נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ביום שלישי בערב (ערב סטנדרטי לכל הדעות), הזמנתי מקום לשניים במסעדת מינה טומיי. מזל שהזמנתי מקום. ב- 20:00 קיבלה אותנו שירה המארחת בחיוך מוכר, הושיבה אותנו על הבר והפקידה אותנו בידיו של איתמר הברמן (שבעצם הרבה יותר מברמן, הסבר בהמשך). בעודנו יושבים על הבר, אורחים מגיעים בהמוניהם, חלקם מחכים להושבה ומיד מוצעים להמתיק את ההמתנה על ידי שוטים מרעננים של סאקה יפני צונן, חלקם מתיישבים על הבר, במרפסת היפהפייה, בבמה היפנית ועוד שאר מקומות ישיבה מעניינים. השעה קצת אחרי 20:00 בערב, המקום הוא קניון קסטרא (המדהים אך השומם בלילות) בחיפה ותראו איזה פלא – המסעדה מלאה לחלוטין. ביקשנו לגלות את סודו של המקום.

על הבר
על הבר איתמר השקה אותנו מיד בלונדון אלדרברי (36 ₪) שהוא קוקטייל של ג'ין עם סיידר תפוחים בנינוח יסמין (כשמו). כמובן שקוקטייל אחד לא הספיק וגמענו גם את החגיגה האסיאתית (36 ₪) שהוא שילוב של צ'ויה - שיכר שזיפים, וודקה, ג'ינג'ר ופסיפלורה. שני הקוקטיילים החביבים היו חמצמצים, מתוקים, זורמים וערמומיים ולאט לאט, אך בביטחון, נכנענו להרגשה המרוממת ואיבוד תחושת הזמן. קשה היה שלא להתפעל מחלוקת הקשב האינסופית של איתמר. תוך כדי הסבר נרחב על מינה טומיי , שפירושן ביפנית – הכל שקוף, הכין קינוחים, הקפיץ משקאות, סידר את הבר ודאג לבידור כלל האורחים (כל זאת והוא גבר, בלי סטריאוטיפים כן?). לדבריו, הוא לא זוכר שמות אך לעולם לא שוכח פרצופים ומשקה מועדף. מאחורי שמו של המקום עומד מטבח שקוף, בו ניתן לצפות בהכנת האוכל על ידי צוות המטבח האסייתי. מלבד העובדה שכיף לשבת בבר של מינה טומיי, בימים ראשון עד חמישי גם תזכו ל-10% הנחה לכל יושבי הבר במשך כל שעות היום.

במה לבחור?
לא לחינם התפריט של מינה טומיי צבעוני כמו הסרט פנטזיה של וולט דיסני. כל צבע מסמל מדינה ממנה לקוח מקור המנה. בין המובילות תמצאו כמובן את ויאטנם,תאילנד, הודו, יפן וקוריאה. התפריט מגוון ועשיר ומכיל עשרות מנות שמקורן בארצות אלו, כך שלא מפליא כי גם קהל הלקוחות הקבוע מוצא גיוון אינסופי ופעם בכמה דקות נשמע השיר "HAPPY BIRTHDAY". אנשים פשוט אוהבים לחגוג כאן! המנות החלו לזרום וקיבלנו את הסום טאם (34 ₪) - סלט פפאיה עם שרימפס, בוטנים, שעועית ירוקה ועוד תופינים. למי שאוהב את טעם הדגים המנה מדליקה ומזכירה קצת את הטיול בלאוס (אם מוציאים את השרימפס ורוטב הדגים). בהמשך הזרם הגיעה אלינו הפאפאדם צ'יקן מסאלה (32 ₪), מנה אדירה המזכירה (אך ורק במראה שלה) 4 מנות פלאפל קטנות שמונחות מוכנות על מעמד הפיתות החינני שלהן. במקום פיתה היה טאקו הודי קריספי דקיק ומעודן, את מקומו של הפלאפל החליף עוף בתיבול מסאלה פיקנטי מעולה ובמקום הסלטים היו עליי בייבי רעננים, בצל סגול, נענע ועגבניות שרי. לא הספקתי לספור עד 20 וידידי היקר שאל אותי אם אני אוכלת גם את השנייה שלי, מיד הישרתי אליו מבט של "אל תיגע, אני באמצע הביס ואני עומדת להתענג גם על הפאפאדם המפודם השני!"

ואז הגיע האנוי
לקראת סיום המנה הגיע אלינו האגרול הויאטנמי (29 ₪) שהוא אגרול לא רגיל בעליל, לא פגשתי באחד כמותו מעולם. המנה מוגשת על צלחת ארוכה בה ארבעה אגרולים, מספר עלי חסה רחבים ורוטב חריף העונה לשם "האנוי צ'ילי פייסט". את האגרול יש לעטוף (עם הידיים כמובן!) בעלי החסה, הדריך אותנו איתמר במלאכת האכילה, כך שכל החבילה מוכנה וארוזה היטב בכף היד ואז לטבול אותה הישר ברוטב הפיקנטי ומשם אל הפה. פשוט מעולה. כל ההגדרה של אגרול במוחי השתנתה בין רגע למושג חדש ומשופר. לקראת סיום, זרם במורד הבר הקינוח שלשמו יצאתי מביתי, שרק עליו היה ניתן לכתוב עמוד שלם נפרד (כי כבר שמעתי על אנשים שהגיעו מתל אביב רק בשביל לאכול אותו, ובמו עיני ראיתי זוג על הבר שלא הסכים לחלוק אותו) ושמו "נשיקה אסייתית" (36 ₪). הנשיקה מוגשת בכוס רחבה עגלגלה, בשכבתה הראשונה מרנג אגוזי לוז, מעליו קרם מסקרפונה ביד נדיבה, ומעל כל אלו סלט פירות אסייתי. נשמע פשוט לא? מניסיון, קשה לשחזר את המנה הזו בבית. יש בה קסם אדיר ואי אפשר לומר לה די! אם אתם כבר שם פשוט אל תפסחו על החוויה הזו.

טיפים לפני הגעה
ערן לוי, אחד משלושת השותפים של מינה טומיי, חיפאי אמיתי ומסעדן כבר מספר שנים, הסביר שקהל הלקוחות כבר הפך קבוע וכי אנשים רבים הפכו את מינה טומיי למסעדת הבית שלהם על טהרת היחס האישי והחם מכל עובדי המקום. אז קחו זאת בחשבון. בנוסף, במסעדה אין הגבלה על הטבות ולכן כדאי להצטרף למועדון הלקוחות, כך תקבלו למשל על כל הזמנת סושי, רול מאקי מתנה. כמו כן, תמצאו כאן הנחות של 15% לחיילים וסטודנטים במשך כל ימות השבוע, עסקיות בין 12:00-17:00 ועוד שלל הפתעות שכדאי להתעדכן בהן דרך אתר המסעדה.

חשבון בבקשה
חגיגה אסייאתית -  36 ₪
לונדון אלדרברי - 36 ₪
סום טאם - 34 ₪
פאפאדם צ'יקן מסאלה 32 ₪
אגרול ויטנאמי 29 ₪
צ'יקן סיאול 59 ₪
נשיקה אסייתית - 36 ₪
סך הכל: 262 ₪

 

 

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר