נגישות
נגישות

יום העצמאות לתאילנד –הטופ של המסעדות התאילנדיות

אוהבים אוכל תאילנדי? אטריות או אורז, חריף או מתוק, שרימפס או עוף - לקראת יום העצמאות התאילנדי קבלו  את מיטב המסעדות התאילנדיות של 2022, מצפון ועד דרום.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 08/12/2022, 19:25 תאריך עדכון: 03/01/2023, 10:12
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ישראלים פשוט מכורים לאוכל תאילנדי; אולי בגלל שהוא שילוב של חמוץ/חריף/מתוק, אולי בגלל שהוא כל כך ססגוני ועמוס טעמים, אולי בגלל שהוא תמיד מפתיע וכובש ואולי פשוט בגלל שאוכל תאילנדי הוא טעים, מנחם ועושה טוב וחריף בלב. וזו בדיוק הסיבה שמסעדות תאילנדיות צמחו כאן כפטריות (ואטריות) אחרי ולפני הגשם, והפכו כבר מזמן ללהיט היסטרי עם עשרות מסעדות תאילנדיות בסגנונות וטעמים שונים. בין אם אתם צמחוניים, טבעוניים, שומרי כשרות, אנשי דיאטה או סתם בא לכם אוכל מושלם, תאילנד זה כאן.

אז במיוחד לכבוד יום העצמאות של תאילנד שנחגג ב- 10 לדצמבר סדרנו לכם את רשימת המסעדות התאילנדיות הכי טובות ומשובחות שיש כאן, וכולן מגישות את המנות המופלאות של המטבח האהוב הזה!

מסעדות תאילנדיות: קצת על אוכל תאילנדי כדי שתדעו למה זה MUST

MUST

המטבח התאילנדי ידוע במגוון הטעמים, הסגנונות והשילובים שלו. יש לו כמה מרכיבים בסיסיים שהופכים אותו למטבח המעולה שהוא; אורז - אחד המרכיבים החשובים והבסיסיים ביותר במטבח התאילנדי הוא האורז שמקורו, בין היתר, בתאילנד. אין ארוחה שמכבדת את עצמה בלי אורז בתור מנה עיקרית – מבושל, מוקפץ או סטיקי...

אטריות – יש וריאציות שונות, כמו למשל אטריות אורז, אטריות ראמן ואטריות ביצים. סוג ספציפי לתאילנד היא איטריית קאנום ג'ין, שעשויה  מבצק שהותסס שלושה ימים.

צ'ילי - בין אם הוא מגיע כזרעים או כמשחת פלפלים חריפה, צ'ילי הוא חלק בלתי נפרד כמעט מכל המנות התאילנדיות שתמצאו כאן, אז ראו הוזהרתם, חריפות מובטחת!

מצעד המנות התאילנדיות הכי אהובות עליכם

במיוחד לקראת המסעדה התאילנדי הבאה שלכם סדרנו לכם את מצעד המנות הכי מדוברות והכי פופולאריות במסעדות תאילנדיות בארץ, כאלה שתמיד כדאי להזמין לצד המנות הפחות מוכרות.

טום יאם – המרק התאילנדי הכי שווה שיש המורכב מפלפל צ'ילי חתוך דק, למון גראס, ירקות, רוטב דגים. הוא יכול להיות צמחוני או לא.

פאד תאי – אחת המנות האהובות בארץ, מנה המורכבת מאטריות אורז, טופו, ביצה, ירקות, סוכר, מלח, צ'ילי ובוטנים קלויים מעל. גם היא, כמו כל המנות התאילנדיות, יכולה להיות כשרה או לאו, צמחונית או בשרית ובקיצור מתאימה לכולם.

תבשילי קארי לסוגיהם – יש קארי אדום, ירוק או מסאמן. לרוב מדובר בתבשיל המגיע עם אורז לבן ובמידות חריפות משתנות.

סום טאם - סום טאם  או במילים אחרות סלט פפאיה שמורכב מפפאיה מגורדת, שום, פלפל חריף, ירקות, רוטב דגים. לפעמים הם מוסיפים פירות ים, אך אפשר לבקש גם בלי.

צ'אנג בה – סטריט פוד תאילנדי שמקפיץ את הווק הרגשי שלכם

אחת המסעדות הצפוניות שמגישות אוכל תאילנדי כהלכתו היא צ'אנג בה שמביאה לכם 'סטריט פוד' תאילנדי מסורתי שיקפיץ אתכם ישירות לבנקוק. תמצאו כאן מנות רבות ממיטב הז'אנר: מנות של דגים ובשר, מוקפצים, סלטים ומרקים נפלאים כשכל מנה יותר טעימה מהשנייה.

מה אוכלים? כיאה לחורף, חובה לפתוח את הארוחה עם מרק הטום ים המסורתי שיעשה לכם נעים וחם בגרון ובלב. בראשונות כדאי לקחת את פיג גאי טוט - כנפיים קריספיות בטיגון עמוק, מוגשות עם רוטב צ'ילי מתוק ואת סלט השרימפס. כמנת אטריות כדאי לקחת את קוטייאו פאד פלה - קוביות של דג מוקפצות עם אטריות חיטה בקארי צהוב, חלב קוקוס, ברוקלי, בצל לבן וירוק - ושמפיניון. אל תוותרו על מנת קארי גאנג מאסמן - תבשיל קארי מאסמן, חלב קוקוס, קינמון, הל, תפוחי אדמה ועל מנת האורז פאד קפאו: עוף/שרימפס/טופו צלוי בווק עם רוטב שיטאקי, סויה, צ'ילי, בצל ושעועית ירוקה. מוגש עם אורז וביצת עין רכה מעל.

לקינוח כדאי לקחת את הטפיוקה הנפלאה שמכינים במקום לאושר עילאי ומרענן.

צ'אנג בה כתובת: הנמל 23, חיפה, 053-9375559

מנה במסעדה התאילנדית צ'אנג בה אוכל תאילנדי כהלכתו. צילום: מסעדת צ'אנג בה

פאי מאי - מסעדת פועלים תאילנדית לטיול הצפוני שלכם

מסעדה עם טעם של פעם שמגישה את מיטב המאכלים והתבשילים של המטבח התאילנדי המסורתי עם מנות ווק, מרקים, סלטים, תבשילים המבוססים על מתכונים אותנטיים מתאילנד, כל המנות טעימות ונטולות יומרה מיותרת.

מה אוכלים? שווה להתחיל את הארוחה בשרינג של מרק וון טון פשוט כי הוא טעים אבל משביע ולכן כדאי לחלוק, אל תוותרו על סלט אטריות שעועית המיוחד וסלט בקר צרוב ועשבים הטעים. הפאד תאי של המקום הוא פשוט מושלם אז למרות שזו מנה מוכרת כדאי לדגום אותה לצד מנה פחות מוכרת כמו מיט קארי – בשר בקר בבישול ארוך, קארי צהוב, זוקיני, כרובית, שעועית ועוד הפתעות.

פאי מאי כתובת: הגושרים, 053-4333163

מרק תאילנדי במסעדת פאי מאי טעם של פעם. צילום: פאי מאי

איוטיאה – מטבח תאילנדי למביני עניין

אם ממש בא לכם לקבל מנות תאילנדיות אותנטיות וטעימות איוטיאה זה המקום בשבילכם. לא להיבהל מהמיקום, ליד תחנת דלק: יש כאן אוכל תאילנדי מופלא פרי ידיה של צמרת גבריאל-אריאלי, ישראלית שחייתה בתאילנד והתאהבה במטבח המקומי. תמצאו כאן מנות כמו סוקי יאקי, קואי טיו קנג, מרקים, מוקפצים והכל בשילובים נפלאים של ירקות, חלב קוקוס, קארי, טמפורה, למון גראס, קפיר ליים ועוד.

מה אוכלים?  לכבוד החורף שווה לפתוח את הארוחה במרק קארי ירוק או אדום.

ראשונות – סלט פפאיה, סלט פירות ים, אגרול מטוגן ואגרול מאודה שהוא שלמות בפה.

נודלס – מוקפץ אטריות חריף עם קארי ירוק וחלב קוקוס, מוקפץ.

עוף מוקפץ בקשיו וטמפורה כמנה נפלאה ופאד פריו וואן שזה מוקפץ חמוץ – מתוק.

בעולם הקינוחים אל תוותרו על בננה לוטי לצד בירה תאילנדית.

איוטיאה כתובת: מבוא קדם 12, הוד השרון, 09-772-6868

אהן תאי – אוכל תאילנדי שמטיסססס לתאילנד

אהן תאי של השף מידד סטבינסקי מוכיחה שאוכל תאילנדי זה לא רק פאד תאי, בזכות שפע של מנות לוהטות יצירתיות, צבעוניות וטעמים. בתפריט תמצאו מנות דגים, בשר, פירות ים היישר מהגריל וגם נקניקיות בסגנון צפון תאילנד, סלטים תאילנדים משובחים.

חלק ניכר מהתפריט כולל מנות בשר, דגים ופירות ים היישר מהגריל, שמוגשות בנדיבות וללא התחכמויות לצד רטבים חריפים ועזי טעמים לטבילה. בין האופציות מגריל הפחמים יש בין היתר כנף דג נהדרת ופריכה, קלמרי ושרימפס, נקניקייה בסגנון צפון תאילנד עם עשבי תבלין וזרועות תמנון צלויות בגריל.

מה אוכלים? גם כאן רצוי לפתוח את היום החורפי שלכם עם מרק טום סאם עם בקר בבישול ארוך. בראשונות טרטר בקר מיסאן, נתחי בקר מומלחים ומיובשים.

סלטים: כדאי לקחת את סלט סום טאם עם פפאיה, עגבנייה, בוטנים ושעועית , סלט פפאיה.

בנודלס - פאד סי יו - אטריות רחבות עם ירוקים ובצל ירוק ברוטב על בסיס סויה שחורה. גאנג סום – מנת קארי צהוב עם עוף בצלייה איטית על גריל פחמים ורוטב נאם ג'ים ג'או. לקינוח אל תוותרו על קאנום ביי טוי שזה כמו גרסה תאילנדית למלבי שלנו עם קיק טעים במיוחד.

אהן תאי. כתובת: לילינבלום 21, תל אביב, 058-552-1215

 

הבית התאילנדי- זה הבית שלכם לקולינריה תאילנדית בשיאה

אחד המוסדות הקולינרית הוותיקים והאהובים בארץ קיים כבר מ-1996 עם האוכל התאילנדי הכי טעים שיש. אתם ממש חייבים לבקר שם, אם אתם מחשיבים את עצמכם 'תאילנד פריינדלי'. במקום תמצאו את מיטב המנות המסורתיות של המטבח התאילנדי – ממנות קלאסיות כמו פאד תאי וסום טאם ועד למנות מגוונות עם כל סוגי הקארי שיש. בקיצור לבוא מורעבים ולטרוף את החיים.

מה אוכלים? חובה לאכול את סלט הפפאיה המופלא ואת סלט פאק בונג פאי דנג המוקפץ בלהבות עם רוטב תאו תייאו ושום גס שהוא חריף ואוהב. בתחום הדגים אל תוותרו על יאם פלה דיפ - פרוסות אינטיאס ב"פריק נאם פלה", שום ונענע ועל מנת גונג / פלהמוק קאטייאם עם שרימפס קריסטל, קלמרי, הרבה שום ויין אורז. בעולמם של הבשרים קחו את סאיי קוק איסן - נקניקיות בשר לבן מ"איסן" כבושות קלות באורז דביק, שום ופלפל שחור, מוגש לצד ג'ינג'ר, בוטנים ופלפל חריף ואת מנת יאם וון סן גאי סאפ - אטריות וון סן, פרגית קצוצה, ג'ינג'ר, בצל סגול, סלרי, חסה סינית, עגבניות שרי, בוטנים קלויים ופלפל חריף.

מנות בשריות מומלצות נוספות הן נאה טון פאד פריק תאי מוקפץ בפלפל שחור, בצל, פלפל ירוק ואדום. לצמחוניים יש מנת ה-גנג מאן טהד - תבשיל חלב קוקוס מתובל במחית שורשים, קוביות בטטה, מנה שתפיל אתכם פנימה מרב שהיא טעימה. הקינוחים כאן מופלאים אבל כדאי במיוחד לקחת את קוי בואטשי - פרוסות בננה מבושלות בחלב קוקוס חם ואת מנת ה- קאו נייאו ממואנג - אורז דביק מתוק מבושל בחלב קוקוס, עם מניפת מנגו מעל.

הבית התאילנדי. כתובת:  בוגרשוב 8, תל אביב, 03-517-8568

נאם – מביאה את האמיתי, בייתי ומשובח של תאילנד

מחפשים מסעדות תאילנדיות בתל אביב? אם חיפשתם מסעדה תאילנדית בתל אביב, אז נאם היא הדבר! פירוש השם “נאם” הוא האפקט האחרון המתווסף למנה ומעניק לה את טעמה, וזה בדיוק מה שקורה למנות שתזמינו כאן. לכל מנה יש את האפקט שלה וכל המנות מבושלות ע"י בשלנים תאילנדים שנושמים וחיים את האוכל הזה. נאם היא מהמוסדות הקולינאריים התאילנדים היותר מוכרים שיש בארצנו, והיא מגישה אוכל תאילנדי אותנטי וטעים, שמעקצץ לכם כל הדרך אל האושר. אתם חייבים לקפוץ לשם כדי לטעום את כל הטוב הזה.

מה אוכלים? למנה ראשונה כדאי לקחת סאטה - שיפודי פרגית במשרה כורכום ואננס טרי, מוגש עם רוטב קארי, קוקוס ובוטנים ואת ה- מו טוט קאתיים - נתחי בשר לבן פריכים וקריספי שום. סלטים – אם סום הו  - סלט עם דג פריך / שרימפס / קלמרי פריך / טופו

פומלה, למון גראס, קשיו ובצל סגול מטוגן ואת ה- סום טאם - פפאיה ירוקה, עגבניות שרי, שעועית תאילנדית, בוטנים, שום, רוטב דגים, סוכר דקלים ועוד.

במנות העיקריות כדאי לקחת את גנג פט נומאי  - עוף / בקר / לבן / נתחי דג ופירות ים , תבשיל חלב קוקוס בקארי אדום, דלעת תאילנדית, מוגש עם אורז מאודה ואת ג‘אנגל קארי  - בקר / דג פריך / שרימפס וקלמרי, שעועית תאילנדית, צ‘ילי וכפיר ליים.

נאם. כתובת: דיזנגוף 275, תל אביב, 053-9373384

קינוח תאילנדי שמוגש במסעדת נאם האפקט האחרון המתווסף למנה. צילום: נאם

סקון נקון – תאילנדית אותנטית ומשפחתית שעושה נכון

אחת המסעדות התאילנדיות המומלצות ביותר בארץ היא סקון נקון שעושה הכל נכון. לא משנה איזו מנה בחרתם היא תמיד תהיה נפלאה עם מיטב הארומה, הצבעים הריחות והטעמים של תאילנד. המסעדה הוקמה ע"י דני שקד ורותיארה שנפגשו והתאהבו באזור סקון נקון שבתאילנד ומה לעשות ששילוב של אהבה ואוכל תמיד עובד הכי טוב?

מה אוכלים? במנות הראשונות מומלץ לקחת כנפיים מטוגנות בנוסח תאילנדי ויאם קונג טוד  - שרימפסים מטוגנים עם פפאיה, בעיקריות שווה לחלוק כמה מנות במרכז השולחן כן פאד תאי המופלא והמנצח של המקום קאי פאד עם אגוזי קשיו - נתחי עוף מטוגנים עם אגוזי קשיו , פאד סי היו - אטריות אורז רחבות עם חזיר, עוף או שרימפס תלוי באיזו מידת כשרות אתם  ולקינוח אל תוותרו על סטיקי רייס עם מנגו וטפיוקה.

סקון נקון כתובת: רוטשילד 119, ראשון לציון, 053-9367309

קינוח שמוגש במסעדה התאילנדית סקון קון עושה הכל נכון. צילום: סקון נקון

תאילנדי קרייזי נודלס – קרייזי של מנות לקרייזי של אכלנים

אם בא לכם להרגיש איך זה לשבת בדיינר 'תאילנד סטייל' אז הגעתם למקום הנכון. המקום קיים כבר למעלה מ- 24 שנים והפך לאחד המקומות האהובים על הירושלמים שמחפשים תאילנד בצלחת. התפריט מביא את מיטב המטבח התאילנדי – סלטים, מוקפצים, ספיישלים ועיקריות עם המון רטבים מפתיעים, בוטנים ובעצם כל מה שתאילנד מציעה.

מה אוכלים? מרק טום ים לימים החורפיים הקרים של ירושלים - מרק תאילנדי חריף עם רצועות פילה עוף, עגבניות, כוסברה, בצל ירוק, לימון ופטריות שמפיניון טריות וקחו גם את מנת העוף בשומשום שתקפיץ אתכם לשנות ה-80 עם נוסטלגיה בפה. בקטגוריית המוקפצים כדאי לקחת את הפאד תאי עם רצועות חזה אווז, אורז מוקפץ עם בשר בקר וירקות מוקפצים עם רוסטביף.

תאילנדי קרייזי נודלס כתובת: יפו 25, ירושלים, 02-625-1995

צילום תמונת שער - מסעדת נאם

לכל המסעדות התאילנדיות  הקליקו כאן >>

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
צ'אנג בה בחיפה
הזמנת שולחן
053-9375559
פאי מאי בהגושרים
053-4333163
נאם בתל אביב
הזמנת שולחן
053-9373384
סקון נקון בית אוכל תאילנדי בראשון לציון
053-9367309

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!