נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם תל אביב היא מעצמת הקולינריה העדכנית בישראל, כדאי שתכירו את שכנתה המיושנת. זו שמבשלים בה בסירים גדולים, חרוכים, טעמים שכשנפגשים עמם, מתעורר געגוע מיידי שמוכיח, שלא תמיד מוכרחים להתחכם. לא תמצאו שם בישול מולקולרי, אין מצב שתראו שם צלחות מפונפנות, אבל בטוח, שאם אתם רוצים לקפוץ אחורה במנהרת הזמן כדאי לכם להרחיק מעט מהעיר הסואנת – תל אביב, אל כרך עמוס לא פחות. בני ברק. אל תפספסו.

זה לא אומר שאתם מתחזקים. זה גם לא אומר שתצטרכו להפסיק לקטר על האוכל האשכנזי. אבל אנחנו מבטיחים לכם שעמוק בפנים, אתם תבינו עונג שבת מהו.

רבע שעה בלבד מהעיר הגדולה ופז רובינזון, מגובה באמא ואבא יצא כדי לבדוק בציציות את הבישול היהודי המסורתי בעולם אחר לגמרי שבו צבעים, ניחוחות וטעמים שהוריו והוא התגעגעו אליהם.

סיורים קולינריים בבני ברק

בכל יום חמישי אחר הצהריים, בדיוק שהשמש מתחילה לשקוע קורה קסם ברחבי בני ברק, מאכלי השבת עולים על הגז, הבצקים המיוחדים מסיימים לתפוח ורחובות העיר מתמלאים באנשים רעבים, כולם מתחילים להתכונן לשבת. כדי לעמוד בביקוש האדיר של הקונים לשבת בתי האוכל פועלים מדי יום חמישי עד השעות הקטנות של הלילה. במזללות, בטשולנטיות ובמעדניות, תוכלו לפגוש אברכים צעירים בחברותא קולינרית, אבות מצוידים ברשימת קניות מדוקדקת, נשים עם סלים והרבה תכונה. כיום יש מגוון גדול של סיורים בעיר בסגנונות שונים, כשרובם יציעו לכם פחות או יותר את אותו הדבר - לפגוש את המקומיים ולטעום ממעשה ידיהם, כך שתנועו בזמן חזרה, אל הילדות. אל הבית של סבתא.

קונדיטוריה חלומית בבני ברק

פז מתחיל את הסיור במוסד ידוע בבני ברק: "קונדיטוריית כץ" אשר קיימת כמעט 70 שנה. גם כאן מתחילים את מלאכת האפייה לשבת כבר בחמישי וכמובן שהם לא מפספסים את מנת הדגל שלהם ואופים מידי חמישי ושישי את העוגה המסורתית לשבת, שמזכירה לרבים מלקוחות הקונדיטוריה את הילדות ואת אמא.

קונדיטוריית כץ. רבי עקיבא 110, בני ברק 03-6181282

מעדני זהבה - עונג שבת

ואם באמא עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר באותה נשימה את הסלטים של זהבה אשר נמכרים כבר עשרות שנים אך עם זאת מקפידים להיות מעודכנים. כך למשל בתוך מבחר של יותר מעשרים סוגים של סלטי דגים, נולד סלט בלונדיני במיוחד או בשמו המקצועי "סלט טראמפ". לצדם של סלטי הדגים, תמצאו שם קיגל כהלכתו, כל סלט שאתם יכולים לדמיין בעבודת יד, מלפפונים מוחמצים מתוצרת בית ואפילו חצילים חריפים – מאד!

מעדני זהבה. ירושלים 20, בני ברק 03-5792063

טשולנט בבני ברק - מסורת מהבילה של פחמימות

ואיך אפשר בלי הטשולנט המפורסם בימי החורף? מנה שאפשר למצוא כמעט בכל בית אוכל בבני ברק בהמון וורסיות שונות. בין אם תרצו טשולנט (או בשמו העממי צ'ולנט) בגרסת הפרווה, או כזה שמלווה בעוף או בקר תמצאו אותו כאן ואתם יכולים להיות בטוחים שזה טעים, כי כל משפחת רובינזון טעמה ומאוד נהנתה. בטשולנט של הלל למשל, תקבלו מנות חמין בצלחות חד פעמיות שאל תוכן מעמיסים את המנה הלוהטת, שיצאה אך הרגע מהסירים הישנים. הבשר איכותי וטרי, התבלינים בתבשיל מינימליים והקישקע... אוי השם...

הטשולנט של הלל. ראב"ד 32, בני ברק   03-5796826

בני ברק סיטי - עושים גורמה מהמסורת

אבל שלא תחשבו שבבני ברק אין קדמה בכלל. גם שם, יש מסעדות שף, ואפילו מעולות. תשאלו את אמא של פז שמאד (!) נהנתה מהאוכל ב'החשמונאים 7'. אבל גם שם, במסעדת השף המצוינת הזו, תוכלו למצוא... חמין שהבעלים מוכן להתחרות עמו מול כל טשולנטייה בעיר.

החשמונאים 7. החשמונאים 7 בני ברק 03-5759473

גם אם אתם לא יוצאים לסיור מודרך בעיר, אל תפספסו את חגמישי בבני ברק. פשוט לכו לאיבוד בסמטאות. הרי חוץ מאוכל טוב תפגשו שם את תושבי העיר הצבעוניים והמרתקים. תטיילו בסמטאות הצפופות לעייפה ועמוסות בחבלי כביסה, דרך הבניינים הרבים מלאי תוספות הבנייה היצירתיות. תפגשו ותפטפטו עם שדכנית עסוקה שמקומה בגן עדן הובטח כבר מזמן, עם סופר סת"ם או אברך ממהר.

וקבלו מאיתנו טיפ קטן ויעיל למי שבוחר לצאת לסיור קולינרי בבבני ברק: כדאי ורצוי להגיע בלבוש צנוע ובעיקר להשאיר את הדעות הקדומות - אם יש לכם כאלה, על העיר ותושביה בבית ולפתוח את הראש והלב. שתהיה לכולנו גוט שעבאס, חמימה וטעימה.

רוצים להכיר את בני ברק? לרשימת כל המסעדות בעיר >> 

 גורמה בבני ברק >> כל ההמלצות שלנו למסעדות בבני ברק>>

ליצירת קשר עם פז רובינזון

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ג'אנק פוד כהלכתו - רובינזון קרוזינג חוגג
פז רובינזון חוגג אהבה במסעדות טאיזו ואואזיס
מסעדות בשוק נתניה שאסור לפספס - מאת פז רובינזון
רובינזון קרוזינג - הפלאפליות הכי שוות בתל אביב
אוכל מוכן לחג: מעדניות השף שיצילו את ליל הסדר שלכם
רובינזון קרוזינג - על מסעדות באילת ואסקפיזם נדרש
רובינזון קרוזינג – פז רובינזון טועם את אילת
ביקורת מסעדות: יום הפיצה הבינלאומי עם פז רובינזון
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח