נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחת האסוציאציות החזקות ביותר בכל הקשור לצרפת, היא ללא ספק הקולינריה. לכן נראה כי השם  "לה-ליונז", אשר פירושו "הליונית", כלומר מהעיר ליון שבצרפת (על משקל "התל-אביבית", להבדיל), מתאים במיוחד לרשת בתי-הקפה-קונדטוריות הנודעת מאשדוד, שמתגאה בתפריט המבוסס על סגנון וחומרי גלם בעלי ניחוח צרפתי (קרם פטיסיאר, חמאה צרפתית, קרם ברולה – ועוד כל מיני שרק השם שלהם מעלה ניחוח קרואסונים וטעם מתוק במבטא צרפתי).

הליונית הכשרה שוכנת בעיבורו של המרכז המסחרי הגדול והחדשני למדי "סטאר סנטר" באשדוד, ומציגה עיצוב מוקפד וחדשני, שמשלב עץ, מראות גדולות מימדים, כורסאות ישיבה נוחות, ותצוגה יפה של מגוון העוגות ודברי המאפה, המיוצרים במפעל של הרשת (ניתן לרכוש במקום עוגות שלמות, ויש אף תפריט מיוחד לשבת, הכולל בין היתר קראנץ, מאפינ'ס ולחם רוסי).

ממגוון הכריכים שמציג התפריט, זכינו לטעום את כריך פוקצ'ת הבית עם אבוקדו וסלט ביצים מושחם בגריל, שהוגש עם סלט ירוק. מנה מוצלחת, בה כיכבה פוקצ'ת הבית הרכה והפריכה בדיוק במידה (24 ₪).

מהמנות החמות טעמנו סיגרים במילוי גבינה מותכת וצנוברים, שהוגשו בליווי רוטב עגבניות פיקנטי - מנה בעלת מרכיבים טריים וטעימים (32 ₪), וקציצות זוקיני עם פטה שקדים ועשבי תיבול, שהיו עדינות וטעימות, בעלות מרקם רך, והוגשו עם רוטבי יוגורט ואלף האיים ובתוספת סלט ירוק - (33 ₪). מבין מנות הפסטה שמפארות את התפריט, טעמנו את רביולי הגבינות בשמנת מרווה, בזילוף גבינת פרמז'ן מגוררת - מנה טעימה מאד (44 ₪).

מהמגוון הרחב במיוחד והמעניין של הקינוחים במקום (לא פחות מעשרים וארבע מנות), התענגנו על מיל פיי נפוליאון תותי שדה (קרם פטיסיאר פרימיום, מקלות וניל, בצק עלים אפוי בקרמל ותותי שדה), שהיה טעים ופריך והכיל תותים טריים וטעימים גם הם (17 ₪); אוסקר - מוס שוקולד עשיר, קרם ברולה ומשולשי שוקולד לבן (17 ₪), היה טעים וניכר כי עוצב ביד מוקפדת, וכמובן - איך אפשר בלי - סופלה שוקולד חם ואוורירי, ממולא בקרם שוקולד חם, שלווה בכדור גלידת קוקוס. מנה חמימה, רכה וטעימה (17 ₪).

את הארוחה ליווה יין גמלא ריזלינג לבן, נהדר לשתיה, ובעל ארומה עשירה ופרחונית.

עוד בתפריט (המאוד מגוון), ארוחות בוקר עשירות, פנקייקים, טוסטים, כריכים, פוקאצ'ות, קישים, סלטים, מרקים, פסטות, עוגות, קרואסונים, ודברי מאפה, לרבות עוגיות מובחרות (חמאה, שוקולד, שקדים ועוד).

אז אם יש לכם מקום חם בלב ובבטן למאפים ומתוקים ואתם מחפשים מסעדה חלבית וכשרה בסגנון צרפתי, עם תפריט מגוון ועשיר, לרבות חטיבת קינוחים עשירה, אתם יותר ממוזמנים לקפוץ ל"לה-ליונז", הכשרה מליון.

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ליון באשדוד
053-9444025

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רועי דביר

איפה המשגיח?!
תביא ביס
הכוכב הכשר
סרט נע
אחות לנו קטנה
איטליה הקטנה (והכשרה)
היהלום ההודי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר