נגישות
נגישות

פסטיבל הכליזמרים 2022: מוזיקה נהדרת ואוכל צפתי

לכבוד פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי שנחגג השבוע בצפת הקסומה, קבלו את מיטב הצלילים והמאכלים לקומבינציה מושלמת של רומנטיקה, מיסטיקה וקולינריה של מסעדות צפת.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 04/08/2022, 9:56 תאריך עדכון: 10/08/2022, 10:54
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קצת על הפסטיבל

צפת היא עיר הבירה של הגליל העליון, וככזו, תמצאו בה מסעדות נפלאות, שילוו את פסטיבל הכליזמרים וירגיעו את הנשמה, הבטן ומצב הרוח. פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת, נחגג השנה בעיר בין התאריכים 9-11/8. לפסטיבל - ותק של למעלה מ-35 שנה (מאז 1987), והוא כולל עשרות אירועים חינמיים של אומנים והרכבים מהארץ ומחו"ל, המיועדים לכל בני המשפחה. בפסטיבל תמצאו מוזיקת נשמה יהודית, להקות ונגנים, שינגנו החוצה את הרגשות שלהם על רקע נופיה עוצרי הנשימה של צפת, ולצד אירועים רבים הנפרשים בין סמטאותיה הקסומות של העיר. בנוסף למוזיקה המרגשת, הפסטיבל מביא עמו הופעות, הצגות, סיורים מוזיקליים והמון המון מיסטיקה.

צפת הציורית. צילום: שאטרסטוק

מי מופיע בפסטיבל?

נתן גושן, תיסלם, בניה ברבי, עידן חביב, ארז לב ארי, אמיר דדון ועוד. כל שנותר לכם כעת הוא לנשום את הריחות המשכרים של מיטב הקולינריה של צפת, ולהכיר את המסעדות בצפת!

אהרל'ה – אימפריה של קרניבורל'ה

אחת המסעדות שכדאי להכיר, היא מסעדת אהרל'ה בצפת, מסעדת שף עם מיטב עולמות הקרניבוריה שרק חלמתם למצוא. במקום, תוכלו למצוא מנות מושלמות, כמו: שניצל וינאי, קבב, סטייק אנטרקוט, מיקס גריל, קבבוני מרגז, כבד עוף נהדר ואמריקן ביפ בורגר. זאת לצד סוגי פסטות מצוינות, ביניהן פסטה לינגוויני ברש עם שרי וזיתים שחורים, או פילה סלומון נורבגי אפוי. בגזרת הקינוחים, תוכלו למצוא את פאי התפוחים הנהדר.

אהרל'ה. ירושלים 59, צפת, 053-9426925

שיטאקי שיטאקי – אסייתית מיסטיקנית

מדובר במסעדה אסייתית המציעה מנות סושי מיוחדות ובלתי נשכחות במיוחד עבור חובבי הז'אנר  - סושי, סלטים אסייתיים, מוקפצים, מרקים וגם קינוחים. אין ספק, שתמצאו כאן מנות שיתאימו לכל בני המשפחה. במקום יש כמה מנות מיוחדות, כיאה לעיר צפת, כמו למשל: פטריות סאטה - פטריות שמפניון ופורטובלה בציפוי פנקו מטוגנות, המוגשות עם רוטב חמאת בוטנים וצ'ילי מתוק, עוף בחצילים, קראנץ' OUT בטטה – סלמון פטריות שיטאקי במעטפת בטטה בטמפורה. אוהבי הסושי ימצאו כאן עשרות קומבינציות טעימות ומשביעות, ולקינוח, אין כמו בננה מטוגנת עם גלידה שיקררו לכם את הקיץ!

צילום: שיטאקי שיטאקי

שיטאקי שיטאקי. ירושלים 53, צפת, 053-9374358

בית העוגות של עמי ותמי גרסת צפת

בתך מבנה קשתות עתיק ומסתורי בצפת, הקימה הקונדיטורית שרון יואב את ממלכת העוגות שלה - שילוב של בית קפה וקונדיטוריה. בבית העוגות, תמצאו ארוחות בוקר גליליות ועשירות, עם מגוון מטבלים מיוחדים, כך שבשנייה שתראו את מצעד הצלוחיות הקטנות והמלאות כל טוב מונחות על שולחנכם - ליבכם יתמלא באושר. כל הטוב הזה מוגש לצד קינוחים מפתיעים שימתיקו את היום – אקלר, עוגות גבינה, פאי, מפינס, מילקשייק ובקיצור כל מה שמושחת, אבל בקטע טוב...

ממלכת העוגות של שרון יואב.  מונטיפיורי 20, צפת, 052-6510881

חוות בת יער – שילוב של קולינריה, נוף ושקיעה הורסת

אחת המסעדות ששווה ללמוד לנגן בכליזמר עבורן! המסעדה נמצאת מרחק דקה מצפת, ביער בירייה, ויש בה את כל סוגי הבשר שתרצו. במקום, תוכלו למצוא נוף עוצר נשימה, ומומלץ להגיע אליו בשקיעה, רגע לפני ההופעה של הלילה. המסעדה מציעה מנות בשר מופלאות, כמו: סטייקים מבשר עגל טרי ומיושן, מדליוני פילה, פרגיות, המבורגר, אסאדו וטי-בון, כשכל מנה היא "וואו" אחד גדול. המלצה: אל תוותרו על מנת נזיד הבוקרים - מנת פתיחה שתקפיץ אתכם למערב הפרוע! בקינוחים - 'לכו' על כנאפה גלילית וקפה טוב שיחזיק אתכם ערים במשך כל הלילה המדהים הזה.

צילום: שאטרסטוק

חוות בת יער. גליל עליון, 053-9443155

אסתר ויהונתן – על חומוס צפתי מנצח שאסור לכם לפספס!

מבין באי הפסטיבל, תמיד יש את אותם חומוסאים שמחפשים את החומוס הכי טעים שיש. הנה מצאתם! אסתר ויהונתן, מזוכי תכנית הראליטי "המטבח המנצח", פתחו מסעדה בצפת, בה הם מגישים אוכל ביתי וטעים במיוחד, כמו: קציצות דגים, ערייס, דג מרוקאי חריף ועוד מנות ביתיות, כששיא השיאים שלהם הוא חומוס מושלם מרקמית ובטעמיו המגרים - שלא יאפשרו לכם להפסיק ולנגב, למרות שאוטוטו מתחיל הכליזמר הבא שלכם.

אסתר ויהונתן. ארלוזורוב 107, צפת, 053-2522702

סעודה בגן עדן – האיטלקייה של הגליל

'סעודה בגן עדן' היא מסעדת שף איטלקית הממוקמת בבית צפתי ישן וציורי, שנראה כלקוח מאגדה ישנה, אל מול נוף יפיפה של הרי הגליל. שווה להגיע לכאן לארוחת צהרים בזמן הפסטיבל, ולטעום מהמאפים, הפיצות והפסטות המושלמות והמיוחדות שנעשות במקום, כמו גם רביולי הגבינה, פטוצ'יני וניוקי, כמנות כל כך טעימות - שכדאי לקחת לפחות שתיים מהן ולחלוק. חובה גם לקחת את פלטת האנטיפסטי, הכוללת מגוון שלם של סלטונים שיטיסו אתכם לארץ המגף ובחזרה. לקינוח, קחו את טארפל השוקולד עם קפה טוב, כך שתוכלו לשקוע עמוק לתוך הנוף השמימי שמולכם.

צילום: שאטרסטוק

סעודה בגן עדן. הגדוד השלישי 33, צפת, 04-6972434

בולונז'רי – לארוחות בוקר מושלמות לפתיחתו של יום מוסיקלי

מסעדת שף חלבית, בה תוכלו לפתוח את הבוקר עם ארוחת בוקר מפנקת, שתעניק לכם את מיטב האנרגיה לשוטטות בסמטאות העיר היפה הזו. בבולנז'רי, תוכלו למצוא מגוון כריכים מפנקים, כמו: חביתת ירק, אנטיפסטי, סביח, גבינות או כריך שניצל חלומי, ועד לקרואסון סלומון מעושן ומצוין וארוחות בוקר גליליות המוגשות עם מגוון מטבלים, לחם שנאפה בטאבון ומגוון טוסטים שיחזירו אתכם לשנות ה-90 בנוסטלגיה טעימה. לא לשכוח להזמין גם שוקו פרלינים להמרצת הדם והאנרגיה לשוטטות כליזמרית.

צילום: בלונז'רי

בולונז'רי. צפת, 053-9349049

לרשימת המסעדות המלאות בצפת

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אהרל'ה בצפת
הזמנת שולחן
053-9426925
שיטאקי שיטאקי בצפת
053-9374358

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!