נגישות
נגישות

מה אוכלים בסוכות: מנות הטייק אווי המושלמות לסוכות

גורמה או עממי? דגים, בשר או פיצות וסושי לחבר'ה? אורחים או מתארחים, קבלו את מיטב המאכלים לסוכות לטייק אווי מושלם ומפנק, שהאושפיזין שלכם לעולם לא ישכחו!

ראש השנה וחגי תשרי חדשות מהצלחת
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חג סוכות קרב ובא ואיתו שפע של אורחים, שפע של ערבי חג וסעודות, כשכל ארוחה צריכה להיות יותר מושלמת מחברתה ובשביל זה אנחנו כאן! אז בין אם אתם אורחים מאושרים שניצלו מחוויית האירוח, אך עדיין צריכים להביא "משהו" למארחים, ובין אם אתם המארחים ולא ממש מתחשק לכם לבשל - הכתבה הזו בשבילכם. כדי שלא תצטרכו לבלות שעות במטבח בהכנת הגורמה שלכם, וכדי שתפנקו את האורחים עם שפע של קולינריה משובחת, בחרנו עבורכם כמה אפשרויות לטייק אווי של מאכלים מסורתיים לסוכות, שישדרגו את הסוכה שלכם וירגיע את האושפיזין הרעבים. המלצנו על הרכבתה של ארוחת חג מושלמת, וכמובן על הכמויות שאתם צריכים להכין בהתאם למספר האורחים והפיות הרעבים. אז אם בא לכם להיות מארחים או אורחים בלתי נשכחים, בלי מחבתות וסירים, תגללו, תקנו, תארזו, תארחו ותאכלו מכל הלב! חג שמייח וטעים למוזמן ולמזמין.

מסעדת אסתריקה – לסוכה אותנטית וטעימה

אם בא לכם לפנק את האורחים עם אוכל טעים, ביתי ומנחם, מסעדת אסתריקה היא המקום הנכון בשבילכם. כדאי להגיע לכאן לפחות יום לפני ארוחת החג. ארזו לכם ממגוון המאכלים שיש כאן, כמו: ממולאים, סלטים, בשרים וקוסקוס ותרכיבו ארוחה מושלמת!

ראשונות: מטבוחה, פלפל מטוגן חריף/ מתוק, סלק אדום, תירס מקסיקני, חצילים, סלט מיונז, חומוס וטחינה. כנפיים ברוטב, בורקס בשר/ תפו"א, אגרול/ בלינצ'ס פטריות, פשטידה ומנת ממולאים נפלאה.

עיקריות: חזה עוף מוקפץ, צלי בקר ברוטב, גולש ולא לוותר על ריאות מרוקאיות (שיקט), מנת ראש וחומוס ומח מזרחי, לצד תוספות, כמו: אטריות מאודות, אורז, תפוחי אדמה ברוטב, זיתים מבושלים, ארטישוק ברוטב וקוסקוס עם ירקות.

צילום: אסתריקה

אסתריקה. העמקים 13, טבריה, 053-6114612

פטוש – ים תיכוני מושלם בסוכה שלכם

פטוש מביאה לסוכה שלכם את כל המטעמים המושלמים של הים התיכון והמטבח הערבי, עם שפע עשבי תיבול, תבלינים וריחות משכרים. תוכלו להרכיב ארוחת סוכות או ערב חג מצוינת, שכל האורחים ידברו עליה ארוכות לאחר הבילוי וכוללת: טאבולה, מסח'ן וכנאפה חלומית. יש כאן הכל מהכל ומעבר לכך.

ראשונות: סלט פטוש, טאבולה, בלילא, חומוס באדי ומנת כרובית מטוגנת, עלי גפן, לבנה, פטייר ופלטה ים תיכונית הכוללת: קובה, ספיחה וסמבוסק גבינה ומוגשת עם טחינה, מג'דרה, חציל מטוגן ומנת במיה.

עיקריות: מסח'ן - נתחי עוף עם בצל וסומק, בעיטור צנובר ושקדים על לחם טאבון, מוגש עם טחינה, בזיתנא - נתחי פילה עוף בשמן זית גלילי עם לימון סחוט, מוגשת עם שעועית ירוקה מוקפצת עם שום ותפו"א אפויים. קפתא – בשר עגל טחון, מתובל וצלוי בתנור עם תפו״א עם טחינה/רוטב עגבניות, מנת מקלובה ומנת קבב פטוש.

קינוחים: כנאפה ביתית וכמה שיותר ממנה, כדי שלא יריבו על השאריות.

צילום: פטוש

פטוש. שד' בן גוריון 38, המושבה הגרמנית, חיפה, 053-9441185

גואטה – ארוחת חג סוכות טריפוליטאית ומשובחת     

לאלו מכם שממש רוצים לתת ארוחה מושלמת ומפנקת, וגם טעימה מבלי לבזבז דקה מיותרת במטבח, מסעדת גואטה - הקיימת כבר למעלה מ-15 שנים, היא הפתרון המושלם בשבילכם. תמצאו כאן את מיטב המאכלים של המטבח הטריפוליטאי, עם מגוון טבחות, צ'רשי, מפרום מושלם, קציצות מסוגים שונים, חריימה וכל מה שמתאים לחג.

ראשונות: כעבורה דגים - קציצת דגים מבושלת ברוטב פלפלים כוסברה וגרגרי חומוס, חריימה, מפרום, מחשי - ירקות ממולאים באורז, עדשים ועשבי תיבול (כרוב, קישוא, ופלפל), קיפתא - קציצות חזה עוף מטוגנות, מוגש עם טחינה ומסייר ובסטיל - לביבות תפוחי אדמה, עם נתחי עוף ובצל מטוגן, המוגשות עם טחינה ומסייר.

עיקריות: קוסקוס קומפלט - קוסקוס מפרום וטבחה לבחירה בלכמון/ בסאלק/ בלקרעה/ברודו, טבחה בסאלק - תבשיל שעועית עם בשר תפוחי אדמה ועלי מנגולד, מוגש לצד קוסקוס או אורז, עוף בטמאטם - כרעיים עוף ברוטב עגבניות עם תפוחי אדמה בבישול ארוך, קיפתא ברווז - קציצות חזה עוף מטוגנות, מוגשות לצד אורז ושעועית, כעבורה דגים - קציצות דגים מבושלות ברוטב פלפלים כוסברה וגרגרי חומוס ופלטת ממולאים.

קינוחים: עוגת סולת ומלבי, כמספר האורחים שלכם.

צילום: גואטה

גואטה. שדרות ירושלים 6, תל אביב, 053-9424696

אינדירה – סוכות בניחוחות מהודו הרחוקה אך הקרובה בצלחת

אם מתחשק לכם להיות יצירתיים במיוחד בחג הסוכות, מומלץ לכם לעשות טייק אווי לסוכה בניחוח הודי לזכר הטיול של אחרי צבא, או סתם כי זה ממש טעים! באינדירה, מסעדה הודית ותיקה, תמצאו את כל מנות הז'אנר של המטבח ההודי המפואר, עם שפע מנות אותנטיות, כמו: סמוסות, נאן, מאכלי טנדורי, עוף ביריאני ועוד שלל הפתעות טובות.

ראשונות: סמוסה ירקות וסמוסה בשר, מונגדאל פאקורי - הפלאפל ההודי המפורסם, כדורי ירקות מצופים בקמח חומוס, סומסום ותבלינים (8 יח’), פקורה ירקות - מבחר ירקות מצופים בקמח עדשים ומטוגנים, כנפי עוף פקורה וכנפי עוף טנדור, כל סוגי הנאן שיש וכמה שיותר פפאדם, כי זה אף פעם לא מספיק.

עיקריות: עוף טנדור שלם שהושרה במהלך הלילה בתערובת עשבי תיבול, עוף טיקה - נתחי חזה עוף בתערובת תבלינים הודיים וצלויות בטנדור, רסמי (פילה) - שיפודי עוף מתובלים בעדינות בקרם ירקות ותבלינים הודים מעל הגחלים. אל תוותרו על מנת קארי הירקות המעורבים - מבחר ירקות ברוטב קארי נוסח בומביי, אלו-גובי - פרחי כרובית צעירה וקוביות תפוחי אדמה מוקפצים בתבלינים הודיים וג‘ינג‘ר, אלו פאלק - תרד מבושל עם תפוחי אדמה, אפונה ותבלינים, עוף טיקה אפגני - נתחי חזה עוף ללא עצמות על גחלים. אל תוותרו בשום אופן על מאכלי הגבינות המעולים, כמו: פניר קורמה ופלאק פניר ועוף בקארי. כדאי לברר, אם תוכלו לקבל את משקה היוגורט הבלתי נשכח, כמו בננה לאסי כטייק אווי של בקבוק ליטר וחצי.

צילום: אינדירה

אינדירהשדרות שאול המלך 4, תל אביב, 053-9441101

פוקאצ'ה בר לחג סוכות איטלקי ומפואר

"פוקצ'ה בר" היא מסעדה איטלקית מצוינת, בה כל המאפים מוכנים ממש מולכם. הפיצות והפוקאצ'ות כל כך טעימות, עד שלא תוכלו להפסיק ולטרוף אותן לארוחה אליטיסטית ומשביעה. תמצאו כאן את מיטב המנות מהמטבח האיטלקי – סלטים, אטריות, בשרים וגם מוקפצים מופלאים, שהם אולי לא הכי איטלקיים, אך בהחלט מושלמים.

ראשונות: קריספי קלמארי מטוגן בפאנקו, פטריות מטוגנות, טונה אדומה צרובה, כרובית בטבון, סביח וכמה סוגי פוקאצ'ות, כמו: חזה אווז, תפוחי אדמה, ארטישוק, צאן וממרחים, סלט עגבניות וסלט יפואי הכולל לאבנה ופטה מטוגנת.

עיקריות: ניוקי בחמאת מרווה, ספגטי קלמארי, רביולי ריקוטה ופרמז'ן ונודלס תאילנדי ברוטס פירות ים, שרימפס בחמאה וכבדי עוף ברוטב בלסמי.

קינוחים – ארזו לכם את הקראק פאי המעולה, ניו יורק צ'יז קייק וטירמיסו, והביאו לסוכה תרמוס עם קפה משובח!

פוקאצ'ה בר. רבי עקיבא 4 ירושלים, 053-9443123

שינזו – מיטב הסושי לסוכת שלום אסייתית

מה יותר מגניב ומפנק מלקבל את האורחים בסוכה שלכם עם מגשי רולים מצוינים ומשודרגים במיוחד, שמתאימים לכל סועד באשר הוא? בשינזו, תמצאו את מיטב המנות של המטבח האסייתי, בניצוחו של השף רפאל הסקי, עם מגוון ענק של מאקי, פוטומאקי, מוקפצים, ניגירי וכל מה שחלמתם למצוא.

ראשונות: אגרול במילוי ירקות עם רוטב שזיפים, הום פרייז - קוביות תפו"א מטוגנות מוקפצות ברוטב צ'ילי מתוק, גיוזה,  חסקי'ס דרימס - כדור עשוי מאורז אסיאתי מושרה בחלב, גבינת צהובה וסלמון, מטוגן בטמפורה, סלט שורשים. במוקפצים, מומלץ לקחת את המנה האינדונזית, הכוללת: נודלס מאטריות ביצים ברוטב קרם קוקוס, חמאת בוטנים, סילן וקארי, מוגש עם בוטנים, בצל לבן, בצל ירוק, פטריות, כרוב ונבטים סינים, מנת הקארי הירוק והאורז המטוגן.

עיקריות: הכי כדאי לבחור את סוג הקומבינציה, בהתאם למספר הסועדים והאושפיזין שלכם. מומלץ לקחת לאירוח מפנק את קומבינציית גוקו הכוללת 94 י״ח – 8 יחידות סלמון אבוקדו, 8 ספייס סאקה, 8 ספייס טאקה,8 י"ח  פריז, 8 סלמון בטטה, 8 יוקי, 4 ספייס סנדוויץ סלמון, 8 בומבה, 8 סאיקו, 8 טונה סאוור, 16 יאסאי, 2 ניגירי סלמו.

קינוחים: עוגת באונטי - ביסקוויט קרמו שוקולד קראנץ נוגט, קרם קוקוס עשיר בציפי גנאש ואת טארט התפוחים.

צילום: שינזו

שינזו. גולדה מאיר 255, ירושלים, 053-7103964

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אסתריקה בטבריה
053-6114612
פטוש בחיפה
053-9441185
גואטה בתל אביב
053-9424696
אינדירה בתל אביב
053-9441101
פוקצ'ה בר בירושלים
053-9443123
שינזו shinzu ירושלים בירושלים
053-6389462

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
המסעדות הכי מסקרנות לסתיו 2023
נויפלד במזרח הרחוק – פנינים מהמטבח ההודי
מאסטר שף – מנת המישלן שהטריפה את המתמודדים
משחקי השף: על מקועקעים ועלעלים