נגישות
נגישות

נובי גוד 2022: משתה רוסי עם אוכל ואלכוהול בשפע

שנה אזרחית חדשה היא הזדמנות מצוינת לשבור שגרה עם משתה בו מככב תפריט אוכל רוסי. טעימות לנובי גוד 2022. בין אם נובי גוד החג האהוב עליכם, ובין אם אתם רוצים לחגוג אותו בפעם הראשונה, הכנו לכם טעימה הכוללת את המקומות הכי שווים לחגוג בהם ב-2022!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
סתיו שינדלר
סתיו שינדלר
תאריך פרסום: 20/12/2021, 12:02
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שנה אזרחית חדשה

נובי גוד (Новый Год) הוא חג שמציין שנה אזרחית חדשה, הוא נחוג במדינות ברית המועצות לשעבר בלילה שבין ה-31 בדצמבר ל-1. וכמו שאתם בטח יודעים - יוצאי ברית המועצות לשעבר נוהגים לחגוג את החג גם בישראל, ועם הזמן הצטרפו אליהם לחגיגות ישראלים שלא מגיעים מברית המועצות. כי מי לא רוצה לחוות משתה רוסי ענק עם אלכוהול ואוכל משובח? בעבר נהגו לחגוג את החג בצניעות בבתים, אך כיום חוגגים את החג בגדול – משתה נובי גוד ענק ומפואר, במתכונת "אכול ושתה כפי יכולתך" – הכנו לכם 3 מקומות בהם תוכלו לחגוג נובי גוד בצורה הכי מדהימה שיש :

נובי גוד כיד המלך בוילה מארה בת ים

"בשביל יוצאי ברית המועצות לשעבר, נובי גוד זה חג שמסמן תחילת שנה חדשה, ולא רק – מדובר בחג היחידי שנשאר מהילדות שלי, לכן הוא כל-כך חשוב לעולים מהמדינות הסובייטיות". אומר לנו אלכסנדר דרוז, מסעדן, והבעלים של וילה מארה בת ים ותל אביב. "בבת ים אנחנו מקיימים בכל שנה משתה נובי גוד כיד המלך – הערב צפוי לכלול מלא הפתעות, והוא כולל אווירה בלתי צפויה, כל מי שמזמין כרטיס אצלנו, פשוט לא מאמין איזה חוויה מטורפת הוא הולך לחוות. יהיה אצלנו עץ אשוח, וזיקוקים, מי שיכנס למסעדה ממש ירגיש כאילו הוא נמצא באירופה או בניו יורק",  אומר דרוז.

צילום: וילה מארה , בת ים.

תפריט לנובי גוד

"השולחנות יהיו מפוצצים באוכל, אנחנו מגישים 25 מנות בכל הערב – יש לנו 154 מקומות ישיבה, אנחנו מכינים קרוב ל-300 קילו של אוכל, כמעט 2 קילו לאדם, מדובר בתפריט מיוחד לנובי גוד. כל התפריט מפוצץ במנות מהמטבח הסובייטי הקלאסי. מנות הדגל של הערב יכללו 'סלט אוליבייה', בין המנות שהכי מזוהות עם הנובי גוד. וגם סלט סלק וירקות מבושלים, ותבשיל קר שנקרא 'שובא'. אנחנו פשוט לא פותחים את החג בלי הסלטים הללו, כמה שהם מגוחכים, אין בית ואין שולחן בלילה הזה שיחגוג נובי גוד בלי הסלטים הללו" אומר לנו דרוז.

"למנות המסורתיות יש סיפור לא שמח בכלל, הן למעשה נוצרו בעקבות מצוקה כלכלית ורעב, כי בחורף בברית המועצות היינו חווים קור לא הגיוני, והייתה בעיה קשה של מזון – אבל אנחנו ממשיכים לאכול את המנות כי מדובר במסורת. לצד המנות הללו אנחנו משלבים מנות יקרות כמו קוויאר, לשון בקר, פורל מעושן עם קוויאר אדום ועוד".

צילום: וילה מארה, בת ים.

וילה מארה בת ים ממוקמת בדרך בן גוריון 69. השתתפות במשתה הענק עולה 690 שקלים לאדם 053-9370149

ארוחת שף לנובי גוד

כאמור, אלכס דרוז הוא גם הבעלים של וילה מארה תל אביב. אך מתברר שחגיגות הנובי גוד במסעדה שלו בתל אביב, יהיו אחרות לגמרי מהחגיגות בבת ים. "אנחנו מציעים ארוחת שף זוגית עם שלוש מנות שף ראשונות, שתי מנות ביניים ומנה עיקרית לבחירה. הכול מאוד סולידי, רומנטי וביתי". אומר דרוז. "מי שמחפש ערב רגוע ומסורתי, זה יכול להתאים לו מאוד".

צילום: וילה מארה tlv

TLV - Villa Mare, כניסה לארוחת השף תעלה לכם 345 שקלים לאדם 053-9416128

חגיגות נובי גוד בבאבא יאגה

"כמדי שנה, אנחנו חוגגים נובי גוד בקונספט של חגיגה ענקית, עד השעות הקטנות של הלילה, כאשר השיא של המסיבה יהיה בחצות כמובן". אומר לנו קיריל טרטקובסקי, הבעלים של מסעדת באבא יאגה. "אנחנו חוגגים כיד המלך, אין הגבלה באוכל, ואין הגבלה באלכוהול -  יש גם הפתעות, מופע של ולדי בלייברג ושל זמרים נוספים".

משתה רוסי

"יש הרבה דברים מיוחדים, אנחנו מגישים 30 מנות – ויש את המנות המסורתיות: סלט 'אוליבייה', וסלט שנקרא  - 'מתחת לפרווה' - שניהם סלטי תפוחי אדמה. וברור שיש מנות נוספות ומיוחדות מאוד – כמו בשרים, בשר כבש, דגים, סלטים ועוד".

צילום: באבא יאגה, תל אביב.

באבא יאגה, תל אביב. בשביל לקחת חלק בחגיגת הנובי גוד של קיריל תצטרכו להיפרד מ-899 שקלים 053-9444039

בשורה התחתונה, חגיגות הענק של הנובי גוד הם כנראה המקום הכי טוב להיות בו בערב הסילבסטר! צאו לחגוג, חבל שתפסידו את הערב הכי טוב של השנה. ובנוסף, הכנו לכם הפתעה קטנה - בגלל ש"סלט אוליבייה" המפורסם הוזכר בכתבה מספר פעמים, החלטנו שחשוב שתקבלו את המתכון שלו, למקרה שלא תמצאו מקום פנוי ותאלצו להישאר בבית באותו הערב. הנה המתכון באדיבותו של אלכס דרוז מוילה מארה:

מתכון של סלט אוליביה קלאסי:

מצרכים:

תפוח אדמה אפוי 4 יחידות

גזר 1 יחידה

ביצים קשות 4 יחידות

חזה עוף 300 גרם

מלפפונים חמוצים 4 יחידות

מיונז 200 גרם

חרדל 30 גרם

2 שיני שום קצוץ

בצל 2 יחידות

שמיר, פטרוזיליה, מלח פלפל

אופן הכנה

מבשלים גזרים וביצים, אופים תפוחי אדמה בתנור, צורבים חזה עוף על מחבת 8-10 דקות או בתנור על 200 מעלות במשך 15 דקות. לאחר קילוף ביצים, תפוחי אדמה, גזר ובצלים - מתיישבים לכמה שעות טובות במטבח, מוזגים משקה שמתאים למצב רוח ומתחילים לחתוך ביד את כל חומרי הגלם לקוביות 0.5*0.5 ס״מ ומעבירים לקערה ענקית, לאחר סיום מתבלים, מערבבים היטב ומניחים שעתיים במקרר, על מנת שכל חומרי הגלם יתקררו ויתחברו ביניהם.

בתאבון ונובי גוד שמח!

סלט אוליביה. צילום: Shutterstock.

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
וילה מארה בת ים בבת ים
053-9370149
וילה מארה TLV בתל אביב
053-9416128

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של סתיו שינדלר

ספיישל ולנטיין דיי – בידוד מושחת עם אוכל בריא
בידוד מושחת? אפשר להתפרע עם אוכל בריא
מסעדות כשרות באילת: 3 מסעדות ששווה לרדת לאילת בשבילן
סילבסטר 2022 בחיפה: איפה חוגגים?
מסעדות לסילבסטר 2022 בתל אביב – לשנה חדשה ורעבתנית
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ