נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
מצאתי מקום מעולה ורחוק מהעיר לארוחות מצוינות עם יין טוב, אז אל תספרו לאף אחד שליד אתר העתיקות בקיסריה קיימת בשקט בשקט מסעדת יקבי קיסריה, בתוך בניין אבן רב קשתות מעוטר באבן כורכר.

המסעדה בנויה סביב יקב בוטיק שמפיק חמש עשרה אלף בקבוקים בשנה, והמנות במסעדה הוכנו כדי להתאים ליין, ובעיקר ליין הבית שהוא קברנה מרלו אלף תשע מאות תשעים ושמונה (בקבוק במסעדה יעלה מאה ועשרה שקלים, ואפשר לקנות גם ביקב). כשיושבים במסעדה אפשר לראות את חביות היקב, ובכלל האווירה היא מאוד יין, עם כל כלי היין המקשטים את המסעדה.

המסעדה נמצאת ליד אתר עתיקות היסטורי, רחוב ביזנטי מהמאה השניה עם פסלים עתיקים. יקבי קיסריה עורכת בגן אירועים של עד שמונה מאות אורחים, ובמסעדה עצמה עד 200. כשהגעתי למסעדה, רק התיישבתי וקיבלתי אוסף של חמוצים מוצלחים במיוחד עם קישוא, כרוב, פלפלים, גזר ושום, שהכינו אותי להזמנת האוכל, ונתנו לי רעיון דקדנטי לחלוטין: אם אתם שני אנשים תזמינו שלוש מנות ראשונות ושלוש אחרונות, ככה תזכו לארוחה מגוונת פי כמה.

וכך, למרות שהיינו שניים פתחנו בשלוש מנות ראשונות: גלילת חזה אווז במילוי שזיפים מיובשים עם רוטב טריאקי (22 שקלים) שהייתה מעולה, תחתית ארטישוק עם מלית ירקות ברוטב פטריות (גם עשרים ושניים שקלים) ובנתחי סלומון מעושן בירקות, צלפים ורוטב טרטר וגבינת שמנת שמצריך מעט עבודה (הכנת כריכים קטנים) אך שווה אותה (שלושים ושניים ש"ח).

למנה עיקרית בחרנו בכבד עוף בנוסח נורמנדי עם בצל תפוחי עץ ופטריות ברוטב קלוודוס (שישים שקלים). בתפריט יש רשימה של שמונה רטבים שניתן להוסיף למנות. לכבד בחרנו להוסיף רוטב מיין מרסלה, מה שהפך את המנה לעוד יותר מיוחדת.

המנה העיקרית השניה היתה סטייק קיסריה עם פטריות ובצל, שמגיע על צלחת ברזל לוהטת עם רוטב כל כך מוצלח שבחרנו שלא להוסיף לו דבר. שתי המנות הגיעו עם תוספות היום של תפוחי אדמה אפויים וירקות מוקפצים.

הגיע זמן הקינוח ושוב בחרנו בשלושה: קערת בצק פילו עם שקדים במילוי פירות יער וקצפת שהחביאה בתוכה קציפת ביצים מתוקה והיתה לא פחות ממדהימה (עשרים ושמונה שקלים), הוספנו לזה מרנג שמגיע בדרך כלל עם גלידה ופירות יער (עשרים ושבעה שקלים), אבל עבורנו הכינו אותו עם תפוחים וקינמון כדי לגוון את המנה הקודמת שהיו בה פירות יער (שימו לב ליוזמה!) ובפאי אגוזים (עשרים ושבעה שקלים) היה מדהים.

יקבי קיסריה
גן הפסלים קיסריה
6264644 04

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של מיקי פרנקל

החגים מאחורינו
דייג אוהב דגים?
פלאי המקפיא
באיזה טמפרטורה מגישים יין?
White Russian + Home Run
בריאות זה לא בריא
זוועות חג שבועות
דגים ליד הבורסה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר