נגישות
נגישות

מסעדות בריאות - לא רק בורגול וקינואה

מסעדות בריאות זה הלהיט של 2023 - קערות בריאות, מזונות-על, עלעלים וירקות בדייט עם אסאי, קבלו את המסעדות הכי שוות שמגישות את מיטב הקולינריה הבריאה!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 12/03/2023, 13:28
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קבלו במחיאות כפיים סוערות את כל אבות המזון ואימהות הבריאות! חומרי גלם טבעיים ועונתיים בלי חומר משמר חלילה וחס. טחינה, קטניות, אורז מלא, אסאי ובקיצור כל מה שבריא ועושה לכם גוף מדוגם ונפש קלילה. תשכחו ממזונות עתירי שומן ופחמימות, המבורגרים עם טופינג מושחת, צ'יפס ופיצות עם מיליון גבינות, כעת אנחנו עושים טרנספורמציה לעולם שכולו קערות בריאות עם כוסמת, ירקות וירוקים שנקטפו זה הרגע ע"י שף קליל ומחויך. הבורגול והקינואה הופכים לבני זוג מהסרטים כי ככה זה כשהבריאות הופכת לאידאולוגיה ודרך חיים של ממש. אז במיוחד לבריאים שבכם ולמי שהיה מת להיות בריא אך מדשדש בנבכי הקלוריות, אספנו עבורכם את מיטב המסעדות שמגישות אוכל בריא, טעים ומשובח. בואו, נסו ותצאו בריאים יותר – לפחות בתחושה אם לא במציאות!

קצת רקע על מהו מזון בריא, בורגול ושמורגול

ישראל הולכת והופכת בהדרגה ומבלי ששמנו לב למעצמת בריאות של ממש בכל הקשור לעולם הקולינרי. מדובר בעולם חדש ששם במרכז את רכיבי המנה הכוללים לרוב מוצרים טריים ועונתיים בשילוב עם מזונות על – מונח המייחס למזונות מסוימים ולתכונות המועילות לגוף האדם. האוכל הבריא יוצר ארוחות שלמות שנחשבות כסוג של ריפוי לגוף ולנשמה ובמקום לספור קלוריות ואחוזי שומן בכל סלט מצ'וקמק שנקבל, כאן יש קערות עמוסות בכל טוב שיגרמו לנו להרגיש כמו אחרי חדר כושר בשילוב עם ספינינג מנטאלי.

הבשורה הטובה היא שכל הטוב הזה לא מתייחס לפיגורה שלנו ואינו מיועד בהכרח לגרום לנו להיות חטובים יותר אלא נטו בריאים יותר, אז הסירו דאגה מלבכם כי זה הולך להיות גם בריא וגם טעים לאללה.

מסעדות בריאות בחיפה? צפון ירוק! 

הצפון הוא השראה לאוכל בריא. הנופים הירוקים, האוויר הרענן... אתם מכירים את זה הרי, ברגע שמתחילים לטפס למעלה נהיים רעבים - תקשיבו לנו, תעצרו רגע בחיפה.

קפה מוריה - טבע אסייתי על הצלחת

בחורף הישראלי השחון והחמים, תעשו טובה לעצמכם ושבו במרפסת שתחת עצי האורן והתענגו מהמטבח הטבעוני המרומם שבקפה מוריה בחיפה. האוכל הוא טבעוני אך עשיר באופן יוצא דופן ותוכלו למצוא בו שלל ארוחות מגוונות, ממאפים, דרך קערות סמודי, ועד טאלי הודי ומנות תאילנדיות. בעלי המקום - רותי אופנבך, למדה שנים תזונה טבעית, טיפול באירוודה ואף הוציאה ספר מתכונים. כל האוכל טרי, נקי ומגוון ומבושל במקום. בריאות הנפש והגוף.

מוריה - כתובת: שד' מוריה 105, חיפה, טל': 053-9441018

קפה יודפת - מנות מדליקות של דלעת וירקות

בקפה יודפת תמצאו אוכל בריאות משובח לצד נוף יפהפה של אזור משגב והגליל. כל המנות עשויות מחומרי גלם מקומיים מהגליל - שמן הזית מיודפת, לחמי המחמצת מקומיים. תמצאו כאן תפריט מגוון עם ארוחות בוקר מיוחדות ומנות מצוינות שמככבות כמו קראפ כוסמין, פנקייק דלעת, סלט עדשים על בטטה אפויה לצד קציצות מנגולד וכרישה. בשום פנים ואופן לא לוותר על מלבי קרם קוקוס שיגרום לכם להתאהב בחיים עצמם.

קפה יודפת. כתובת: מושב יודפת, 04-8225860

ביגה - לזלילה מהנה אך בריאה

טעים, בריא ובניחוח איטלקי. אצל ביגה תמצאו שלל של מנות מעולות הכוללות אוכל טבעוני, צמחוני, מזון בריאות, ארוחות בוקר ולא משנה איזו מנה תזמינו כי כל אחת מיוחדת, מורכבת וראויה לזלילה מהנה. המאפים וארוחות הבוקר הם סוג של MUST אבל תלוי כמובן באיזו שעה הגעתם - בראשונות כדאי לקחת את לביבות הבטטה, חציל וסלט ירקות שוק וגבינת המאירי לצד סלט קטניות המפנק והמושלם, בעיקריות – תבשיל קטניות בקארי וטורטליני בטטה וכמובן אל תוותרו על השייקים הטבעיים המוגשים במקום.

ביגה. כתובת: אלונים 85, העמקים, 053-7931782

שתי ביצים מוגשות בליווי סלטים ומטבלים במסעדת הבריאות "ביגה" טעים, בריא ובניחוח איטלקי. צילום: ביגה

פרש קיטשן בכל הארץ - טעמים, צבעים וארומות

מי שלא טעם חייב לטעום ומי שכבר טעם שיבוא לטרוף! רשת פרש קיטשן שמה דגש על שימוש בחומרי גלם טריים ומעניינים עם מגוון טעמים וצבעים, מארוחות בוקר, פיצות ופסטות, כריכים וטוסטים הכל טעים, בריא כשכל אבות המזון שולטים במנות. בראשונות שווה לקחת את המסבחה דלעת ובצל, קדאיף חלומי צרוב וירקות בתנור אבן, בעיקריות – מג'דרה בורגול וירקות לצד קינואה אדומה ודניס על אורז יסמין ירוק ובקינוח אסור לפספס את הפאי פקאן טבעוני בצק פאי מתוק וטבעוני, במילוי פקאנים מקורמלים וזילופי סילאן, מוגש עם סורבה קוקוס משובח.

פרש קיטשן - סניפים בכל רחבי הארץ

מסעדות בריאות במרכז - החזרה למשק

באזור המרכז טרנד מסעדות הבריאות כבר מזמן פושה בכל פינה. מקיוסקים קטנים של מזונות בריאות, דרך מסעדות פועלים ועד מסעדות גורמה. אי אפשר לכתוב טור על מסעדות בריאות בלי משק ברזילי. 

משק ברזילי - בגלל השילוב של גורמה ובריאות

"משק ברזילי" מסעדת בריאות וותיקה המתבססת על חומרים אורגניים, בריאים וטריים וטעמים משובחים. תמצאו כאן תפריט מגוון מארוחות בוקר מפנקות, מנות ראשונות ומצוינות כמו פטה שעועית שחורה, מוס אבוקדו, קרפצ'יו בנדורה או אנטיפסטי, מנות עיקריות מושלמות של טורטליני סלק או מנה בריאה של מסאלה דוסה - קרפ עשוי אורז אדום, עדשים כתומות, שיפוד כרובית ובצל צלויים ושיפוד טופו בטנדורי תבלינים, צ'אטני קוקוס ועלים עם קונפי בצל וקרקר כוסמת. ואל תוותרו על קינוח של פאי לימון - הלימון הוא החלק הבריא. הפאי אולי פחות אבל עדיין ישתדך טוב עם ארוחת הבריאות שלכם.

משק ברזילי. כתובת: אחד העם 6, נווה צדק, תל אביב, 053-9443886

מנת המבורגר מוגשת בלחמנייה מוגשת במסעדת הבריאות "משק ברזילי" טעמים משובחים. צילום: משק ברזילי

גוטה, מזון מהיר ובריא - ה-FAST FOOD של הבריאים

מסעדה המציעה אוכל בריא, מהיר ובעיקר מאוד מאוד טעים! כל המנות מתבססות על חומרי גלם טבעיים, עונתיים ואורגניים, המסעדה עושה שימוש בשמן זית בלבד ולא תמצאו כאן אפילו מנה אחת מטוגנת. התפריט מתאים גם לצמחונים וגם לקרניבורים וכולל שפע של מנות טעימות כמו קציצות עדשים אורגניים עם טחינה מלאה, תבשיל טופו עם קייל, ג'ינג'ר וקוקוס, סלט קינואה, שימו לב שבכל יום יש תפריט שונה עם מנות חדשות וטעימות.

גוטה. כתובת: הרצליה, תל אביב, רמת גן, רמת החייל.

J17 - טבעוניות ולא מתיימרות

אוכל ביתי ובריא באווירה משוחררת, אתם מוזמנים ליהנות ממנות טבעוניות, תבשילים מנחמים עם טוויסט למנות מוכרות, עיקריות שוות וקינוחים מעולים שלא תוכלו להפסיק לאכול. את הפנינה הטבעונית הזו הגהה אסף אינגבר, מאמן טניס במקצועו ובעל בית ספר לטניס, המסעדה היא תוצר של חיבור טבעי בין עיסוקו בספורט, לתזונה נכונה ואורח חיים בריא. המנות מוכנות במקום, ממיטב חומרי הגלם המבוססים על טהרת הצומח ונבחרים בקפידה יום יום. ואם כבר יום יום... מובטחות לכם מנות ספיישל מתחלפות וטעימות שיבלבלו את החושים. מעבר לליין המבורגרים המושחת והמושלם שלהם, מציע המקום עוד מגוון מנות טעימות: לזניה מבשר רידיפיין, קציצות חריימה מטופו, שווארמה סייטן, סלטים מרקים וכמובן איך אפשר בלי משהו מתוק וטעים כמו קראנץ' שוקולד מדהים לקינוח?

צילום: J17 הטבעונית

ירמיהו 17, תל אביב, טלפון: 053-9386178

ג'יי בורגר - J BURGER - המבורגרים שהם יצירת אומנות

מסעדת בוטיק להמבורגרים טבעוניים, בריאים וטעימים- יש חיה כזו. ליין ההמבורגרים אשר נולד מהרצון להעניק חווית אכילה מענגת של המבורגר עסיסי, נוטף ומלא בתוספות טעימות והכל מחומרי גלם טריים ואיכותיים ומחלבון מהצומח. מגוון רחב של המבורגרים מושחתים, כדי להעניק את החוויה המושלמת והבריאה ביותר. בין המנות תוכלו למצוא: את ההלו באבא - המבורגר טבעוני בסגנון הודי עם איולי קארי, חסה ואלו מסאלה בלחמניית סלק, הסמוקינג האט - מוגש בלחמנייה עם סלסת פלפלים חריפים שרופים, איולי פיקנטי וסלייס אננס או את הסלופי ג'ו - בשר טבעוני מפורק עם גבינה, שמוגש בלחמנייה יחד עם איולי פיקנטי, עלי רוקט ובצל.

צילום: ג'יי בורגר

ירמיהו 17, תל אביב, טלפון להזמנות: 053-795-1459

פוקי בודהה בול - לאוהבי קערות הבריאות

מסעדה המציעה מגוון רחב של מנות טבעוניות המוגשות בתוך קערה וכוללות את כל הערכים התזונתיים שחלמתם לקבל עם טעמים מפתיעים. כל המנות טריות ועשויות מחומרי גלם עונתיים ומכילות חלבון מן הצומח, דגן, קטנייה ותוספת ירק לבחירה, כך שכל קערה מכילה שפע של מרקמים טעמים מכל אבות המזון.  תוכלו להרכיב את הקערה בעצמכם או לבחור מקערות הבית, כשהמלצה שלנו היא לקחת את "מסיבה במנילה" הכוללת: אורז, סלמון, תירס, בטטה, בצל אפוי, צנונית, עשבי תיבול, עגבניות, פלפל חריף, קוקוס קלוי, רוטב ויניגרט הדרים ורוטב אסייתי חריף. אל תוותרו גם על כיסוני הגיוזה המושלמים שיש כאן!

פוקי בודהה בול. כתובת: קינג ג'ורג' 81, תל אביב, 03-6112040

מסעדות בריאות בירושלים? צמח!

אם כבר חיפשת מסעדות בריאות באזור ירושלים, צמח היא המקום המושלם עבורכם! מדובר במסעדת בריאות טעימה במיוחד מקבוצת מחניודה של השף אסף גרניט, שף אורי נבון ושותפיו המציגה תפריט המבוסס על ירקות וחומרי גלם טבעיים וכמובן שפע של מנות מקוריות שתמצאו רק כאן. מנות פתיחה מומלצות – סלרי מוחמץ וסלסת אגס, ברולה חצילים וסקורדיליה, בעיקריות מומלץ לקחת את מנת קציצות העדשים ופרסה, תבשיל מנגולד בחמאה וביצים מבושלות בפיתה דרוזית ולקינוח האשקייק פיסטוק.

צמח. כתובת: הדקל 1, מחנה יהודה, ירושלים, 053-4771211

אורחת בוקר מוגשת במסעדת הבריאות "צמח" המקום המושלם. צילום: צמח

מאונה – שילוב של כריכים מנצחים עם תבשילים מופלאים

בין אם אתם מטיילים בדרום וחשקה נפשכם באוכל בריא ובין אם אתם תושבי המקום, אתם ממש חייבים להכיר את מאונה, מסעדה טבעונית ובריאה של בני הזוג ארנון ויעלי כרמי. מאונה היא שילוב של בית קפה וחנות בריאות במצפה רמון המגישה מחומרים טבעיים, טריים ובריאים כמובן כמו ארוחות בוקר, סלטים, כריכים מפנקים ותבשילים מתחלפים המוגשים עם קינואה ואורז. בכריכים מומלץ לקחת את כריך העדשימוס ואנטיפסטי לצד שייק פירות ואם אתם בעניין של אוכל רציני יותר אז קחו לכם את מנת הקציצות העשויות מקטניות המוגשות עם אורז או קינואה, סלט עלים וירק מבושל. הכל טעים להפליא ויגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם ובעיקר בריאים!

מאונה. כתובת: שדרות דוד בן גוריון 2 מצפה רמון, 08-6647397

תמונת השער: ביגה

רוצים עוד מסעדות בריאות? הקליקו לרשימה המלאה >>

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
צמח בירושלים
053-4771211
משק ברזילי בתל אביב
053-9443886
ביגה בקריית טבעון
053-7931782
ג'יי בורגר - J BURGER בתל אביב
053-7951459
הטבעונית -  j17 בתל אביב
053-9386178

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת