נגישות
נגישות

פרובאנס, הגרסה הישראלית

מיכל גדו בהצהרת אמונים למסעדת כרמים, ששבתה את ליבה לפני שנה וחצי, ומאז היא מקפידה לחזור אל השקט הכפרי, הפרודוקטים המקומיים והמנות המושקעות

מסעדה ביום המסעדות של rest
מיכל גדו
מיכל גדו
תאריך פרסום: 11/07/2006, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אל מסעדת כרמים, שממוקמת בצומת סגולה, על אם הדרך בין קריית מלאכי וקריית גת הגעתי לא בפעם הראשונה. לפני שנה וחצי, כשנסעתי ליום טיול בנגב חיפשתי מקום מוצלח לאכול בו צהריים. בחרתי ב"כרמים", ומאז אני לא מפסיקה לבחור במסעדה הזאת. נדירים הם המקומות, שלא נמצאים במרחק 10 דקות נסיעה מביתי, שאני חוזרת ומבקרת בהם שוב ושוב, וכרמים היא מקום מהסוג הזה.

המסעדה מציעה אלגנטיות כפרית. התפריט הרחב מורכב ממאכלים עשירים, אך עם זאת "ארציים", כלומר – בלי פלצנות ועם הרבה השקעה. הבעלים סיפר לי שחלק גדול מהרכיבים שמשמשים את שף המסעדה הם מהסביבה הקרובה, כמו למשל ביצי משק טריות וירקות שאותם מגדלים בעלי המסעדה בעצמם. מדהים כמה שהטריות הזו ניכרת בכל אחת מן המנות. גם העיצוב משדר אלגנטיות נינוחה: במבנה, שחלקו שימש בעבר כחממה, נתלו כדורי זכוכית צבעוניים, תמונות שמן יפהפיות ורהיטי עץ כהים. הלוקיישן הוא אולי חצי שעת נסיעה מתל אביב, אבל האווירה כולה אומרת פרובאנס.

במקום מוצעות ארוחות בוקר עשירות, שכוללות שלל אומלטים ממולאים, סלטים מירקות שגודלו במקום, לחמים אפויים במקום ושלל גבינות ומטבלים נהדרים, במחיר 38-35 ₪; עסקיות, שכוללות מנה ראשונה, עיקרית ושתייה, כולל מיצים טבעיים, במחיר 49/69 ₪ וכמובן – תפריט רגיל, שמציע סלטים, מרקים, פסטות ומגוון מנות בשר ודגים מקוריות.

מכיוון שהגענו למסעדה אחר הצהריים, פתחנו את הארוחה במגוון מנות ראשונות מתפריט הערב של המקום ומתפריט הצהריים העסקי. מתפריט הצהריים הלכנו על פטריות ממולאות בגבינות – מנה נימוחה ועסיסית; טורטייה מקסיקנית במילוי חזה עוף וירקות מוקפצים - מנה קלילה ועשירה בטעם; סלט רוסטביף (36 ₪), שאותו ניתן להזמין גם מהתפריט הרגיל, שהורכב משפע ירקות טריים ועסיסיים, מרוסטביף באיכות גבוהה וכמות נדיבה של פקאנים מסוכרים; ומרק בצל בקדירת לחם (29 ₪). על אף שמרק בצל הוא מנה נפוצה מאוד במקומותינו והשימוש בלחם כקדירה גם הוא כבר נפוץ, המנה הזו, ממש כמו שאר המנות, בלטה באיכותה. 

למנה העיקרית בחרנו במנת סלטנבוקה (89 ₪) ובמנת עוף בורגונדי (67 ₪). מנת הסלטנבוקה הורכבה משידוך מוצלח בין סינטה עגל חלב וחזה אווז, עשויים בקרם עדין של חמאה ושמנת. מנת עוף בורגונדי היא מנה שמגדירה את המהות של מסעדת כרמים: עשירה, מפרודוקטים איכותיים, אך שומרת על פשטות כפרית. זו מנת חזה וכנף עוף, במילוי כבד אווז, קוביות בטטה ופרג. המנה מגיעה ברוטב מתקתק של קרמל פלפל ואגוזי מלך. שתי המנות הוגשו עם פלחי תפוחי אדמה.

את הארוחה ליווה חצי בקבוק קברנה סוביניון גמלא (55 ₪). תפריט היינות של המסעדה נשען על יינות תוצרת הארץ, וכחלק ממדיניות המקום, מחירי היין זולים יחסית, בעיקר כדי לעודד את תרבות צריכת היין של הלקוחות הקבועים. כך גם לגבי שאר מוצרי האלכוהול: קוקטיילים נמכרים במחיר 30 ₪, בירות במחיר 14 ₪ והיהלום שבכתר – רמי מרטן XO נמכר במחיר 78 ₪ לכמות נדיבה. 

אל הקינוחים הגענו עם בטן מלאה ובכל זאת אכלנו ונהנינו ממנת קן קדאיף (29 ₪), מעין טארט קדאיף במילוי קרם שוקולד לבן ברוטב פירות יער; ומעוגת מוצארט (31 ₪) - שכבות מרנג שקדים ואגוזי לוז בקרם שוקולד לבן, עטופים בשוקולד מריר. את העוגות אופה קונדיטורית הבית של המסעדה וניתן להזמין עוגות ומאפים לקחת הביתה.

חוץ מתפריט הערב הרגיל, עורכת המסעדה לאחרונה ערבי סושי ייחודיים בימי ג' בערב, בעקבות זכיית שף המסעדה, סהר רפאל, בתחרות בינלאומית. יש להזמין מקום בערבים אלו מראש וניתן לברר פרטים נוספים במסעדה.

*הכותבת היתה אורחת המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של מיכל גדו

בקלילות
ותודה להורדוס, שהביאנו עד הלום
סופשבוע בכפר
ג'ורג'יה On my mind
נמל תעופה
זהו זה
לא רק תות שדה
קפה שף
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר