נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחד הדברים שהגבוה ועבדכם הנאמן אוהבים לעשות הוא לנסות מסעדות חדשות. לשמחתנו, בארצנו הקטנטונת מסעדות צצות חדשות לבקרים כמו פטריות אחרי הגשם והביקור בהן יכול להיות משמח לבב או מזעיף פנים. בדיוק מסיבה זו, טוב שמסעדה כמו 206 דגים קיימת. בנוף המשתנה של מסעדות שקמות ונופלות, 206 דגים, ממש כמו אחותה הבשרית, עומדת איתנה. כבר למעלה מ- 20 שנה ש- 206 דגים מציגה מטבח איכותי ומוקפד הנשען על חומרי גלם מקומיים ומצוינים, כשב- 12 השנים האחרונות מוביל אותו השף איציק הראל. לצד מנות קבועות שקהל המסעדה אוהד, מעז שף הראל ומייצר גם חידושים בתפריט, כך ששום ביקור אינו דומה לקודמו.

תראו מי כאן
דגים 206 ממוקמת בצפון תל אביב, כאמור בסמיכות לאחותה הגדולה – 206 בשרים, אף היא מוסד קולינרי מוביל. בכניסה למסעדה תפגשו אקווריום בו נחים דגי היום על מצע קרח, כשעלייה של מספר מדרגות תוביל אתכם לחלל המרכזי, המואר בתאורה חמימה ובשולחנות ערוכים. סביבנו סעדו לא מעט אנשים שניכר כי חלקם מהווים חלק בלתי נפרד מהקהל הקבוע. חדר האוכל הפרטי, המיועד לאירועים פרטיים לקבוצות סועדים גדולות, היה בשימוש באותו ערב אך מבלי להפריע או להיות מופרע מהתנהלותו הרגילה של המסעדה. כשהונח לפנינו התפריט, חדלנו מלחשוב על הסביבה והתרכזנו במשימה שלשמה התכנסנו - אוכל והרבה. 

מה אוכלים?
המלצר האדיב שלנו הגיש לנו את תפריט היינות, ממנו בחרנו בקבוק זוגי של ווייט של יקב טוליפ (90 ₪) שהלם בטעמיו את הארוחה. עוד בטרם הספקנו ללגום, הגיע לשולחן לחם הבית המצויין בליווי חמאה וחמוצים שנעשים במקום. הגרגרן הגבוה התחיל להתמלא מהלחם אולם אני, נאמן למשימתי, טעמתי ממנו רק מעט וחיכיתי למנות הראשונות. חיש קל הגיע מגש אובלי גדול ומבהיק בלובנו, עליו נחה מנת מעדני ים זוגית (94 ₪) וניכר היה, כי פוסידון בכבודו ובעצמו חוגג את השנה האזרחית החדשה. סלמון מעושן מלווה בפלחי לימון, איקרה ולצידה בצל קצוץ, טרטר טונה אדומה מלווה במעט ווסאבי וג'ינג'ר כבוש והרינג שנח על פיסות לחם מעוטרות בבצל, כל אלה היוו חגיגה לעיניים והיו הרבה יותר מ"מנה זוגית". 
מנת ים - 206 דגים

כדי שלא נתמלא לקראת העיקריות החלטנו להזמין את סלט הפורל המעושן (54 ₪).  הסלט היה מרענן וטעמי הפורל התאימו היטב לעלים הירוקים, לעגבניות השרי ולוויניגרט החרדל. אגוזי המלך העניקו פריכות מעניינת ויצרו משחק של טעמים בגווני אדמה.

עיקר העניין
לעיקריות הוזמנה מנת בלוטין (129 ₪) וכן מנת פילה מוסר ים קראנצ' (149 ₪). אודה, שלעיתים קרובות אני נמנע מפילה דגים בעיקר משום שהמנה הזו נוטה להתייבש מעט, אך ב- 206 דגים כנראה לא שמעו על כך. פילה המוסר היה עדין וטעים, נימוח ורך והקראנצ' הושג בהצלחה באמצעות פירורי לחם מתובלים היטב שעיטרו את הדג. זוקיני מוקפץ, עם פטריות ופלפלונים היוו ליווי מהנה למנה שנהנתה גם מרוטב היין הלבן שהחמיא לדג.

למרות הצלחתו של הפילה, המנה המנצחת של הערב הייתה ללא ספק מנת הבלוטין. מדובר ב"צינור" או גלילת דג בס, ממולאת בדוקסל של פטריות וצנוברים. המנה הוגשה עם שני רטבים - רוטב יין אדום וחמאה ורוטב שמנת ולמרות שבמהלך חיי יצא לי לאכול מספר מנות של בלוטין, זו הייתה הטובה ביותר. הדג היה רך ועדין, מילוי הפטריות השתלב היטב בצנובר ולגבי הרטבים, באמת שקשה להחליט מי מהם היה יותר מהנה. ללא שום ספק המנה הזו הייתה כוכבת הערב. 
מנת בלוטין - 206 דגים

משהו קטן וטוב
לקינוח, כי איך אפשר בלי קינוח, הגיעו לשולחן קדאיף בקרמל עם קרם מסקרפונה ופיסטוקים נהדר (42 ₪) וכן, טארט טאטן (42 ₪), שהיה פשוט מצוין. התפוחים התקרמלו היטב בסוכר וחמאה והיו רכים עד כדי מסיסות. גלידת הווניל שליוותה אותם יצרה סיום מענג לארוחה ופתיחה מצויינת לשנה האזרחית החדשה.
קדאיף מפנק - 206 דגים

חשבון בבקשה
יין וויט של יקב טוליפ - 90 ₪
מנת מעדני ים זוגית - 94  ₪
סלט פורל מעושן - 54  ₪
בלוטין - 129  ₪
פילה מוסר קראנצ' - 149  ₪
קדאיף קרמל וקרם מסקרפונה - 42  ₪
טארט טאטן - 42  ₪
סה"כ - 600 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשם החירות, השוויון והאחווה
להכבש לצמיתות
הריעו לצ'ורסקו
בחוף של פפה
הבשר של אלברט
גורמה בגלבוע
ויוה אספניה
חלום למציאות
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה