נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כסטודנט באר שבעי לשעבר זכורה לי היטב הדרך מהדרום החם לכיוון המרכז. האוטובוס שהיה נוסע באותה תקופה בדרכים פתלתלות קודם כבר לכביש שש ולפעמים, רק כשהיה עוד קצת זמן לשרוף הייתי לוקח את האוטובוס המאסף, זה שעובר דרך ערים ומושבות שסביר להניח לא הייתי רואה לולא אותה נסיעה. אחת המושבות הללו הייתה גדרה שכבר מרחובה הראשי ניתן להבחין במאפייניה הנאים (הבתים צמודי הקרקע וחצרותיהם הגדולות) ואווירת עצלתיים נינוחה. לא פלא אם כך, שכשהתחשק לי טיול רגוע אמרתי למדריך התיירים כמתרפק על נוסטלגיה "בוא ניסע לגדרה". והיות ומדריך התיירים הוא אדם הנהנה להשביע רצון, כך היה.

תראו מי כאן
מסעדת צ'ורסקו יושבת ברחוב הביל"ויים בגדרה, רחוב שקט משובץ בתי עסק מקומיים המקבצים תיירים שבאו גם הם ליהנות מחינה של המושבה. המסעדה שוכנת במבנה בייתי כשפעמון בצורת ראש פרה מעטר את הדלת הקדמית ומבשר על כל הטוב העתיד לבוא. אנחנו ביקרנו בצ'ורסקו בשעות המנומנמות של צהריי יום שישי וטוב שכך, שכן צ'ורסקו הכשרה פתוחה בימי שישי עד שעה לפני כניסת השבת. פנים המסעדה ספון עץ כהה מול קירות בהירים שיוצרים ניגוד נעים, בעוד חלל המסעדה מייצר אינטימיות מיידית.

מיד עם בואנו קידמה את פנינו לי, מלצרית חיננית ביותר שהובילה אותנו לשולחן נהדר שצפה אל חצר פנימית. מאותו רגע ואילך, קצב הארוחה התנהל בהתאמה מושלמת לתזמון שלנו. לי ידעה בדיוק מתי נחוצה כל מנה והייתה קשובה במידה מעוררת הערכה.

משפט פתיחה
מאחר ומדובר במסעדה המתהדרת בבשר איכותי, הזמנו למנה ראשונה קרפצ'יו סינטה עדין (46 ₪).  פרוסות הסינטה הדקות נכבשו בחומץ בלסמי ושמן זית, כבישה עדינה מאין כמותה, שרק הדגישה את הטעמים החבויים בבשר, הסינטה עצמה עוטרה בעלי אורוגולה טריים ורעננים שנתנו מרירות נעימה ועידנו את טעם הבלסמי המתקתק. מנה מאוזנת ומצוינת וכדי שיהיה על מה להערים את הקרפצ'יו הזמנו גם פוקאצ'ה (19 ₪) טרייה וחמה מהטאבון שהגיעה בליווי שלושה מטבלים - עגבניות מרוסקות בשמן זית, צ'ימיצ'ורי מעודן ולא אגרסיבי כטבעו של צ'ימיצ'ורי וקונפי שום שהיה דבשי ורך. אני יכול לספר לכם כמה מצוין היה אבל הצלחת הריקה העידה על כך יותר מכל.
    
מצידו של מדריך התיירים הוזמן סלט עוף בסגנון מקסיקני (56 ₪) שהכיל נתחי עוף שצופו בציפוי פריך ונחו על סלט של פלפלים, כוסברה, נבטים, בצל וחסות, נהנות מרוטב מצוין של פלפלים קלויים.  בנגיסה הראשונה שגנבתי ממדריך התיירים גיליתי קראנץ' נוסף. סקירה מחודשת בתפריט גילתה לי שמדובר בפיסות טורטייה קטנות ופריכות שספגו את הרוטב המעושן ושולבו בסלט בצורה גאונית, יוצרות חגיגה נהדרת של טעמים. 

עיקר העניין
התפריט של צ'ורסקו בהחלט מרשים במבחר המנות ורק בעזרתה הנעימה של לי החלטנו להזמין את פילה הרוסיני (139 ₪) למדריך התיירים וטורטליני (79 ₪) בשבילי. הטורטליני שנעשים במקום בליווי רוטב נהדר של ציר בקר התגלו כיציאה מוצלחת ביותר - את מעטפת הפסטה העדינה מילא להפתעתי תבשיל אנטריקוט וירקות שורש שבושל במשך שבע שעות (!) עד שרכיביו ממש נמסו זה לתוך זה. הציר חיזק את טעמי המילוי הרך ובצק הטורטליני נכנע למילוי וממש התמזג איתו.

מנה נהדרת כל כך זכאית לליווי טוב ולכן בחרנו ביין מקומי (לא חוכמה גדולה בהתחשב בעובדה שתפריט היינות של צ'ורסקו מבוסס על יינות ישראליים מיקבים ידועים באיכותם) - תל משרה של חבל לכיש, בלנד מצויין שהחמיא מאד לבשר (30 ₪ לכוס). ולמרות כל אלו נבחרה המנה המנצחת על ידי מדריך התיירים דווקא שהשכיל להזמין את פילה הרוסיני (139 ₪). מדובר בקוביית בשר במידת מדיום, שחומה מבחוץ ואדומה – רכה מבפנים, נחה על צלחת של מיצי צלייה ומעליה כבד אווז וגבעול טימין לקישוט. כבר עם חיתוך הנתח הראשון נגלה המילוי המענג והבשר פשוט נמס בחיך, כשכבד האווז האוורירי נותן לבשר מוצקות ונוכחות.

לסיים במתיקות
לקינוח, כי איך אפשר בלי, בחרנו בקראמבל תפוחי עץ (39 ₪) - פאי תפוחים וקינמון עם שטרוייזל פריך מעל שלצדו גלידת וניל מעולה שיצרה רוטב סמיך ועוטף לתפוחים. היה טעים. 

קרפצ'יו סינטה (46 ₪)
פוקאצ'ה (19 ₪)
סלט עוף בסגנון מקסיקני (56 ₪)
טורטליני (79 ₪)
פילה רוסיני (139 ₪)
קראמבל תפוחי עץ (39 ₪)
שתי כוס תל מרשה של חבל לכיש (30 ₪ כ"א)

סה"כ-438 ₪

 
*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשם החירות, השוויון והאחווה
דגים בפסגה
להכבש לצמיתות
בחוף של פפה
הבשר של אלברט
גורמה בגלבוע
ויוה אספניה
חלום למציאות
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר