נגישות
נגישות

מקרן אן הצרפתייה-ישראלית הענוגה ועד אסף אמדורסקי במופע המבוסס על שיריו של אביו בני אמדורסקי, פסטיבל ג'אז בים האדום המתקיים בכל שנה באילת ממשיך להיות עוגן של נחת, רוגע, והרבה מוזיקה משובחת להרבה מאוד אנשים, ובמיוחד השנה, בין התאריכים 22-24 בפברואר. 

השילוב של הופעות כמעט סביב השעון עם מזג האוויר האילתי המפוייס שלא דומה בכלל לחורף בערי המרכז, האווירה הצוהלת שמרפאת את הלב והנפש, בתי המלון המפנקים והמסעדות האילתיות המצוינות שמארחות את באי הפסטיבל, מייצר את אחד האירועים הכי טובים שמתקיימים פה. ואם בכל שנה חובבי הפסטיבל מחכים לו בכיליון עיניים, על אחת כמה וכמה השנה, כשאי אפשר לנסוע לצפון בכיף, ואי אפשר ליהנות מהכלניות בדרום, ונשאר לנו, פחות או יותר, בעיקר את אילת התוססת ושמחה תמיד.

ומה עם מסעדות ליד פסטיבל הג'אז באילת? אילת כל כך קטנה, שאתם לא צריכים לחפש מסעדה ממש ליד ההופעה, כי סביר להניח שכל מסעדה שתבקרו בה תהיה קרובה מספיק.

ועכשיו, בואו נדבר תכלס - מה אוכלים? מסעדות באילת לא חסר, אבל אנחנו רוצים למקד אתכם במסעדות הכי טובות וכייפיות, עם תפריטים שמריחים מהם את הים, השמש והמסיבות. 

מסעדות מומלצות לפסטיבל ג'אז בים האדום 2024

פסטיבל הג'אז באילת 2024 אומנם נמשך בסך הכל 3 ימים אבל היי, זה לפחות 9 ארוחות. המסעדות האילתיות ידועות כמפנקות מאוד, רובן ברמה גבוהה עם אוכל משובח ושירות מצוין, ואם אפשר נוף לים, אז בכלל אנחנו מסודרים.

לה קוצ'ינה - איטלקיה עסיסית על הטיילת

תתקשו למצוא תייר (על המקומיים בכלל אין מה לדבר) שלא מכיר את המסעדה האיטלקית המצויינת לה קוצ'ינה, על טיילת הרויאל ביץ'. המסעדה מחולקת לחדרים, ואתם יושבים כמו אורחים של משפחה איטלקית באיזה בית עתיק באחת הסמטאות בטוסקנה. אתם יכולים לבחור לשבת במטבח, ליד המאמא האיטלקית שמרכיבה פיצה לוהטת, במרפסת, בחדר האורחים או בסלון, העיקר שתטעמו מהאוכל המשובח והמרהיב (ישר לאיסנטגרם), שהריחות שלו מסחררים אתכם כבר בכניסה למקום. 

באנו לחגיגה - אנחנו עפנו על מנת הפולנטה הקטיפתית מתירס טרי, חמאה, שמנת, פרמז'ן, שמן כמהין ופטריות צלויות, והקרפצ'יו הדג ים שהגיע עם רוטב שהקפיץ את המנה הזו ליצירת אמנות.

תאיסטורי - מנות אותנטיות ומנוחה מכל ההמולה בחוץ

אורחי ומשתתפי פסטיבל הג'אז באילת טרודים לא רק בהופעות, אלא גם באיתור לוח הופעות, השוואות מחירים של מלונות, כרטיסים, מציאת דילים והנחות, בקיצור, אתם צריכים לנוח מכל זה, ומה משדר לכם יותר רגיעה ממסעדה תאילנדית אותנטית? 

מסעדת תאיסטורי מייצרת מסע קסום אל תוך עולם הטעמים של תאילנד. במטבח הפתוח תראו את הטבחים התאילנדים מכינים מנות אותנטיות באהבה ובקפידה, תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים ותבלינים ייחודיים המיובאים ישירות מתאילנד. ואם הסלטים טעימים לכם כל כך, טריים ופריכים, זה רק בגלל שבעלי המסעדה מגדלים את הירקות בעצמם באיזור הערבה. 

באנו להתרגע - המסעדה מציעה תפריט סושי עשיר ומגוון המוכן על ידי שף סושי מקצועי, פשוט תזמינו כל מה שאתם יכולים. הכל טעים! אנחנו התענגנו על קראנצ'י טונה רול טונה אדומה עם אבוקדו, מלפפון, טופ של ספייסי טונה, טוביקו ושבבי טמפורה, וטטאקי טונה אדומה - טונה צרובה עם אצות וואקמה, ירקות שורש ועשבי תיבול ברוטב תמרהינדי/

פאגו פאגו - הותיקה הכי מעודכנת

על המרינה, משקיף לאינסוף כחול, פועלת פאגו פאגו (פעם מסעדה צפה במים, היום פשוט משקיפה לשם), מסעדה ותיקה מאוד, אך מעודכנת מאוד, קלאסית אבל מלהיבה, בקיצור הבנתם. המסעדה מציעה תפריט צרפתי (מי שמבין קצת יודע, שבדרום צרפת, למשל מרסיי, יש את מנות הדגים הכי טובות בעולם) וגם 

העיצוב שקט, מקרין תחושות של חופש ויוקרה - קווים נקיים עם שמץ עץ (הבר המלבני מעץ אלון משחר באמצע המסעדה מהמם), מהחלונות תוכלו לראות את היאכטות העוגנות במעגן, ללגום כוס יין מעודנת ולחשוב שהחיים, לפעמים, יכולים להיות מאוד מספקים. 

באנו להרגיש בחו"ל - התפריט מציע לא מעט מנות מעודנות ומרהיבות, אבל בשביל מנה אחת אנחנו מוכנים לנסוע חמש שעות לאילת, במיוחד בשבילה - מרסיי קלאמרי ושרימפס, שמציעה שרימפס, קלמארי וניוקי תפו"א, מוגשים ברוטב חמאה, יין לבן ושום, והכל טרי וטעים מאוד.

פאגו פאגו, משעול המים 99 , מרינה אילת, 053-9441800

ג׳אספר 08 - בטופ 10 של מדרגי זאפ

אם מיציתם את כל הג'אז הזה (בדיחה לחובבי הז'אנר), אתם יכולים לתפוס הופעה חיה וארוחה נהדרת בג'ספר 08 - הבר החדש של חיי הלילה באילת, הממוקם במלון אגמים המשודרג, ומביא ווייבים כייפים עם מוזיקת טכנו, דיפ האוס והופעות חיות. למרות רוח המועדון והסקס אפיל הלילי המכושף, המקום מציע אוכל מעולה, יצירתי וטרי, לצד קוקטיילים צבעוניים ותיירים מחו"ל ששואלים איפה red sea jazz festival, ואז עוברים הלאה.


באנו לרקוד - כל המנות שנדגמו היו משובחות, אבל לנו היה טעים במיוחד שבלול בצל מקורמל - קראנץ' שמרים במילוי בצל מקורמל עם קרם פרש וסחוג ירוק (כן כן), ומנה של סיגרים פריכים במילוי מיקס דגים מתובלים בעלי כוסברה, בזיליקום, בצל ירוק ולימון כבוש פלוס עלי חסה רעננים עם איולי יוזו.

פסטורי - חוויה איטלקית אותנטית

מסעדת פסטורי, הממוקמת בחופה הצפוני של אילת, מזמינה אתכם לחוויה איטלקית אותנטית שתעיר לכם את כל החושים, ותזכיר לכם למה אתם כל כך אוהבים מטבח איטלקי.כל המנות מוכנות במקום, עם חומרי גלם טריים ואיכותיים, תוך שימוש בטכניקות איטלקיות מסורתיות. התפריט עשיר ומגוון, ומתאים לכל טעם ולכל כיס. אווירה חמימה ומזמינה, כמו בבית איטלקי.


באנו להגיד בונג'ורנו - הכל טעים, כן? אבל המנות הבאות פוצצו לנו את בלוטות הטעם: שרימפס בחמאת עגבניות, יין לבן, לימון, שום, פלפל חריף ועשבי תיבול, מולים בשמן זית, שום, לימון, יין לבן, עשבי תיבול ונגיעת שמנת ופיצה קפרזה  - רוטב עגבניות ביתי, גבינת מוצרלה, עגבניות שרי, פסטו, בלסמי מצומצם

פורטונה - הפיצה לוהטת והבצק פריך

נכון הרבה פעמים שואלים אתכם אם יש לכם המלצות מסעדה לפסטיבל באילת, ואתם רוצים להגיד להם - לכו על פיצה, חברים, פיצה תמיד בא טוב, במיוחד בסוף ערב עמוס של מוזיקה ואלכוהול. אז פורטונה היא מין מקום כזה, שמצד אחד אתם באים לטרוף בו את הפיצה הכי מכשפת שטעמתם בחייכם, ומצד שני, אוי לא, מבט חטוף בתפריט מגלה שיש שם עוד כל כך הרבה דברים טעימים, ולפי הנראות השיקית של המסעדה הכל בטוח טוב.

אז תנו לנו להרגיע אתכם, הכל באמת מצוין.

באנו לטרוף - שתי פיצות שהפכו את השולחן - פיצה פטריות עם עגבניות, מוצרלה, פטריות , טימין ופרמז'ן, ופיצה פפרוני עגל עם עגבניות, מוצרלה, נקניק, פרמז'ן ורוקולה.

מיה ביץ' - על הים

כולנו זוכרים מהמסעדות של ילדותנו באילת את הגורילות ש"שמרו" על אחד הפאבים, ואיכשהו אצל רובנו התקבעו כמאפיין של אילת. אז מיה ביץ' שיושבת ממש על קו המים וקרובה לכל האירועים השווים, מציעה סושי מעולה עם הרבה דגים טובים וטריים (טוב, המיקום מחייב), ומקום עם וייבים כייפים שפשוט כיף לשבת בו. לגמרי מהמסעדות שתרצו לבקר בפסטיבל הג'אז 2024. 

באנו למסיבה - רוצו על הקריספי סלמון - סלמון אפוי, מלפפון, בצל ירוק, פטריות שיטאקי ולימון, עטוף באבוקדו, ספייסי מיונז ושבבי טמפורה, ואם אתם שניים, הזמינו קומבינציית קיוטו מיקס ג'ירו רול, קריספי סלמון, 2 יח' סשימי טונה, 2 יח' סשימי סלמון, 2 יח' סשימי המאצ'י. ותספרו לנו איך היה

מיה ביץ'. רח' שביל, דרך פעמי השלום 8, אילת. 

ניין ביץ' - נוף ואוכל טוב

ניין ביץ' ממוקמת על טיילת נפטון באילת, ממש על החול מול נופי הים האדום המדהימים. מה שמיוחד בה, ומושך אליה מבקרים רבים, זה שלמרות  העיצוב היוקרתי היא מציעה תפריטים מגוונים לכל גיל ומצב. למשל, אתם יכולים להגיע לדייט רומנטי בשעות בין ערביים וליהנות משקיעה אילתית מהפנטת, על מנה של דניס שלם בתנור, ואיזה דרינק מההיצע העצום של המסעדה. ומצד שני, אתם יכולים להגיע עם הילדים, ולזלול פלטת מטוגנים, צ'יפס, פלאפל וכו'. ולא רק זה, אלא גם יש תפריטים בשריים, חלביים וטבעוניים. 


באנו לחגוג - תסמכו עלינו ותזמינו מנה שנקראת מגדלי כבד אווז -  שכבות כבד אווז מוגש עם ברוסקטות לצד קונפיטוריה בצל שאלוט, סלט עלים. לידה פלטת בשרים - רצועות אנטריקוט, קבב הבית, כנפיים, מרגז ופרגית מוגש עם 2 סלטים + 2 תוספות לבחירה. ואם הגעתם בששי, שיחקתם אותה, כי יש חריימה - דג נסיכת הנילוס מוגש עם 2 לחמניות מתוקות, סלט עלים וחומוס

קאזה דה ברזיל - בשר בפה, ברזיל בגוף

חולמים על ריקוד סמבה לוהט בין גלי הים הצלולים? רוצים לטעום את הקצב התוסס של ברזיל בלי לעזוב את הארץ? "קאזה דו ברזיל" מציעה את הדבר האמיתי - מסעדה שמעיפה לכם את הראש ותרגישו את הצבעים, החופים והקצב הסוחף והשמח של חגיגת בשרים ברזילאית אמיתית.

גם אם הגעתם קצת מדוכדכים, אם בדיוק רבתם עם הבן / בת זוג, אל תדאגו. כששיפודי הבשר העסיסיים מתחילים לרוץ, כשריחות משכרים ממלאים את האוויר, וכקצב הסמבה הסוחף מרים אתכם מהכיסא – גם המצב רוח שלכם מטפס למעלה. 

באנו לשמוח - בכנות, הכי שווה להזמין ארוחה במחיר פיקס, ולקבל לשולחן ללא הפסקה עשרות שיפודים, קציצות, כנפיים, נקניקיות צ'וריסוס ועוד ועוד ועוד. לכל זה להוסיף את יין הבית ב 25 ש"ח בלבד ויאללה חגיגה!

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
0
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של ליהי גיאת

Newsletter Icon