נגישות
נגישות

Zap rest מציגים: פרס מפעל חיים לאורי ירמיאס!

במסגרת תחרות המסעדות של ישראל – best of rest, בחרנו יחד עם ניב גלבוע להעניק פרס מפעל חיים לאורי ירמיאס (אורי בורי). ומי העניק לו את הפרס? צפו בסרטון המרגש.

מגזין REST ביקורת מסעדות חדשות מהצלחת
סתיו קורן
תאריך פרסום: 24/05/2022, 15:36 תאריך עדכון: 31/10/2023, 11:06

מסעדת "אורי בורי" העכואית, היא מוסד קולינרי ותיק וקסום, שמצליח לשמור על העכשוויות והאיכות שלו כבר עשרות שנים. הפנים של המקום, והלב הפועם מאחוריו הוא אורי ירמיאס, שמכונה בעצמו "אורי בורי". במסגרת חודש האוכל של ישראל ותחרות Best Of Rest, בחרנו בשיתוף עם ניב גלבוע להעניק פרס מפעל חיים לשף, היוצר והאדם אורי ירמיאס, כהוקרה על פעילותו יוצאת הדופן בתחום הקולינריה והאירוח בישראל. 

ביקשנו מארקדי דוכין – בשלן על בעצמו ואחד היוצרים האהובים על אורי ירמיאס, להגיש לו את הפרס. התוצאה - מפגש שהוליד חיבור מרגש שכולו מחווה לעשייה, לרגש, לחוויות ולדברים שעשו ועוד ירצו שניהם להמשיך ולעשות; חיבור שלקח את האהבה של דוכין - הבשלן, היוצר הענק ומי שמעיד על עצמו כסקרן – וחיבר אותה לאוכל, להווי, לסיפורים ואיך לא, לדגים המופלאים ולניחוחות של אורי בורי.

צפו במפגש המרגש בין השניים!

אורי ירמיאס, הוא דמות קסומה ופואטית, כמעט ציורית - עם עיניים טובות, זקן לבן מרשים וארוך, וענווה טהורה שחשבנו שכבר משה מן העולם. שנים רבות שהמנות במסעדה יוצאת הדופן של אורי ירמיאס מבוססות תמיד על דגה טרייה המוגשת על הצלחת בפרשנות יצירתית - עדינה ומסעירה גם יחד, והאירוח – תמיד חם, שופע ועוטף. יש משהו הגון באוכל שלו והטעמים – הם שירה רצופה. ואורי ירמיאס – הוא אחד מאבות המזון הישראליים. אולי הגדול שבהם.

אורי ירמיאס, צילום: שרית גופר

המפגש בין ארקדי דוכין לאורי ירמיאס

ארקדי דוכין, כפי שכולם יודעים, הוא אחד היוצרים המרגשים בישראל. תחת ידו יצאו מיטב השירים והקלאסיקות הבלתי נשכחות, כשהמילים והלחנים תמיד מלאים בחוכמה רבה, ברגישות וביופי שאין שני לו. את זה, כאמור, כולם יודעים. מה שפחות ידוע הוא שארקדי הוא בשלן על! כן, כזה שמחכים בתור כדי לטעום ממעשי ידיו. הוא אפילו פתח כמה מסעדות בתל אביב בעבר והעיסוק שלו באוכל, כמו במוזיקה – מלא עוצמה ורגש. ובבוקר שמשי אחד, עלה היוצר האהוב על רכבו ושם פעמיו אל העיר הצפונית, מוקפת החומות, כדי לשמוע, לחבק, לשיר, לטעום ובעיקר, להעניק את פרס מפעל החיים של zap rest לאורי ירמיאס - מאזין אדוק של הזמר הנפלא שהגיע עד אליו, כדי להביע את ההכרה וההערכה, המגיעים לו.

"קיבלתי פרסים ברחבי העולם, אך הכי מרגש לקבל הכרה בישראל"

אם אתם תוהים איך אורי המאופק והצנוע הגיב למאורע של הענקת הפרס, ובכן – בהתרגשות רבה. "אני הרבה מאוד שנים במקצוע הזה, ואני יום יום מארח ומאכיל אנשים – ואנחנו כן מקבלים הכרה ותודה. אבל זה אחרת לגמרי לקבל הכרה כזאת מגוף תקשורת שמתעסק באוכל ברמה הארצית", אומר לנו אורי. "לצערי, בדרך כלל, ההכרה לעשייה שלנו מתבטאת הרבה יותר בחו"ל, מאשר בארץ".

נכון, קיבלת פרסים רבים ממדינות רבות מרחבי העולם.

"והתגובה שלי אליהם הייתה מינימליסטית יחסית יש לומר. כי אחרי הכל, ישראל זה הבית שלי – כאן נולדתי, כאן גדלתי וכאן אני חי – ולקבל כאן הכרה על העשייה שלי זה מרגש מאוד - בכל העולם יכולים להגיד "אתה נחמד", אבל ישראל זה המקור והבסיס".

לאחרונה עליתם לכותרת כי המסעדה נשרפה במהומות שהיו בעכו.

"כל מה שכתבו עלינו לאחרונה היה על המהומות שהיו בעכו, ועל השריפה של המקום", מספר אורי בעצב. "לא הכי נעים שמזכירים אותנו בתקשורת רק כשיש אסונות – הייתי רוצה שידברו על האוכל שלנו, ועל חווית האירוח שאנחנו מעניקים".

איך המסעדה התאוששה מאז?

"המסעדה עובדת בהיקף מלא, זו תקופה של תיירים – אנחנו שוברים שיאים חדשים, ומגיעים אלינו לקוחות מכל העולם – גם בגלל שהביקורות עלינו באינטרנט טובות", אומר אורי.

בריאיון עם ארקדי, אמרת שאינך מעוניין לפתוח מסעדות נוספות – אז חוץ ממסעדות נוספות, יש חלום שאתה רוצה להגשים וטרם הגשמת?

"אני כרגע מגשים הרבה חלומות, אני מתעסק בעיקר במחקר. אני לוקח חלק בסטרט - אפ מדהים, שנקרא "gavan", שעוסק בקיימות, וצבעים טבעיים ברי קיימא שעשויים מאצות, ותחליפים של סוכר ולחם ועוד. בגדול, אני תמיד עסוק בדברים שמעניינים אותי – ומסעדנות זה לא הדבר שאני עושה, כמו שאמרתי אני עוסק ועסקתי במחקר של דברים שמעניינים אותי, לכן גם אין לי עניין לפתוח עוד ועוד מסעדות".

אורי אולי הגיע לאיזון המושלם. הוא עוסק במה שהוא אוהב, והוא יכול לשלב עם העשייה שלו זמן איכות משפחתי. "משפחה זה מעל הכול, אני לא יכול לוותר על אשתי, אבל אני גם לא יכול לוותר על העשייה שלי במסעדה – לכן אני משלב, ועד היום הנוסחה הזו עובדת בצורה פנטסטית".

אתה מאוד רומנטי.

"אתם צריכים להכיר את אשתי בשביל להבין למה – היא באמת אישה מיוחדת. היא פנסיונרית של משרד החינוך, ודווקא מסתדר לה שאני במסעדה במהלך היום – ככה יש לה קצת ספייס ממני", מספר לנו אורי בשעשוע.

היום, יותר מבעבר שפים מסוימים מוצגים ככוכבים – הם משתתפים בתוכניות ריאליטי וכו'. מה דעתך על זה?

"כל הכבוד להם, הם הרוויחו את זה בכבוד ואני מאוד מפרגן", אומר אורי. "ובנושא שונה אך דומה - לפעמים, אנשים מגיעים להצטלם איתי וזה יכול להיות קצת מביך, אבל כמובן שאני זורם. אני בעניין של להנות מהרגע עצמו, פשוט להנות מהחיים".

**מסעדת אורי בורי היא לקוחה של zap rest, אך הבחירה באורי ירמיאס לקבלת הפרס נטולת אינטרסים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
0
פחות אהבתי
0
השף ארז קומרובסקי: לא הייתי בוחר בדובונים וטעמי
ניב גלבוע: "הביקורות הרעות שלי הן גם הכי אהובות"
החופש לאכול - "מעכשיו גם הסוכרתיים ייהנו במסעדות"
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
יום האהבה הוא מעט מלאכותי. אני מטפח את שלי כל יום
מתכונים לארוחת הצום: מה אוכלים לפני תשעה באב?
"אני הולך – המסעדה שלכם" - חיים כהן בראיון מיוחד
לילה לבן תל אביב 2022- האירוע שאסור לכם לפספס

הצטרפות לניוזלטר

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER