נגישות
נגישות

מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף

חורף וקר, גשם זלעפות בחוץ והים – סוער. במזג האוויר הזה, אין דבר יותר רומנטי ממנות דגים מיוחדות ומנחמות, אז התלבשנו חם והלכנו אל המקור.

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 27/01/2022, 18:29 תאריך עדכון: 05/02/2022, 12:03
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מרק דגים משובח לגשם הניתך

אומרים שנהיה פה כמו באירופה, הקור חודר לעצמות, הים אפלולי, ספק רומנטי, ספק מסוכן. כל זה עשה לנו חשק למנת דגים טרייה במיוחד, אז הלכנו לדבר עם יוסי רבה, הבן של בני הדייג – מסעדת הדגים המיתולוגית, כדי שיספר לנו על הרומן הסוער הזה, שבין חורף למרק דגים משובח.

 פנתיאון הדגים

מי ויתר על רכב קבריולט יוקרתי כדי להיות דייג, מי הסלבריטאים שאכלו ברבוניה, למה כל כך חשוב לקבל דגים טריים לצלחת, ואיזה סוד מסתתר מאחורי מנות הדגים של ׳בני הדייג׳?  את מסעדת ׳בני הדייג׳, מסעדת הדגים הידועה והמצליחה ביותר בארץ הקיימת כבר למעלה מ-45 שנה, כולם מכירים ולא בכדי היא הפכה למקום עלייה לרגל עבור אוהבי דגים ומנות דגים מגוונות ומשובחות. במסעדה מגישים מגוון דגים שנעשו בטכניקות שונות בתוספת מטבלים וסלטים, פירות ים, מנעד שלם של מנות ראשונות כמו קבבוני דגים וסשימי, עיקריות הכוללות מגוון דגים לצד תפוחי אדמה ומנות דגים כמו מיקס דגי ים, פילה אנטיאס ועוד מנות משובחות וטעימות. מסעדת ׳בני הדייג׳ הפכה כבר לרשת של ממש עם חמישה סניפים  - תל אביב, הרצליה, חדרה, ראשון לציון וסניף אשדוד בניצוחם של מייסד המקום בני רבה ׳מלך הדגים׳, ובנו יוסי רבה המנהל את הרשת. השניים, בדומה ליתר משפחת רבה, מכורים לים, לגלים, לריח הדגים ולדיג. והרי ככה הכל התחיל.

צילום: בני הדייגצילום: בני הדייג

מילד שמנת לדייג ממולח

בני רבה גדל בנתניה למשפחת קבלנים עשירה ומסודרת, שכמו שאומרים השכנים ׳לא חסר להם כלום בחיים׳ ובאמת היה לו כל טוב ואף יותר. מתזרים מזומנים, רכבי יוקרה וקבריולט עם גג פתוח כיאה לרוח התקופה, בני היה ילד שמנת קלאסי שבזמנו החופשי גם יצא לדוג דגים עם סבא שלו, שהיה חובב דיג מושבע.ֿ

די מהר בני הבין שמקומו הטבעי הוא הים, ועם שחרורו מהצבא הוא עזב הכל ופשוט התחיל לדוג, ״אבא בא ממשפחה עשירה ומסודרת שלא חסר להם כלום והוא קיבל כל מה שכל ילד חולם לקבל כולל רכבי יוקרה, כסף והכל אבל זה לא באמת מה שהוא רצה בחיים כי בני אהב ונמשך אל הים. זו הייתה האהבה האמתית שלו בחיים, הים, והוא חלם לקנות סירה ולצאת לדוג דגים. לכן, בשנייה שהצבא הסתיים הוא זרק הכל, וויתר על הכסף, הרכבים והחיים הטובים, שם על עצמו אוברול של דייגים כדי להרגיש חלק מהעולם הזה, התחיל לדוג והפך לדייג ממולח ומצטיין״ מספר יוסי רבה, הבן של בני וממנהלי רשת מסעדות ׳בני הדייג׳.

׳מלך הדגים׳ הופך למלך מסעדות הדגים

בתוך זמן קצר בני הפך לדייג ממולח שאין שני לו והוא נודע בתור הדייג הכי טוב של נמל יפו ובילה את מיטב זמנו בים, בדיוק כפי שחלם אי אז בילדותו. בהדרגה, בני גילה את אהבתו לקולינריה, עשה סטאז׳ במקומות רבים בעולם לבישול דגים עד שבסופו של דבר ב-1975 הוא פתח את מסעדת הדגים הראשונה שלו ביפו ׳בני הדייג׳, מסעדה שהפכה להצלחה מטאורית ושעד היום נחשבת בין המסעדות החזקות בארץ.

״מרגע פתיחת המסעדה היא הצליחה באופן מיידי והפכה לאחת המסעדות המצליחות ביותר בארץ עד היום והרי כולם יודעים כמה עולם המסעדנות הוא קשה והנה בני הדייג מצליחה בזכות הדגים הטריים שלנו – לוקוסים, פרידות ברבוניות – כל הדגים שבאים ישירות מהים לצלחת של הלקוחות״ מספר יוסי.

צילום: בני הדייגצילום: בני הדייג

מסילבסטר סטאלון ועד לפנינה רוזנבלום - מה סוד ההצלחה שלכם?

׳בני הדייג׳ משכה ומושכת אליה לקוחות רבים ובין היתר גם סלבריטאים כמו סילבסטר סטאלון, שגריר ארה״ב, ראשי ממשלה ונשיאים וגם סלבריטאים מקומיים כמו למשל קרן פלס, מירי מסיקה, דן שילון, פנינה רוזנבלום  ועוד רבים וטובים הפוקדים את המסעדה על סניפיה השונים. אז מה סוד ההצלחה של ׳בני הדייג׳?

״הכל מתחיל מהאהבה האמיתית של אבא לים, לדגים ולאוכל, וברגע שהוא מכניס את הנשמה שלו לתוך הדגים שהוא מגיש, שם מתחילה החגיגה הקולינרית. בסניף הראשון שלנו, כשעוד הייתה לנו מסעדה אחת, אבא יצא מדי בוקר ודג בעצמו את הדגים שמאוחר יותר הוגשו ללקוחות שלנו. כיום יש לנו סירות משלנו שמביאות דגים טריים על בסיס יומי וכל חמשת הסניפים שלנו מקבלים את הדגים הכי טריים שיש שמגיעים באותו יום מהים לצלחת, בעוד שמסעדות דגים רבות מגישות את הדגים הטריים רק אחרי ארבעה ימים. מעבר לטריות אנחנו מספקים לסועדים חוויה כוללת, הארוחה נפתחת עם מגוון של סלטים טריים ומגוונים ומספקת מגוון רחב של ארוחות, דגים בכל טכניקה אפשרית ויש מנות רבות המתאימות ל׳שרינג׳ שזה דבר שישראלים מאוד אוהבים״, מספר יוסי, ״אבל אני מדגיש שבלי אהבה ורגש לים ולדגים שבו, זה פשוט לא היה עובד, אנחנו משפחת רבה, מכורים לים ואוהבים את התוצרת ולכן זה עובד, כי אנחנו מגישים לצלחת את האהבה שלנו״.

צילום: בני הדייגצילום: בני הדייג

על דגים וחורף

החורף נמצא כעת בעיצומו ומה יותר כיף מאשר לאכול מרק מנחם שייחמם את הגוף והנפש? בניגוד למרקים ותבשילי בשר הדורשים בישול של שעות, מרקים וקדירות דגים לסוגיהן דורשות פחות זמן הכנה, ואף בריאות יותר ופחות כבדות. אצל ׳בני הדיג׳ תמצאו למשל שני מרקים מצוינים לחורף סוער, מרק דגים ומרק פירות ים לאוהבי הז׳אנר, המכילים את כל הטוב של עולם המים. במנות העיקריות תמצאו מגוון של דגים שיוגשו לכם בכל טכניקה שתבחרו – אפוי בתנור על שמן זית שום ועשבי תיבול, אפוי בתנור על מלח גס, אפוי ברוטב חמאה שום ויין, פתוח על הגריל או מטוגן.

ספיישל מיוחד שיוסי מכין ללקוחות ׳בני הדייג׳, במיוחד לחורף, הוא מרק דגים בשם ׳מקרונה צ׳רבה׳. לכבוד הסערה שבדרך ובגלל ש׳זאפ רסט׳ אוהבים לפנק אתכם, הבאנו לכם את המתכון של יוסי לאחד המרקים הכי מנצחים שתאכלו בחורף הזה, ״מרק דגים בחורף זה הדבר הכי מחמם, מנחם אך לא כבד מדי, טעים ומשביע ובחרתי את המתכון של המרק הטריפוליטאי ׳מקרונה צ׳רבה׳ שהוא התמהיל הנכון שבין דגים לחורף. הכי כיף לאכול אותו ליד החימום ולהביט בחורף שמחוץ לחלון״.

צילום: יוסי רבהמרק ׳מקרונה צ׳רבה׳. צילום: יוסי רבה

מתכון למרק דגים - ׳מקרונה צ׳רבה׳

ה׳מקרונה צ'רבה׳ הוא מרק אותנטי מהמטבח הטריפוליטאי שכל כולו הזנה ונחמה. ברגע שהחזאי מודיע על סערה קרבה ובאה, כדאי ללכת לשוק, לקנות ירקות, עשבי תיבול טריים ודגים טריים שהגיעו זה עתה מהים הסוער. לתוך סיר גדול, להכניס את כל המרכיבים ולחכות לגשם הראשון של הסערה כדי לטעום מתמהיל הטעמים, שיחמם את הבטן וימלא את הבית בניחוחות כפר דייגים קטן. בכל מקרה, מבלי להקטין את יכולות הקולינריה שלכם, שווה לבקר אצל בני הדייג כדי לטעום את ה׳מקרונה צ׳רבה׳ במלוא הדרה.

המצרכים:

  • 2 עגבניות טריות גדולות ומקולפות
  • 1 שום
  • חצי פלפל
  • 1 לימון
  • גרגירי כוסברה יבשה
  • 3 כפות שמן
  • ג׳ינג׳ר טרי
  • קופסת רסק עגבניות של 100 גרם
  • כף וחצי פפריקה אדומה
  • מספר עלי בזיליקום
  • 300 גרם פסטת קונכיות
  • דגים – 400 גרם של דג כמו דניס, מוסר, לוקוס, לברק נקי מעור ועצמות חתוך לקוביות

אופן ההכנה:

  • מקלפים את העגבניות הטריות הג׳ינג׳ר והשום
  • קוצצים את השום
  • מקלפים את הלימון
  • חותכים את חצי הפלפל
  • מכניסים את הכל לבלנדר, מכניסים קצת גרגירי כוסברה יבשה ומערבלים
  • במקביל, מחממים את השמן בסיר ומכניסים לתוכו את העיסה מהבלנדר.
  • מוסיפים לסיר 2 כפות רסק עגבניות, כף וחצי פפריקה אדומה מתוקה, כמה עלי בזיליקום.
  • בסיר נוסף, מבשלים את הדגים במים רותחים כשהם בתך מסננת
  • לאחר שהם מוכנים מוציאים את המסננת ומכניסים לסיר את הפסטה עד שהיא מוכנה אלדנטה.
  • מסננים את המים מהפסטה
  • רגעים ספורים לפני ההגשה, מכניסים את הדגים והפסטה לתבשיל שבסיר, מחממים ושמים בצלחת, בוזקים על כל צלחת/מנה בנפרד שמן זית ולימון.

בתיאבון!

רגע לפני סיום, ספר לי משהו שאף אחד לא יודע על ׳בני הדייג׳

״יש לנו הרגל של כמו מעין סשן של הכנת דגים..אנחנו יוצאים לדוג, מביאים דגים טריים ומראים לחברים שלנו את היכולות והטכניקות שלנו בבישול דגים. חלק מהם הם שפים בעצמם, אני כמובן לא אחשוף את זהותם, אבל אנחנו ׳משחקים׳ יחד בעשיית דגים כי לכולנו יש את האהבה והרגש לעולם הדגים והים, באים אוכלים ונהנים מכל הטוב הזה״.

רשימת הסניפים של ׳בני הדייג׳׳:

בני הדייג תל אביב
כתובת- יורדי הסירה 1, תל אביב
טלפון- 053-9444154


בני הדייג הרצליה
כתובת- יורדי הים 1, הרצליה
טלפון- 053-7102107


בני הדייג חדרה
כתובת- כפר הים 1, חדרה
טלפון- 053-7103376


בני הדייג ראשון לציון
כתובת- הטיילת 19, ראשון לציון
טלפון- 053-7934181

בני הדייג אשדוד

הגדוד העברי 5, אשדוד

08-623-4040

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בני הדייג תל אביב בתל אביב
053-9444154
בני הדייג בהרצליה
053-6853576

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון