נגישות
נגישות

מסעדות בכרם התימנים זה כבר לא רק חומוס ומרק

מסעדות בכרם התימנים הפכו עם הזמן לדבר הנכון ולחזית קולינרית תוססת, והכי כיף לשלב מסעדה עם טיול בסמטאות הציוריות

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
ליהי גיאת
תאריך פרסום: 30/05/2023, 13:48 תאריך עדכון: 01/06/2023, 12:32

הברים, המסעדות והאווירה הכיפית בשכונת כרם התימנים, המשתרעת בין הרחובות הכובשים, אלנבי, גאולה והכרמל נראים לנו כחלק בלתי נפרד מהנוף של אחת השכונות הכי מגניבות בארץ. ההתפתחות של השכונה הזו, משכונה של אנשים קשי יום שגרו בצריפים מטים לנפול לשכונה האורבנית, התוססת והקולינרית שהיא היום – כמעט בלתי נתפס. כרם התימנים של 2023 משלבת בחן רב את הקידמה, את המסעדות המצוינות והבנייה היוקרתית בפאתיה, עם כל מה שנשאר שם מפעם: הסמטאות הצרות והעקלקלות כמו באיטליה, הבתים הנמוכים והחלונות הקטנים מהם מתנפנפת כביסה ריחנית, ההיפסטרים מצד אחד עם סלי הרטרו שלהם, בגדי שנות החמישים והפוני הקצר, והקשישים התימנים מצד שני שרוכבים על אופניים (כן כן, גם בגיל 90, ונסו לעקוף אותם, בהצלחה) ומחזיקים בדיוק את אותם סלים. 

אבל היי, סליחה, אנחנו לא פה כדי למכור לכם נדל"ן, אנחנו פה כדי לעסוק במה שמעניין אותנו – מה אוכלים בכרם התימנים? האם מסעדות בכרם התימנים שוות ביקור במיוחד, ואם כן, מה מומלץ להזמין בכל אחת מהן?

מסעדות בכרם התימנים תל אביב

מה שכיף בכרם התימנים, זה שיש לכם בחירה בין מסעדות יוקרתיות, מסעדות ביתיות, וברים למיניהם. בכללי, לא משנה כמה רעבים תגיעו, רוב הסיכויים שתמצאו את המזון שחיפתשם!

המנזר, פאב

בחרנו להתחיל דווקא בפאב אייקוני, שכיכב במדורי הרכילות כשעוד היו מדורי רכילות מודפסים, וחיכינו ליום ששי כדי "לראות בעיתון" תמונות של הסלבס כושלים שיכורים מהמנזר לפנות בוקר... הסיבה שאנחנו כן מזכירים את המנזר, היא שיש שם אוכל מעולה, שיורד טוב עם בירה קרה ומקציפה, אחת או שבע, אנחנו לא שופטים. 


מנה אייקונית: אוקיי זה אייקוני בשבילנו, לא בהכרח שזו מנת הדגל של המקום, אבל אנחנו תמיד מזמינים שרימפס קוקטייל, דולמאטס ונקניקיות חזיר.

M25

M25 התחיל בתור אטליז בשר, ולאחר שצבר פופולריות עצומה וגדל, פתח בסמוך גם מסעדה, המנוהלת בכישרון רב על ידי השפים ירון קסטנבוים ויהונתן בורוביץ', שאוהבים בשר ויודעים להכין מנות בשר מכושפות, מחומרי הגלם המשובחים הזמינים להם.


מנה אייקונית: טרטר בקר עם תפוצ'יפס ליד.

מסעדות כשרות בכרם התימנים

התימני בכרם

אם בא לכם מרק תימני טוב ומתובלן כמו הסבתות התימניות העליזות-תמידית, אם נשבר לכם הלב ואתם רוצים להתנחם באוכל חם, טעים ומשביע, אם אתם סתם רעבים באמצע השבוע, התימני בכרם נותן לכם אופציות אותנטיות של אוכל ביתי טעים, מהיר ויעיל. אה, והכי כיף שאם אתם מזמינים מנה אחת, אתם מוצאים את עצמכם מול צלחת שיש בה גם שעועית, גם אורז, בקיצור מסיבה.

מנה אייקונית: חומוס בשר, כמובן. מה אתם, ילדים? אנשים באים לפה במיוחד בשביל המנה הזאת. 

מגנדה

מסעדה מזרחית מפורסמת וותיקה השוכנת במבנה נאה בולט לעין. לא יקרה, עושה את העבודה ואתם גם יוצאים מרוצים. מה צריך יותר מזה? תאכלו לאכול שם שיפודים, דגים, חומוס, וכל מה שאתם אוהבים במסעדות מזרחיות, רק במקום כיפי ונוח בכרם התימנים. אחרי הארוחה תלכו לאכול גלידה בשוק הכרמל. 


מנה אייקונית: שיפודי פרגית עם מג'דרה

מסעדות מומלצות בכרם התימנים

גברת קוטייאו

השם מגניב לחלוטין, והאמת שגם המסעדה עצמה, שהתחילה כדוכן זמני ונשארה כי ראתה שאכן יש דרישה ושהחיים יפים (כנראה, מה אנחנו יודעים). 

קוטייאו היא מסעדה תאילנדית אמיתית, כזו שמבשלת מנות שבכל ביס מהן אתם יכולים למות מהחריפות ולייחל להישאר בחיים רק בשביל הביס הבא. אם אתם מחליטים להגיע באוגוסט למשל, תמצאו את עצמכם יושבים בתוך אמבט של הזיעה של עצמכם. לא כי חם, כי חריף. וחם. בשורה התחתונה מדובר בגברת אמיתית, ובמסעדה שמגישה אוכל רחוב תאילנדי אמיתי.


מנה אייקונית: סלט פפאיה.

ארז

אנחנו ממשיכים בקו התימני, ומגיעים למסעדת ארז, מסעדה תימנית ביתית אסלית, שמגישה מנות ביתיות מבית הסבתא התימנייה, עם ניחוחות וטעמים מרגשים. אם גם אתם צרכים לפחות פעם בשבוע את הלחוח שלכם, ואתם אוהבים לנגב אתו את הרוטב של הקציצות ואז לקפל אותו ולהעמיס עליו אורז. מחירים זולים, אוכל טעים ומשביע. בתכל'ס, יצאנו מרוצים.

מנה אייקונית: אורז עם ירקות מבושלים, מרק שעועית

מסעדות בכרם התימנים פתוח בשבת

מסעדה ביתית נפלאה וותיקה, שמאכילה את מטיילי שוק הכרמל וכרם התימנים כבר שנים ארוכות. בואו נגיד שתתקשו למצוא אדם אחד שטייל או עובד באיזור, ולא סעד בה צהריים לפחות פעם אחת. המטבחון מציעה שפע של מאכלים ביתיים, כשאחד הידועים בהם הוא הקוסקוס שמגיע עם שפע של ירקות, אבל גם הקובה, הקציצות והגולאש. שימו לב שבשעות הצהריים יש תפריט עסקי עד השעה ארבע אחרי צהריים, וזה שווה מאוד. המסעדה פתוחה בשבת. 


מנה אייקונית: הממולאים, כמובן.

אלברט 1943

בר מגניב למדי בעיצוב פסיכדלי, המציע מוזיקה מעולה, אוכל טוב ווייבים משובחים. לכל המנות יש שמות שמתקשרים עם הסטייל הפסיכדלי. לדוגמא, אתם יכולים ללגום בירה אוסטרית ליד פיצה מרגריטה הסאחית, ולהתלבט  בין פוקאצ'ה דלוק אש ובין פוקאצ'ה הטריפ הראשון. 


מנה אייקונית: פיצה פטריות הזיה.

33

בר מסעדה שכונתי שבא לעשות לכם גוד טיים, דרינק אחרון לפני שחוזרים הביתה, עם איזה נישנוש כייפי שיסגור לכם פינה. פיצות, סלטים, מאפים, והכי חשוב שיש גם הפי האוור, אז שווה לכם לבדוק מתי ולהופיע "במקרה".


מנה אייקונית: שקשוקה עם לחם הבית הריחני והחם

קוקו במבינו

בשולי כרם התימנים נמצאת מסעדת הפאר של בוגר מאסטר שף, האיש והקעקועים, טום אביב. מסעדה איטלקית שמחה, שמציעה מנות מיוחדות ושופעות יצירתיות וכישרון כמו טורטליני דרוזי, פוקאצ'ה עם קצף עגבניות ועוד. אנשים מסתובבים בחופשיות כאילו הם בבית, מחזיקים איזה קוקטייל, ויחד עם המוזיקה של הדיג'יי זה מרגיש כמו קוקטייל פארטי מהודר.


מנה אייקונית: פלאפל ריזוטו.

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
8
פחות אהבתי
1

כתבות נוספות של ליהי גיאת

Newsletter Icon