נגישות
נגישות

יום השוקולד הבינלאומי: איפה אוכלים שוקולד משובח?

הוא ממכר, חלומי ובריא, משמין ואגדי! לכבוד יום השוקולד העולמי שנחגג השבוע בחרנו את מסעדות השוקולד הכי שוות שיש עם קינוחי שוקולד מושחתים, מיוחדים ובלתי נשכחים!

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 05/07/2023, 23:41

אז מה עושים ביום השוקולד הבינלאומי?

תחזיקו חזק, שחררו את החגורות, תוותרו על סקיני, בקיני ומיני, כי אחד הימים הכי מתוקים ושווים הגיע - יום השוקולד העולמי!  מדובר ביום שחוגג את צריכת השוקולד - כל סוגי השוקולד, הצבעים, הטקסטורות והטעמים שיש לדבר המושלם הזה להציע, שנחגג בתאריך 7 ביולי - תאריך המסמל את הגעת השוקולד לאירופה לפני כ- 466 שנה. בפרלין, בחפיסה, בעוגה, בשתייה, בגלידה – קבלו את קינוחי השוקולד הכי מושלמים לקולינריה של מריר/מתוק לפתיחת הצ'אקרות, התשוקה והמתיקות של החיים! ליקטנו לכם בפינצטה של מתיקות רק מסעדות שהשוקולד זה המהות שלהן, ה- DNA שלהן, כאלה שמאמינות, בדיוק כמונו, שבלי שוקולד אין חיים ויום השוקולד זו ההזדמנות לחיות, בכל ביס מחדש.

צילום: שאטרסטוק

תולדות חייו של שוקולד – CV הכי מתוק שהכרתם!

ההיסטוריה של השוקולד מתחילה אי שם ביערות הגשם של מרכז אמריקה, ביתם של עצי הקקאו - עצים עם תרמילי קקאו שגדלים מספר חודשים, עד שהם מגיעים לגודלם המלא. מאחר ופולי הקקאו מרים למות, הני המאיה והאצטקים הגאונים נהגו לייבש את פולי הקקאו ולערבב אותם במים חמים, עד שנוצר למעשה משקה השוקולד הראשון שהם קראו לו צ'וקולט. כשהספרדים כבשו את מקסיקו במאה ה-16,  הם שינו את המילה צ'וקולט למילה 'שוקולד', הביאו את פולי הקקאו לאירופה וכיאה לאירופאים הם הוסיפו לו סוכר, כד שכולנו נהנה מכל הטוב והמתוק הזה. משך השנים, השוקולד עבר גלגולים רבים, קיבל צבעים וטקסטורות שונות ומגוונות, בתחילת המאה 19 נוצרה בהולנד חמאת הקקאו הראשונה שגרמה לשוקולד להתמצק וכך נולד השוקולד המריר, מיד לאחריו נולד השוקולד חלב ע"י יצרני השוקולד רודולף לינט ואנרי נסטלה. ובהחלט מגיע להם הדלקת משואה על הלידות המתוקות האלה ותרומתם לאושרה של האנושות!

סוגים של שוקולד – כי יש כמה וכמה כאלה

שוקולד הוא עולם ומלואו של תענוג וטעמים וככזה יש כמה סוגים שאתם ממש חייבים להכיר, רגע לפני שנצלול פנימה לתפנוקי השוקולד הבלתי נשכחים של ישראל.

שוקולד מריר מדובר בשוקולד הכי מרוכז שיש שע"פ התקנים מכיל בין 50%-90% מוצקי קקאו, ככל שיש יותר 'מוצקים' ככה הוא יהיה יותר מריר ומשובח. ולשמחת החוששים להשמין ככל שיש יותר מוצקי קקאו ככה הוא יותר מריר וגם פחות משמין כי הוא מכיל פחות סוכר והוא נחשב לאיכותי ובריא יותר!

שוקולד חלב שוקולד זה מכיל יותר חלב ובין 10%-40% מוצקי קקאו ע"פ התקנים מה שהופך אותו לרך ומתוק יותר משוקולד מריר. יש בו יותר סוכר, תוספות טעם וחומרים מייצבים ביחס לשוקולד המריר והוא טעים להפליא ונמס בפה בזריזות ובין השוקולדים הטובים ביותר.

שוקולד לבן השוקולד הזה מכיל חמאת קקאו, סוכר ואבקת חלב ולמרות שיש מי שמזלזלים בו ואומרים שהוא לא ממש שוקולד אז זה לא נכון, מאחר והוא אכן מכיל תוספות מפרי הקקאו – חמאת קקאו. בשוקולד הזה חייב להיות לפחות 20% חמאת קקאו, 14% מוצקי חלב ואין מי שלא אוהב אותו.

שוקולד בלונדי מדובר בחתיכי אמיתי, שוקולד לבן מקורמל שנולד ב-2012 בצרפת, יש לו טעם מורכב ומתקתק יותר משוקולד לבן רגיל וגם כאן תמצאו אותו בגרסאותיו השונות. הוא כהה יותר משוקולד לבן והטעם שלו מזכיר שידוך טוב בין לבן למריר!

שוקולד רובי עם טעם פירותיי וחמוץ, שוקולד רובי פרץ לתודעה ב-2017 עם גוון ורדרד – אדמדם שנוצר כתוצאה מתהליך עיבוד הקקאו ויש בו שילוב מנצח של מוצקי קקאו ומוצקי חלב ופוטוגניות אינסטגרמית חזקה כי הוא יפיפה.

מהפכת השוקולד בישראל ולמה אנחנו כבר מזמן מכורים?

ישראל כבר מזמן הפכה לאימפריה של ממש בתחום השוקולד, שכבש אותה והצמיח שוקולטיירים מרוצים, מסעדות ובתי קפה מבוססי שוקולד וקינוחים מדליקים שהיו גורמים לאצטקים לעשות 'לחיים' על אחלה של צ'וקולטה. אבל כל המתוק הזה לא היה קורה אם לא היה מגיע לכאן איש יקר בשם אליהו פרומצ'נקו, ממייסדי עלית שנהג לרקוח שוקולד בביתו שברוסיה כבר ב- 1918, עלה ארצה ב- 1933 וביחד עם שמונה שותפים הקים את בית חרושת עלית, שקיימת עד היום ומאכילה מיליונים בשוקולד הפרה המשובח והבלתי נשכח שכבר זכה לעשרות גרסאות מתקתקות. ויש עוד ממלכות שוקולד שהוקמו כאן שיצרו לנו עשרות סוגים של שוקולדים - בשנות ה- 30 הוקם מפעל השוקולד 'אופנהיימר', בשנות ה- 80 נוסדה 'ורד הגליל' שייצרה את 'קליק' של חלום שקיים עד היום, חברת 'השחר' עם 'שוקולד השחר' האהוב נולדה ב-1949, מקס ברנר הגיח בסערה בשנות ה-90 - כל הטובים והמשמינים האלה הפכו את תרבות השוקולד לחלק בלתי נפרד מאיתנו.

צילום: שאטרסטוק

מקס ברנר בשביל סופלה שוקולד שאין שני לו ומארז פרלינים לדרך

ממלכת השוקולד הכי מוכרת וטעימה שיש היא כמובן מקס ברנר, רשת מסעדות המושתת כולה על שוקולד – עוגות, קרפים, וופלים, גלידות, מארזים של שוקולדים ופרלינים חלומיים במגוון מילויים, זה המקום המושלם להצטייד במתיקות ואנרגיה אינסופית! הכל כאן טעים, אבל הכי חלומי הוא דווקא סופלה השוקולד הרך והחמים והטעים שמוגש עם גלידת וניל, שוט שוקולד קר עם קצפת ושוקולד חם ששופכים על כל הטוב הזה...מתאים לחגיגות יום השוקולד והמתיקות שבחיים. כי בין אם היה לכם יום 'ממנחס' או יום מושלם, הסופלה זה הפסיכולוג הכי טוב שלכם.

מקס ברנרפתח תקווה
צילום: שאטרסטוק

טלבייה פטיסרי - לזוגות, למשפחות ולאוהבים שחייבים קרמו שוקולדים מושחת!

טלביה פטיסרי מביאה למרכז הבמה קינוחי פטיסרי אמיתיים עם ניחוחות של צרפת הרחוקה אך קרובה קולינרית, תמצאו כאן שפעת קינוחים מפתים, טעימים, מתוקים והכל בעבודת יד מוקפדת ומושלמת! חובה עליכם לטרוף את הקרמו שוקולד קרמל מלוח – ספוג קקאו, מוס קרמל מלוח, מוס שוקולד חלב, גנאש שוקולד מריר ובקיצור כל סוגי השוקולדים שבאים לחגוג לכם בנשמה ובבטן. ממחר דיאטה, כבר אמרנו?

טלבייה פטיסרי. דויד מרכוס 20, ירושלים, 053-9385423

טלבייה פטיסרי - לזוגות, למשפחות ולאוהבים שחייבים קרמו שוקולדים מושחת!

ROY CHOCOLATE – חבילת פרלינים לרומנטיקנים עמוסי תשוקה

ROY CHOCOLATE – חבילת פרלינים לרומנטיקנים עמוסי תשוקה

רוי גרשון, אחד השוקולטיירים המובילים בארץ, למד את מלאכת הכנת השוקולד בבלגיה והביא לכאן את הטעמים המופלאים שרק רוי והשוקולד יכולים לייצר. תמצאו פה את כל סוגי השוקולדים שרק קיימים: פרלינים, טראפלס, לבן, שחור, טבעוני, עם מילוי, בלי מילוי, עוגיות 'צ'וקלט צ'יפס' שהורסות את הבריאות מרב שזה טעים ובקיצור מומלץ לבוא ולקחת 'טייק אווי' של ערכת חגיגות יום השוקולד שלכם! חובה להכניס לערכה מיקס של 12 עוגיות שוקולד צ'יפס ענקיות בטעמים שונים ורכות הורגת, מארז של טראפלס קפה לאיזון המתיקות ומארז פרלינים מכל  הסוגים שקיימים כאן – פירות ואלכוהול זה MUST  - כי ככה חוגגים את היום הזה.

ROY CHOCOLATE. ילדי טהרן 3, ראשון לציון, 073-725-5606

אצטקה שוקולד בר בגלל המוצרט שוקולד שילחין אתכם קולינרית ושוקולדית

השם מזכיר כמובן את האצטקים שהיו מראשוני יצרנים של השוקולד וכך גם המקום מושתת כולו על שוקולד! יש כאן שילוב מגניב של בית קפה, בר ומנות ש'מעיפות' ילדים מרב שהן 'שוקולדיות' ומושלמות כמו למשל: פונדו, פנקייק, אינסוף קינוחי שוקולד ופרלינים ואפילו סדנאות שוקולד ופעילויות לילדים שכוללות טעימות – מתאים גם לחגיגת יום שוקולד וגם לחופש הגדול! חובה להזמין את הפונדו שוקולד המצוין של המקום שמכיל מגוון סוגי שוקולדים ואת עוגת המוצרט הבלתי נשכחת של המקום הכוללת כמה שכבות מנצחות של מוס שוקולד לבן, מוס שוקולד חלב, רוטב שוקולד ופס שוקולד וניל עם טוויל שוקולד לבן, לא תוכלו להפסיק ולטרוף..

אצטקה שוקולד בר. עולי ציון 7, שוק הפשפשים, תל אביב, 053-9382546

דה קרינה בגלל ה- COPA KARINA והפרלינים, כי זו ממלכת השוקולד של הגולן

קרינה פשוט מכורה לשוקולד ולכן זה המקום הנון להגיע אליו ולטעום מכל הטוב הזה שהיא רוקחת ומגישה בבית הקפה שלה. היא יוצרת שוקולד ממתכונים אירופאים קלאסיים שירשה מבית סבא ועד לבוטיק שלה ברמת הגולן שמגיש עשרות סוגי פרלינים, ממתקי שוקולד, משקאות שוקולד וקינוחים משוקולד ובקיצור עולם ומלואו של אושר ועושר טעמים! חובה לקחת שוקו קר כפי שלא טעמתם מעולם עם קצפת ושוקולד נמס, או את ה- COPA KARINA – משקה שיש רק כאן הכולל גלידת שמנת, ריבת חלב, קוביות בראוניז, שוקולד וקצפת ולא לשכוח גם להזמין טארט שוקולד ולקט פרלינים מכל הצבעים והסוגים שיש כאן. תבואו, תשמינו ותהנו מהחיים על רקע הנוף המקסים...

דה קרינה. עין זיוון, רמת הגולן, 04-699-3622

בית השוקולד – לשבת על נוף עין כרם עם פינוקי פרלינים וגלידה חלומיים..

בית השוקולד הוא בוטיק שוקולד מיוחד שנפתח כבר ב-2006 והפך כבר מזמן למקום עלייה לרגל עבור חובבי השוקולד בגלל הפרלינים המטורפים שלו, הגלידה המשובחת שמכינים במקום, הנוף המושלם והמיקום הציורי - המקום נמצא בתוך מתחם צימרים בשם 'עין כרם המתוקה'. במקום יש מפעל שוקולד עם עשרות קינוחים מפתים אבל לא לוותר על 'מגש פינוקים' הכולל 6 פרלינים מובחרים, 6 מדליוני שוקולד ו-3 טעמי גלידה מושלמת ו'שוקו פינוקים' בין אם אתם ילדים או לא כי יש בו שוקולד חלב ומריר איכותי בתוספת מרשמלו וקצפת – טעים ומתאים ל'סלפי' מעורר קנאה.

בית השוקולד. מבוא העשר 3, ירושלים, 077-200-6660

טאיזו – עוגת היער השחור כפי שלא טיילתם מעולם!

אמנם אין כאן אימפריית שוקולד אלא מסעדה אסייתית מופלאה של השף יובל בן נריה, אבל בגלל שהיא מציגה את אחד מקינוחי השוקולד הכי טעימים שיש, בחרנו להביא את קינוח השוקולד המנצח של המקום. עוגת היער השחור קיבלה כאן פרשנות שוקולדית במיוחד עם שילוב של קרם קוקוס, מוס שוקולד, קרמבל קקאו, פתיתי קוקוס ופירות יער וציפוי מושלם של שוקולד מריר עם קרמבל שוקולד. יש כאן שילוב מוחץ של מתיקות וחמצמצות ומוס שוקולד כל כך טעים ועדין שלא תוכלו להפסיק את זה...

טאיזו. דרך מנחם בגין 23, תל אביב, 03-522-5005

להיפסטרים שמכורים - 'בבית קפה' בגלל הוופל בלגי משוקולד

'בית קפה' הוא הגלגול העכשווי של 'החגיגה של בבט' עולם ומלואו של וופל בלגי ומעוז ההיפסטרים של ירושלים שנמצא סמוך לנחלת שבעה. בחרנו במקום הזה כי יש כאן את וופל הבלגי הכי טעים בארץ וכמובן שליום השוקולד העולמי ממש שווה לבוא ולהתפנק על וופל בלגי שוקולד שמגיע עם קרם שוקולד חם שלא תוכלו להפסיק וללקק למרות 'הפדיחות' מפרצופי הירושלמים שמביטים בכם בהלם מהול בקנאה. ולא לוותר גם על השוקו החם של המקום שעשוי מקרם שוקולד ממש כמו באירופה וזה טעים בלי סוף.

בית קפה. שמאי 16, ירושלים

הקונדיטוריה של גל למי שחייב עוגת שוקולד הכי משובחת שיש

אם לא הייתה כאן עוגת שוקולד מנצחת לא היינו חיים. מעבר למאפים וקינוחים מעולים שיש בקונדיטוריה של גל גבריאלי שבכרמל – שנק שוקולד, קרואסון שוקולד, פאי שוקולד, מאפה שוקולד עם צנוברים, יש כאן את עוגת השוקולד הכי מנצחת שיש! 'הר געש' – עוגת שוקולד רכה עם שוקולד לבן, רך, מתוק, נבלע הפה באושר, עוגה שתשמחו לאכול ולא לחלוק ולהרגיש שכמה שזה קלאסי, כשזה עשוי מושלם זו תמיד העוגה המנצחת.

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
11
פחות אהבתי
1

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon