נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לחופש נולד
"אני חייב חופש" אמרתי לנסיכה לפני כמה ימים, בעודי קורס על הספה שלנו אחרי עוד יום עבודה.
ארבעה חודשים שהם 18 שבועות או 122 ימים - עברו מאז חופשת החגים, ואפילו ליום הבוחר חיכיתי כמו אסיר שקיבל חופשה ליום אחד. לצערי, המצב רק מחמיר ופסח לא נראה באופק ובעודי מתעלל בעצמי וצופה בתמונות מהחופשה האחרונה שלנו ברומא, הציעה הנסיכה: "אולי נקפוץ לאיטליה?" ואני ידעתי בדיוק למה היא מתכוונת.

מסעדות איטלקיות הן האהבה הנוספת שלי ושל הנסיכה. מדי כמה שבועות אנו נוטים לבקר באחת משלוש - ארבע המסעדות האיטלקיות האהובות עלינו בתל אביב ובכל פעם מעמידים פנים שאנחנו במחוז או בחלק אחר במדינת המגף. אבל יש רק מסעדה אחת שבה החוויה היא שלמה ואיטלקית ביותר וזוהי כמובן "ג'ויה".

המדריך לתייר האובד
כך קרה שבאמצע השבוע קפצנו לביקור באיטליה הישראלית שברמת החי"ל. אני באוטובוס והנסיכה ברגל (ג'ויה ממוקמת בניין ליד מקום העבודה שלה, בת-מזל שכמותה). הצוות החייכן הושיב אותנו לצד השולחנות הגבוהים, העניק לנו מיד כוסות סיידר ביתי שבושל במקום וכבר התחלנו להרגיש את השגרה נפרדת מעצמותינו. מיותר לציין שהמקום כולו קורץ לשכנה מעבר לים, אם בעיצוב הצבעוני המשתלב היטב עם המנות הטריות שמסתובבות בשטח, בתאורה הרכה ובעיקר באווירת המשפחתיות המיידית בה ידועים האיטלקים.

התפריטים (כן, בלשון רבים) של ג'ויה הם יצירות אומנות – הן מבחינת העיצוב, המבחר והן מבחינת  עושר המנות ותיאורן הציורי. אבל באיטליה כמו באיטליה – גם אנחנו היינו זקוקים למורה דרך שינחה אותנו בין המנות המומלצות וישיט את הגונדולה הזו לחוף מבטחים. שי, מנהל המשמרת האדיב, זיהה שמדובר בזוג אובד עצות והתייצב לנדב כמה עצות משלו ואנחנו הפקדנו את קיבתנו בידיו הנאמנות וידענו שלא נתאכזב. קראף של פינוטאג' ריזרב מיקב ברקן (76 ₪) בשביל ה-"לחיים"  ויצאנו לטיול.

בין טורטליני לטרטופו
סלט אנדיב וגורגונזולה דולצ‘ה (48 ₪) היה מדויק מאוד וזו בעיני המחמאה הגדולה ביותר לסלט עם מרכיבים עזי - טעם כאנדיב, גבינת גורגונזולה, רוטב בלסמי וחרדל איטלקי. ההגשה לבדה, מציגה מגדל עלי אנדיב ובוקצ'וי, פלחי אגסים דקים ובראשם כתר גורגונזולה, כבשה את ליבנו ולא נחנו עד שניקינו את הצלחת כולה.
פיצת הטרטופו (57 ₪) שהגיעה חמה וריחנית לשולחן הייתה הוכחה נוספת שעשינו בשכל כשבטחנו בשי, וכל אחד מאיתנו נטל/ה משולש ענק עם מסקרפונה, מחית כמהין, מוצרלה, פטריות, פטרוזיליה ופרמג‘אנו והתענג/ה בשקט (למעט אנחת עונג פה ושם). בשלב הזה, כבר הספקנו שנינו לשכוח שלפני חצי שעה בלבד עוד היינו טרודים בעניינים שוליים כמו מיילים, לקוחות, טלפונים ועבודה. מה עוד אפשר לבקש מחופשה?

המנה המנצחת
בתפריט החדש של ג'ויה שובצו מנות עיקריות נפלאות, שכל בחירה באחת עושה עוול לשנייה שלא נבחרה הפעם, אך בעזרתו האדיבה של שי הצלחנו לצמצם את הבחירה לשתי מנות פסטה. הראשונה - ניוקי פרוטי דה מארה (81 ₪), הורכבה ממולים, שרימפס, שמנת, זעפרן, ירקות שורש, פטרוזיליה, יין לבן ולימון שנחו בשקט מושלם בין ניוקי צהובים ושמנמנים. אני קיבלתי את השרימפס שרציתי, הנסיכה את הבצק האהוב עליה כל כך ושנינו קיבלנו מנה טוסקנית מרהיבה.
אבל המנה המנצחת הייתה ללא ספק המנה עליה חלמנו מהרגע שנחתנו בג'ויה - טורטליני ערמונים (68 ₪). מדובר בסוכריות פסטה ממולאות קרם ערמונים ברוטב חמאה וחזה אווז על קרם ארטישוק ירושלמי. קראו שוב את השורה האחרונה ותבינו בעצמכם מדוע זו המנה המנצחת. הטורטליני היו עדינים ודקים, מסתירים סוד בטעם ערמונים שהתפוצץ בפה בכל נגיסה שיחד עם הטעם המעושן של האווז וקרם הארטישוק הירושלמי גרמו לנו להגיע לשיאים חדשים של עונג קולינארי. פשוט חלום.

לה דולצ'ה ויטה
אחרי ניקוי הצלחת סירבתי להאמין שנגמרו הטורטליני, כשהנסיכה שכבר השלימה עם האובדן התקדמה לחגוג את החיים עם אחד הקינוחים האהובים עליה (ואפילו אחד האהובים עליי!) -
דולצ'ה בננות (39 ₪). מדובר במוס שוקולד לבן בדפי בצק פילו עם שבבי קשיו ובננה מקורמלת, או בקיצור: אושר קר וקריספי המתפצפץ למגע הכפית ונמס במגע הלשון. אמנם חופשתנו באה לקיצה אבל אם במקרה ראיתם השבוע זוג תיירים יושב בספספל האחורי של קו 142 עם חיוך ענק מרוח על פניו – ראיתם זוג שחזר מעוד טיול מוצלח בג'ויה.

חשבון בבקשה
קראף פינוטאז ריזרב ברקן – 76 ₪
סלט אנדיב וגורגונזולה – 48 ₪
פיצה טרטופו – 57 ₪
ניוקי פרוטי די מארה  - 81 ₪
טורטליני ערמונים – 68 ₪
דולצ'ה בננות – 39 ₪
סה"כ - 369 ₪
 

 
 *כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יחי ההרגלים הטובים
הפתעה איטלקית בת"א
מתנת יום הולדת
קיץ במקסיקו
הסוד ללבה של נערה
טאפאס בנוסח פליקנו
פריים יוצאת מהמסגרת
פריים יוצאת מהמסגרת
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה