נגישות
נגישות

הכל על מסלול תירען ועל מסעדות מומלצות בגליל התחתון

מסעדות מומלצות בגליל התחתון, תצפיות מרהיבות ומקויה אחת. ריכזנו לכם את כל מה שצריך לדעת על מסלול רכס תירען שמתאים למיטיבי לכת ולאוהבי האוכל המשובח

מיטיבי לסת חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 28/09/2022, 9:44 תאריך עדכון: 08/11/2022, 10:44
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

על המסלול  - רכס תירען ונופיו המרהיבים

הפעם בפינתנו 'מיטיבי לסת' בחרנו את אחד המסלולים הכי יפים והכי מתאימים לתחילתה של עונת הסתיו – מסלול רכס תירען (מהמילה הערבית – טורען). רכס תירען המתנשא מעל בקעת תירען בדרום ובקעת בית נטופה בצפון, בגובה של 548 מטר, מבטיח לכם תצפית מרהיבה על הרי הגליל התחתון ועל הכפרים שלמרגלותיו – הכפרים טורען, רומת אל-הייב, רומנה, עוזייר ובועיינה-נוג'ידאת שתושביהם ערבים ובדווים. המסלול בנוי מארבע תחנות ונקודות עצירה שוות במיוחד לפיקניק קולינארי מושלם כשלאורכו של המסלול יש תצפיות ונוף מרהיב, חורש ים תיכוני שיצנן אתכם לצד מיטב מסעדות הגליל התחתון!

תחנה ראשונה- קרקסים בבקעת תירען, תופעה גאולוגית מרהיבה עם ד"ש מבר כוכבא

הסיור מתחיל עוד בדרך אל דרך הנוף, בפנייה מכביש 77 לכיוון בית רימון יש תצפית לעבר רכס תירען כאשר במבט ימינה נגלית תופעה גיאולוגיות מעניינת של שכבות אבן מעגליות (קרקסים). ואיך נוצר קרקס? במהלך היווצרות הרכס נוצרה במקום כיפה, כאשר היא נשחקת ותוכנה נסחף מתגלות השכבות המעגליות הבונות אותה.

תחנה שנייה - מצפור לאודרמילק

תצפית מרהיבה על רכס הרי יוטבת עם הר עצמון בראשו ומעבר להם הרי הגליל העליון כאשר למרגלותינו משתרעת בקעת בית נטופה, הבקעה הגדולה בגליל התחתון באורך של  כ-16 ק"מ. דהמצפור נקרא על שמו של וולטר קליי לאודרמילק ( 1974-1888) גיאולוג וחוקר קרקעות אמריקאי  שהיה אוהד גדול של התנועה הציונית ייחס לבקעת בית נטופה מקום מיוחד בתכנון המים של ארץ ישראל וייעד את הבקעה למאגר מים ראשי שיקלוט את מי הירדן בדרכם לנגב. במצפור עצמו תמצאו מסלול מעגלי קצר ויפה שקק"ל סללה באורך של כ-150 מ' שמתאים בדיוק לארוחת הבוקר שלכם.

תחנה שלישית - מצפה נטופה לפיקניק מוש...

אחת הנקודות היפות במסלול הזה הוא מגדל התצפית של קק"ל המשמש בקיץ את צופי האש ממנו משקף נוף מרהיב ובסמוך לו נמצאת אנדרטה לזכרם של 17 מטיילים שנספו בשנת 1999 כאשר האוטובוס שבו נסעו החליק מהכביש ליד צומת נטופה. מהמצפה יוצאים שני שבילים להולכי רגל, האחד (השחור) יורד ל'דרך המלך' עם שפע של פריחה יפה, השני המסלול הירוק שמעניק מבט מרהיב לעבר הרי נצרת, מקום נהדר לפיקניק המושלם שלכם על תצפית נפלאה וצל.

תחנה רביעית - הר מקויה – הר עם מורשת יפנית על ארוחה מפנקת בטבע

הר מקויה מוקדש לתנועת המקוּיה – תנועה דתית יפנית שייסד אברהם איקורו טשימה בשנת 1948 ואחד מעקרונותיה הוא תמיכה בעם ישראל. טשימה מת בשנת 1973, ובשלהי שנות ה-70 נטעה קק"ל יער לכבודו בהר מקויה כאשר אנדרטה המזכירה את שמו נמצאת במרחק כמה פסיעות ממזרח, מקום מדויק לבראנץ'!

איך מגיעים?

נוסעים בכביש מחלף הסוללים–מחלף גולני (כביש 77) ופונים צפונה בכביש המוביל ליישוב בית רימון, הכביש חוצה את בקעת תירען ומטפס אל הרכס. דרך הנוף מתחילה כ-100 מטר לפני שער היישוב בית רימון. לבאים מכיוון מזרח, כשלושה קילומטרים מצפון למחלף גולני (כביש 65) פונים במחלף על פי הנחיות השילוט ליישוב מצפה נטופה. בירידה מהמחלף מגיעים למעגל תנועה, ממשיכים ליישוב מצפה נטופה ולאחר כ-1.2 קילומטרים תגלו שלט המכוון לדרך הנוף.

איפה אוכלים?

צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל.

דיאנא – המקום המושלם לתדלק עצמכם באוכל לפני ולזמן הטיול

מסעדת דיאנא של השף דוחול ספאדי, מציגה את מיטב המנות של המטבח הערבי, התואמות לעונות השונה עם תבלינים וירוקים טריים, שנקטפים עפ"י העונה המדוברת.

סלטים, מאפים, בשרים ודגים - יש כאן מכל טוב, כשכל מנה יותר מושלמת מחברתה. מומלץ לקחת לפני הטיול כוס קפה, ואת אחת מעוגות המקום, או לחילופין להתיישב על קובניה או קרפצ'יו טלה עם אחד ממאפי הבית, לפתיחת התיאבון במסלול. לדרך - מומלץ לקחת סלט רוקט, מסבחה, חומוס וכמה שיותר ממנו, לבנה בטעמים, חצילים בטעמים, טחינה, סלט ירקות, ספיחה - מיני פיצה אפויה בטבון עם בשר טלה קצוץ (כמה שיותר ממנה) לפיקניק ולנשנוש במכונית, קובה, ולקינוח כנאפה ובקלאוות למסלול עצמו.

צילום: דיאנא

דיאנא. פאולוס השישי 51, נצרת, 053-9441630

אלסולטאן – אוכל ים תיכוני לפיקניק מושלם בתירען

ממש אל מול הרים וכינרת, תמצאו את מסעדת אלסולטאן עם תפריט עמוס לעייפה בכל הטייק אווי הכי שווה שיש לפיקניק מושלם בטיול! מפיתות ולאפות, שנאפו בטבון המקומי, חומוס, סלטים, מטוגנים ועוד מגוון דברים שאפשר לארוז ולקחת. ההמלצה שלנו היא כמובן לקחת בראשונות חומוס לסוגיו, טאבולה, חציל בלאדי עם טחינה, פאתוש, סלט יווני, סלט גרגירי הנחלים, כרובית מטוגנת, עלי גפן ממולאים וקובה, וכמובן שפע פיתות ולאפות מעולות לצד כמה כנאפה ומלבי לצידנית.

צילום: אלסולטאן

אלסולטאן. המברג 1, טבריה, 053-9418802

פינוק בטיילת לפינוק של ארוחת בוהוריים

פינוק בכנרת הוא החיבור המושלם שבין פיצרייה לגלידרייה, הכולל אפשרויות משביעות וטעימות שמתאימות לארוחה בשטח כמו כפפה ליד, או כמו סעודת מלכים לרעבים. תמצאו כאן מאפים, כריכים, פיצות, סלטים, גלידות וקינוחים. ההמלצה שלנו בראשונות – סלט טוסט, סלט ירקות, סלט טונה, כמה פיצות משפחתיות גדולות בהתאם למספר סועדי השטח, עם התוספות שאתם אוהבים. קחו גם זיווה ומלאווח, פשוט כי זה טעים ושמנוני כמו שאנחנו אוהבים. לקינוח - אתם יכולים לארוז לכם כמה סוגי קרפ עם הרוטב בצד, כדי שתוכלו למזוג אותו בפיקניק שלכם.

צילום: פינוק בכינרת

פינוק בכינרת – פיצרייה וגלידה. טיילת יגאל אלון, טבריה, 053-9424579

לונא ביסטרו לביסטרו נפלא לדרך

עוד לפני הטיול כדאי לכם לעצור בלונא ולאסוף משם את מיטב המטעמים של מיטב הנשים הנצרתיות. ארזו לכם לדרך בכיף ארוחת צהריים משגעת בטבע.

התפריט כולל מנות מסורתיות מהמטבח הערבי, כמו מגוון ממולאים משובחים, שישברק עם רוטב יוגורט, סלטים עם עשבי תיבול שנקטפו דקה לפני שבאתם, ובקיצור, כל מנה כאן שווה זהב. ההמלצה שלנו היא לקחת לדרך סלט עולש, מנת במיה, סמבוסק פלאפל, קישואים בלבנה, כרובית מטוגנת, טאבולה, פאתוש וסלט ג'ירג'יר. בעיקריות, תוכלו לארוז את הספיחה - מאפה מהטאבון עם מיקס של בשרים עגל וטלה בתיבול יוגורט וטחינה עם צנוברים, ואת הפטיר סבאנח - מאפים במילוי תרד עם בצל, סומאק ושמן זית. כמובן, לא לשכוח גם את הקובה לאבנייה.

לונא ביסטרו. זיאד תופיק 53, נצרת, 04-8888626

אנטרקוט קצבים – לקרניבורים מורעבים

אחת האפשרויות המצוינות לסיום המסלול שלכם היא מסעדת אנטרקוט קצבים - בה כל אחד יכול למצוא את הבשר שהוא חלם עליו במשך כל הטיול. שיפודים, בשרים, סטייקים - יש כאן הכל מהכל, כשההמלצה שלנו היא להתחיל עם כנפיים מטוגנות ברוטב צ'ילי ופשוט להמשיך עם כמה שיותר שיפודים – לבבות עוף, כבד עוף, אשכי הודו, שקדי עגל, נקניקיות מרגז ולכל החגיגה הקרניבורית הזו, הוסיפו גם איזה סטייק אנטרקוט או צלעות טלה, והכל בתוספת צ'יפס הבית וצ'יפס בטטה ומבחר בירות קרות ומרעננות לסגירת יום תירען.

אנטרקוט קצבים.  הנשיא ויצמן 22, טבריה, 053-2473514

טאבון פאטמה – מטבח בדואי מדהים לסיום טיול מקסים בתורען

עם שפע של מטעמים אותנטיים מהמטבח הבדואי, טאבון פאטמה מספק לכם תפריט עמוס בטעמים מושלמים שלא תמצאו במקומות אחרים. סלטים, בשרים, תבשילים, על האש; כל אחד ואחת מכם ימצא או תמצא כאן את המנות המושלמות. ההמלצה שלנו היא לקחת חומוס בשר עם 3 סוגי בשר, עלי גפן וכרוב ממולאים, מנסף כבש, מאדפונה ואוסובוקו עגל נימוח ורך, לצד מחבת כבש, כדי שתטעמו מכל הטעמים המופלאים שיש כאן.

טאבון פאטמה. זרזיר, 053-5495141

רוצים לקבל פרטים נוספים על דרך נוף הר תירען? כנסו ללינק ותגלו עולמות מופלאים:

https://www.eyarok.org.il/Trip.aspx?id=2844

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
דיאנא בנצרת
הזמנת שולחן
053-9441630
אלסולטאן בטבריה
053-9418802
פינוק בכינרת פיצרייה וגלידריה בטבריה
053-9424579
לונא ביסטרו בנצרת
04-8888626
אנטריקוט קצבים מסעדת בשרים בטבריה
053-2473514

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה