נגישות
נגישות

מי הן המסעדות המסקרנות לסתיו והיכן נמצאות המנות הכי טובות ומפתיעות לסתיו 2023?

מנות מסקרנות לסתיו ממסעדות ישראליות בול עכשיו, כשהאוויר נהיה קריר יותר, כולם נרגעים יותר ואנחנו הופכים לרעבים יותר! כל מה שמתחשק זה לשבת במסעדה טובה עם אוכל משובח, שתייה נכונה  - חמה או אלכוהולית, אווירה טובה ולצלול לתוך רומנטיקה של תחילת הסתיו לקול רשרוש העלים.

מסעדות חדשות, ותיקות או ביתיות?

במיוחד לכבוד ימות הסתיו הראשונים של ספטמבר, בחרנו עבורכם מסעדות לסתיו - המסעדות הכי חדשות ונכונות לסתיו, עם תפריט שיסדר לכם ארוחה סתווית מופלאה וטעימה, מצפון ועד דרום.

מורן סלואו דיינינג -  כשאוכל משובח ואווירה ביתית נפגשים בסלון

בלי להתחייב על סגנון בישול מסוים ובקצב איטי שמתאים לבואו של סתיו, השף ניתאי יהלום הקים את מסעדת 'סלואו דיינינג' בקיבוץ מורן, עם תפריט שמשתנה בהתאם לעונות השנה. יש כאן פתיחים מיוחדים,  פסטות, בשרים, דגים ומנות שמשתנות על בסיס יומי עם תפריט שמותאם למה שיש והעיקר שתאכלו לאט ובנחת את הגורמה הזה.

לא לוותר!  מנת ארטישוק קונפי עם אפונה טרייה וכרישה מקורמלת במי חלב עם גבינה צ'רקסית ואגוזי לוז, קרעי פסטה ברוטב חמאת לימון, מוסר ים ברוטב עזים.

למה סתיו? בגלל הנוף והאווירה הקיבוצית, המסעדה שממוקמת במבנה ישן שהיה בעברו חדר האוכל של הקיבוץ ומעוצב כמו סלון ביתי חמים שמתאים לסתיו של ספטמבר. תשבו שם על הספה, עם טארט דבש, קפה חמים וזה כל מה שצריך לסיומה של ארוחה...

צילום: שאטרסטוק

יודי – מנות בועטות לסתיו היפסטרי בכרמל

אחת המסעדות הכי טובות לסתיו היא מסעדת יודי שהוקמה ע"י סידני ביטון ומור פרץ עם השותף יהוידע (יודי) צרור בשוק תלפיות, שבחיפה. במקום תמצאו תפריט מיוחד ו'בועט' שמתאים להיפסטרים וסקרנים או 'האוהבים הצעירים של החיים, ברגעי הסתיו המורעבים' שרוצים לעשות 'שרינג' עם מנות מצוינות לצד בירות ישראליות מהחבית, יינות וקוקטיילים.

לא לוותר! פלטת מטוגנים של צ'יפס ודגים מסוגים שונים, כרוב שרוף עם טחינה וסלסלת עגבניות, סביצ'ה דג טרחון עם פרי עונתי ותבלון מטריף, מליטות (דג ים מטוגן) עם סלט חמוץ ופיצה אליפות עם מוצרלה ופרמז'ן שמגיע עם מספרי מתכת מדליקות כדי לחתוך בין משולש לחברו.

למה סתיו? יש כאן אווירה רומנטית של תחילת הקור של ספטמבר ובשילוב עם קוקטייל וויסקי דבש וחלפיניו וקינוח של בסבוסה פולנטה עם אגוזים מקורמלים, אתם בעננים עם 'סלפי' רומנטי.

רודי Roodie, על גג העולם עם קוקטייל מושלם של סתיו

מחפשים מסעדות שף מומלצות לסתיו? אז רודי. מדובר בבר מסעדה שנפתח ממש ב-2023 -  'רופטופ' שממוקם על גג מלון הבוטיק מאיירהאוס, יש כאן נוף אורבני מדליק ותוכלו לתצפת על רחוב דיזנגוף השוקק בימות הסתיו. המקום הוקם ע"י דן גולדשמידט והשף צביקה שטראוס שיצרו כאן קולינריה משובחת עם תפריט מגוון ומיוחד המשתנה בהתאם לעונה, למצב הרוח היומי של השף וזמינות חומר הגלם. סוגים מגוונים של דגים, בשרים, מאפים, פתיחים כשהכול 'פיין' וטעים להפליא!

לא לוותר!  סרדינים חריפים כבושים, 'שרימפס אדום' - עגבניות שרי צלויות, יין לבן ותרד טורקי, טלה "6 שעות" - ציזיקי, בצל סומק, טחינה-עמבה ולאפה ביתית, סשימי אינטיאס ואבוקדו עם פיסטוקים, שמן אגוזים, עשבי תבלין ויוגורט לאבנה ועל סינטה מיושנת על ציר עגל פורצ'יני, פלפל אורפלי ולטקס.

למה סתיו? כי אתם על גג העולם התל אביבי עם נוף מושלם, חולשים על דיזנגוף עם רוח נעימה של סתיו וקוקטייל Gin & Tea עם ג'ין בומביי מושרה בברגמוט - ארל גריי, סירופ מרווה, מיץ לימון ואקווה פאבה, שייחמם אתכם ואת התשוקה.

נפתח החל משעה 19:00!

'הקטן' – בגלל הטעמים, בגלל השף, בגלל המיקום

נכון שנהוג לומר 'זה הקטן גדול יהיה?' אז ה'קטן' הזה כבר הפך לגדול בזכות השף המוכשר וה'בועט' עידו קבלן, שהקים בשוק לוינסקי מסעדה קטנה עם תפריט שמשתנה מדי יום. אין ספק ש'הקטן' היא אחת המסעדות הטובות ביותר בתל אביב לסתיו עם מנות בטעמים מיוחדים שרק קבלן כמו עידו יכול להעניק – דגים, מאפים ומטבחים, ירקות שמגיעים לטעמים מהסרטים כמו למשל קרם בלוטים וסומק לצד פיורטי – שילוב של ברוקולי וכרובית, בקיצור...MUST!

לא לוותר! פטריות מלך היער צלויות, גבינת גרויר, פלפל אורפה ואבקת שוש, סלקים מבושלים בטבון, פילה דג בתנור בתערובת תבליני לוינסקי, בייגלה ירושלמי עם שמנת חמוצה ועריסה בעגבניות וכמובן את אחת ממנות הדגים היומיות שהשף מדגמן באותו היום.

למה סתיו? אוכל מנחם וטעים עם כוס יין מחממת לבבות, במרכזו של שוק לוינסקי, בדיוק כשנעשה קצת קריר ובא לכם לנוח בזמן הקניות ולאכול מנות משובחות, יש יותר סתיו מזה?

לוינסקי 46, תל אביב

סארפסייד, מסעדת שף לקרניבורים סתוויים

מסעדת שף מומלצת לסתיו היא סארפסייד - מסעדת שף שמציעה פיין דיינינג בניצוחו של השף יהודה עמר המוכשר, הזכור לנו מהריאליטי 'מאסטר שף' כאחד המתמודדים הכי מוכשרים ואהובים. במקום תמצאו  חווית זלילה של בשרים עסיסיים ומשובחים מנתחים מקומיים ושפע של מנות ראשונות ועיקריות מיוחדות וטעימות להפליא של דגים, בשרים וקינוחים יצירתיים בטירוף!

לא לוותר! פרנת הבית עם ברולה קונפי שום, ברזואלה מנתח סינטה וטרין כבד אווז טעים ומוטרף, נתח פריים ריב וצלעות טלה שנצלו במידה המדויקת ולקינוח תחלקו את הברולה פיסטוק יחד עם 'פריזיאן' פירות העונה וסורבה נענע.

למה סתיו? לשבת במלון ולהביט בים הנשקף מהחלון, על כוס תה של אחרי ארוחת שף טעימה, נשיקה...ולישון מחובקים.

נאי – לון –אסייתית לסתיו למי שמאוהב בקולינריה משובחת

אוכל אסייתי לסתיו זה אחד הדברים הכי חורפיים שיש, נאי לון היא בדיוק כזו! מסעדה אסייתית פיוז'ן חדשה, שנפתחה השנה, 2023, בהוד השרון ומביאה ארסנל משובח של מנות אסייתיות מגוונות לצד תפריט קוקטיילים מושקעים.  גיוזות, סושי, מרקים, מוקפצים בווק, מנות עיקריות של עוף ודגים, באנים, קינוחים, כשהכול כל כך טעים שלא רצו ללכת הביתה.

לא לוותר! באן אווז מעושן, גיוזה שפונדרה - כיסוני בצק מאודים וצרובים במילוי בשר בקר בבישול ארוך, כרוב לבן צלוי, רוטב הויסין וטוגרשי, מסמאן קארי - תבשיל חלב קוקוס שמנת וקארי אדום עם טופו/ עוף/ סינטה/ שרימפס, תפוחי אדמה, פטריות המוגש עם אורז מאודה ופילה לבראק עם קארי אדום.

למה סתיו?  כשרק מתחיל להתקרר בחוץ, בין המנות השונות, מדליק לעשות 'שרינג' של מרק 'פו' המעולה עם ציר עוף ויאטנמי, כיסוני עוף, אטריות אורז, נבטים ו'ירוקים'.

מרגו  - המקום הנכון לבוהמה הירושלמית בימי סתיו

מסעדות בירושלים לסתיו זה מרגו! שילוב מנצח של מסעדה ובר יין במרכזה של ירושלים עם שפע של טאפאסים משובחים, מנות שרינג ומבחר מנצח של שתייה בחלל שקט ואינטימי על דרינק מרומם. תמצאו כאן מנות דגים מושלמות לצד סלטים מיוחדים, פסטות, קינוחים ותפריט שתייה שמבלבל נשמות מרוב האופציות הקיימות.

לא לוותר! מנת פתיחה של קובנה עם מטבלים, קרפצ'יו תמרים עם תמרים, חציל מגולגל בלבנה עם סלטון רוקט, כנאפה קממבר – גבינות, ריבת שרי ביתית, פיסטוקים וג'ינג'ר. בעיקריות, חובה לקחת את שיפוד הכרוב המעושן וניוקי תפוחי אדמה בעננים ברוטב שמנת חמאה וזעתר.

למה סתיו? בגלל החצר המקסימה והירושלמית בה ניתן לשבת תחת עצי רימון באווירת החגים והסתיו שמגיע, עם כוס יין אדום משובח או סיידר אלכוהולי וקראמבל תפוחים משגע.


צילום תמונת שער: שאטרסטוק

חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
6
פחות אהבתי
1

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon