נגישות
נגישות

המזטים של יפו: שבתאי היפה חוגגת

גם יפה וגם אופה – עם דגים טריים, משקאות אניס מובחרים ומלבי אחד מנצח הטיול הבא שלכם ליפו הולך ליהנות משדרוג רציני. אזהרת מסע

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
תום צור
תום צור
תאריך פרסום: 25/11/2019, 0:00 תאריך עדכון: 27/11/2019, 12:48
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סלטים וגבינות בשבתאי היפה, יפו (צילום: באדיבות המקום) לחיים. סלטים וגבינות בשבתאי היפה, יפו (צילום: באדיבות המקום)

כל טיול ביפו העתיקה הופך להרפתקה. זה פשוט בלתי נמנע - הסמטאות הצפופות עם קירות האבנים החיוורים אל מול הצבעים התוססים של הירקות בשוק הפשפשים, הבנייה הייחודית עם ההיסטוריה הבלתי נגמרת שעומדת מאחורי כל בניין והצעקות של בעלי הבסטות שרק לפעמים מצליחות להתגבר על נגני הרחוב ורחש העוברים ושבים. אין עוד אזור בישראל שפועם בתדר הזה, מעין תמהיל של חגיגה והיסטוריה - כל מי שאי פעם היה שם בשישי בצהריים יודע בדיוק על מה מדובר.

אז בפעם הבאה שתחליטו לצאת להרפתקה הזאת, יש מקום אחד שכדאי מאוד לא לפספס. ממש בין סמטאות יפו העתיקה לשוק הפשפשים נמצאת מסעדת שבתאי היפה - מסעדה יוונית משפחתית שעוברת מאב לבנו כבר שלושה דורות. מדובר באחת ממסעדות הדגים הוותיקות בעיר שמבוססת על דגים טריים וחומרי גלם מיובאים מיוון וכבר מעל 40 שנה מצליחה לשמר את הקסם המשפחתי והאיזון המדויק בין מסורת ומודרניות.

מבסטת דגים למסעדה יוונית
כמו האזור בה היא נמצאת, גם מסעדת שבתאי היפה מלאה בהיסטוריה צבעונית - שבתאי קיבל את המסעדה מאביו כשעוד הייתה בסטת דגים מוכרת, הוא הרחיב אותה למסעדה וכשהיא החלה לתפוס תאוצה הגיעה כתבת לכתוב עליה בעיתון. הכתבת שאלה את אחד הסועדים שלידה ששתה כוסית או שתיים איך קוראים למסעדה והוא ענה לה המסעדה של שבתאי היפה! ומאז זה שמה.

דגי ים בשבתאי היפה, יפו (צילום: באדיבות המקום) טריים ישר מהים. דגי ים בשבתאי היפה, יפו (צילום: באדיבות המקום)

המזטים של שבתאי 
אז מה אוכלים? בניגוד ליווניות אחרות באזור אליהם באים לשתות ואוכלים על הדרך, בשבתאי היפה באים לאכול ושותים על הדרך (כמו כל מסעדה יוונית שמכבדת את עצמה יש גם ארבעה סוגי אניס לצ'ייסרים). הקונספט הוא לפתוח שולחן עם 12 סוגי מזטים שמגיעים עם המנה העיקרית ביניהם צזיקי, איקרא, וממרח השום היווני הממכר הלוא הוא הסקורדיליה, ויש גם טוסטים פריכים על האש כדי שיהיה על מה למרוח. אם אתם במוד קליל אפשר להזמין רק את המזטים ב-47 שקלים או לבחור מהראשונות דג לקרדה או מטיאס (כל אחד ב30 שקלים). מומלץ בחום לא לוותר גם על הצ'יפס פרמז'ן או "פאטאטס מה טירי טרימני" כמו שהוא נקרא בתפריט (25 שקלים).

העיקריות מורכבות ממגוון הדגים האהובים ומוכרים. בורי, דניס, מוסר, סלמון ועוד דגים טריים שהגיעו הבוקר מהים במחירים שנעים בין 99- 105 שקלים (המזטים כבר כלולים במחיר). לכם רק נשאר לבחור בין טיגון עמוק  לגריל הפחמים שנותן לדגים את הטעם היווני שלהם. יש גם מנת שרימפס חריימה מעולה ופיקנטית אפרופו איזון בין מסורת למודרניות, עם שמנת ורוטב חריימה אמיתי וטעים במיוחד(110 שקלים). בגזרת המיוחדים יש לוקוס וסרטנים כחולים במחיר משתנה לפי הגודל. לקרניבורים הנצחיים יש קציצות בקר יווניות ושיפודי פרגית (74 שקלים), ולא ללכת לפני שטעמתם את המלבי של מזל - מתכון של מעל 50 שנה שאמא מזל מכינה במו ידיה (25 שקלים).

מגש סלטים בשבתאי היפה, יפו (צילום: באדיבות המקום) יש גם ארוחת ילדים. מגש סלטים בשבתאי היפה, יפו (צילום: באדיבות המקום)

הטברנה של יפו
שבתאי היפה היא חלק מהנוף של יפו העתיקה וממש אפשר להרגיש אותה בתוך המסעדה, ועם מוזיקה יוונית להעלאת המצב רוח ברקע, האווירה היא חצי יוונית חצי יפואית - טברנה ופאן. זה בדיוק המקום לעצור בו כדי לספוג קצת יפו, בין אם במהלך טיול רומנטי בעיר, פגישה עסקית, ארוחה עם הילדים (יש גם שניצלונים וצ'יפס ב-47 שקלים) או בילוי של שישי צהריים. גם לאירועים סגורים כמו בת/בר מצוות וחגיגות משפחתיות זו אופציה מושלמת. אין כמו כמה מזטים יוונים ומתכונים בני כמה דורות כדי לצאת עם טעם של עוד, וגם קצת טעם של יפו...

שבתאי היפה - הצורפים 36, יפו, תל אביב, 053-7931738

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של תום צור

בשרים בלחם בשר ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
שייטל כבוש של אל טרס (צילום: באדיבות המקום)
ארנצ'יני פטריות ופרמזאן של ראיסה (צילום: באדיבות המקום)
סושי של יוקו סושי בר (צילום: באדיבות המקום)
בראנץ' במסעדת ארצי (צילום: עידן גור)
רול סושי בשינזו, ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
משפחת צדף: בית של אוכל בראשון לציון
שולחן במסעדת עלינא, אשדוד (צילום: באדיבות המקום)
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?