וכאלה, מחפשים ישר עץ לנקוש עליו".

המחבוא של אדי. המסגר 2, אילת 053-4293615

 מנות קלאסיות עם טוויסט. צילום: מסעדת המחבוא של אדי

ארנולד – בלי עין הרע

מוסד קולינרי אהוב וותיק ושמח, הקיים כבר עשרות שנים (הוקם בשנת 1962 על ידי ארנולד בניש), ומגיש מנות אהובות, טעימות, המתוקנות בכישרון עצום לשמחת קהל הלקוחות הקבוע שממשיך להגיע כבר שנים ארוכות. אז מה הסוד שלהם? בשביל זה אנחנו פה!

מנות שאנחנו אהבנו במיוחד: המבורגר הבית, מנה קלאסית שלא נמאסת עלינו אף פעם, ומוגשת עם תפוחי אדמה פריכים טעימים להפליא וירקות. לידה בירה צוננת, ולא צריך יותר כלום.

אמונה תפלה או קמע: מייקי (הנכד של ארנולד): "מאז ומתמיד אנחנו מוסיפים על הצ׳קים שלנו, מיד אחרי שם העסק, את הכיתוב ״בלי עין הרע״. זה כדי שלא יפתחו עלינו עיניים ושנמשיך להיות רלוונטיים, אנחנו קיימים 61 שנה טפו טפו טפו".

ארנולד בכור שלום שיטרית 6, צפון תל אביב 053-6114525

 תמיד שמח, תמיד טעים. צילום: מסעדת ארנולד

אמורה מיו – ברכה מאמא

מסעדת “אמורה מיו” היא מוסד תל אביבי אהוב ומוכר, שנפתח לפני יותר מעשרים שנה על-ידי בני הזוג סוזנה (ילידת רומא) ושלומי סלומון, שפתחו את המסעדה אחרי שלושים שנות מגורים באיטליה, שם למדו את רזי המקצוע של הבישול האיטלקי. איזה כיף לנו!

מנות שאנחנו אהבנו במיוחד: אנחנו במסעדת אמורה מיו תמיד מזמינים פיצות, ואנחנו הולכים על ציה סטפניה שכוללת רוטב שמנת, מוצרלה, גבינת רוקפור, עגבניות ובזיליקום, וגם פומודורו - פנה עגבניות קלאסי.

אמונה תפלה או קמע: שלומי ממסעדת אמורה מיו: "יש לי חמסה שאמא שלי נתנה לי לפני 40 שנה כשהשתחררתי מהצבא. היא עלי, והיא מגינה עליי. אני לא יודע אם היא באמת מגינה עלי אבל זה עושה לי טוב. בנוסף אני תמיד נכנס למסעדה ברגל ימין ויוצא ברגל ימין. כשעשינו שיפוצים במסעדה  פיזרנו שום וזה נשאר בין הקירות, בשביל המזל".

אמורה מיו, אבן גבירול 100 תל אביב, 053-9426944

 אוכל איטלקי משובח. צילום: מסעדת אמורה מיו.

מסעדת קיטון – ברכה עתיקה מסבתא

מסעדת קיטון, מוסד של אוכל מזרח אירופאי שאירח במשך עשרות השנים מאז היווסדו את כל הבוהמה התל אביבית שאתם מכירים מסרטים ושירים, נוסד בשנת ,1945 עוד לפני קום המדינה, על ידי שרה רוזנברג, הארי רוזנברג וחדווה נשלבסקי בתם. המקום מציע לא רק אוכל נוסטלגי מטריף אלא גם כלים אותנטיים ויפהפיים, שאפשר לרכוש.

מנות שאנחנו אהבנו במיוחד: ממה להתחיל? קניש – בצק תפוחי אדמה ממולא בבשר, קרפעלך, ורניקס, קישקע ועוד!!!

אמונה תפלה או קמע: לאורנה, הנכדה של המייסדים, יש סיפור מרגש במיוחד: "סבתא שלי כתבה לי ברכת הדרך – מכתב שבו היא ממליצה לי איך להצליח ואיך להגיע לגיל תשעים בבריאות. היא כתבה לי להתחיל את הבוקר בים, אחר כך מטבח, אחר כך ריקודי עם. יש לי את זה בכתב ידה, והיא חיה עד גיל 99 וחצי".

קיטון. דיזינגוף 145 תל אביב. 053-9379307

 מכתב אישי מסבתא, להצלחה ובריאות בחיים. צילום: אורנה רסקין, מסעדת קיטון 

צילום תמונת שער: אורנה רסקין

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
המוציא בירושלים
הזמנת שולחן
053-7102678
ארנולד בתל אביב
053-6114525
אמורה מיו בתל אביב
053-9426944

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
יום האישה עם כוכבת משחקי השף: "ידעתי שאצליח"
טעמים של ג'אז ואוכל משובח
מסעדת שף כשרה למהדרין? "פה כדי לעשות היסטוריה"
אדוני ירצה גם כרית? המסעדות שאהבנו בבתי מלון
סאנסט באשדוד: לאוהבי בשר והחיים הטובים
הירושלמית החדשה והמסקרנת מיט טיים - ביג טיים!
מסעדות כשרות בפריז לכבוד יום הבסטיליה
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות