נגישות
נגישות

ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת

פנינה קולינארית נעימה וירוקה לצד המדרחוב של זכרון מציעה אירועים אינטימיים ושונים שיוצאים מהקופסא לחלוטין. מור הלכה לבדוק מה סוד הקסם של ברוניתא, מקום לאירועים שונים ומסעדה קצת אחרת

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מור אריאל
תאריך פרסום: 27/04/2022, 17:46
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

גם לפני הקורונה וגם אחריה, אין מי מאיתנו שלא מעקם פרצוף, גם אם בסתר, כאשר הוא מקבל הזמנה לעוד אירוע פורמלי כלשהו. שוב הלבוש המפונפן, שוב החיוכים מאוזן לאוזן, שוב חתן הבר מצווה/הברית/החתונה חנוט בחליפה, ושוב מזנון מלא באוכל שחוזר על עצמו. בברוניתא חושבים אחרת, אוכלים אחרת, מתנהלים אחרת. כאן תרגישו כמו בארץ אחרת, קסומה וטעימה. כמו באגדה של פעם, לפני שהכל השתנה. לפני שהאוכל הפך מתועש, המוזיקה הפכה רועשת, השמלות עלו כמו 6 משכורות. כאן בברוניתא הכל נעים יותר, פשוט יותר, מחובר יותר.צילום: ברוניתא

איילת ציוני, הבעלים והמייסדת של ברוניתא, בית לאירועים ומסעדה בזכרון יעקב, החלה את המסע שלה לפני כ-8 שנים, עת עזבה קריירה מצליחה בהייטק ולאחר מכן בעולם המוזיקה ופתחה מסעדה קטנה בזכרון. את אהבת הבישול והאירוח היא יישמה שם בקטן, עד שהחליטה ללכת בגדול יותר ועברה למבנה מקסים ברח' הנדיב, שמזכיר ביופיו ובוייב שלו את נווה צדק הקסומה. למקום קראה ברוניתא, והוא מורכב ממה שחושבים עליה החברים שלה, שהיא ברונית של אירוח ואוכל, ומכך ששתי האותיות האחרונות של השם מזכירות לה את העיר שכל כך אהבה פעם, העיר הגדולה.

המוטו של ברוניתא, כמו של הבעלים שלה, הוא אוכל, מוזיקה ואהבה. השלישיה הזאת משתקפת מכל פינה ירוקה במקום המקסים הזה, שכולו מזכיר גינה פורחת ואינטימית. המקום, כמו גם האוכל שמיד נגיע אליו, חף מכל פוזה, מכל דאווין. אירוע בברוניתא הוא כמו לערוך את החתונה שלכם בגינה הפרטית שלכם, עם החברים הטובים שלכם. לא כמו להגיע לאולם מנוכר ונוצץ. אין כאן תקליטן שמשדר מבמה גבוהה, אין אפקטים נוצצים, אין חתן בר מצווה שצונח מאומגה לרחבה, אבל יש את כל מה שצריך: אוירה נעימה וביתית, אינטימיות, פלייליסט מדהים ברקע, ירוק מכל פינה, והאוכל. הו, האוכל.

צילום: ברוניתא

הקו של ברוניתא באוכל, כמו בנראות, הוא קו פשוט, נקי, בריא ואיכותי. איילת מבשלת גרסאות פרטיות למתכונים עליהם גדלה. לא תמצאו כאן שימוש באבקות מרק למשל, וכל דבר שתאכלו כאן הוא מעשי ידיה של איילת ולא נרכש במקום אחר (למעט הקינוחים, שמגיעים מביסקוטי לאחר מבחן קפדני ומצוינים גם הם). החל מהלחמניות הפריכות שיוצאות מהתנור ישירות לשולחן, עבור בסחוג הביתי שהיא מכינה מדי יום וכלה בטחינת אל ארז האיכותית שעליה איילת אינה מוותרת.

המטבח כשר בשרי, ויש בו המון פתרונות לטבעונים. המנה הטבעונית שהפכה כבר למנת הדגל בברוניתא נקראת לירי, על שמה של בתה הטבעונית של איילת, ומצאנו בה חצילים, פטריות וכרוב, עטופים בבזיליקום, טחינה וצנוברים. תענוג אפילו לקרניבורית כמוני. יש גם קציצות עדשים ובטטה וקציצות פטריות טופו ואגוזים, אבל עם כל הכבוד לטבעונות, המנה שניצחה מבחינתנו היתה מנת צלי הבקר עם הערמונים, בצל ושום, ברוטב בלסמי, קארי ושמן זית. הבשר היה רך כחמאה, הערמונים התאימו לו כמו כפפה ליד ובכלל הייתי שמחה שבאירוע הבא שלי המנה הזאת תוגש על כל שולחן. יש גם סינייה מיוחדת של איילת, פילה סלמון ודניס, תוספת של אורז מלא עם שבבי שקדים, גרעיני חמניה, בצל וזרעי כוסברה. בפעם היחידה שניסיתי להכין אורז מלא זרקתי את הסיר אחר כך, רק אומרת. אין לי מושג איך איילת מפיקה מטעמים כאלו, ועוד במטבח כשר. ועוד לאירועים. באמת שזו חידה בעיניי.

צילום: ברוניתא

איילת מספרת שכשעושים את הכל באהבה, זה לא קשה בכלל. אני חייבת לאמץ את המוטו הזה. בבישול ובכלל. אפילו הכלים שעליהם אכלנו, כך מסתבר, מיוצרים ע"י אנשים בעלי צרכים מיוחדים. על הכל חושבים בברוניתא, וזה ניכר באווירה, באוכל, בסטייל הכללי.

גם הסועדים שבאו לברוניתא באמצע השבוע, כמונו למשל, כך סתם בלי שום אירוע, נראו מאוד מרוצים להעביר כאן את הערב שלהם. המקום משמש גם כמסעדה לכל דבר בימים שבהם אין אירועים, ויש גם חדר פרטי לאירועי חברה, הרצאות, סדנאות או כל מה שחשקה נפשכם. יש אפילו צימר למעלה אם תרצו להתארח ובכלל כל המקום הזה מרגיש קודם כל כמו בית שמארח אתכם מכל הלב, ורק אחר כך כמו מסעדה ומקום של אירועים. אין לי ספק שמי שמקבל הזמנה לאירוע בברוניתא נושם לרווחה. כל אורח כאן מרגיש שהגיע הביתה, למקום הבטוח שלו, הטעים, הנעים, מחמם הלב.

ברוניתא, הנדיב 27, זכרון יעקב,  053-9442973

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ברוניתא בזכרון יעקב
053-9442973

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
חמש מסעדות בסגנון ים תיכוני שכדאי לכם להכיר
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח