נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

גשן, הייתה חבל ארץ במצרים העתיקה שנודעה בשדות המרעה השופעים שלה ונהפכה למקום מושבם של אבותינו הקדומים, לאחר שבני יעקב ביקשו את הסכמתו של פרעה להתמקם בה בשל היותם רועי צאן. מאז ועד היום גדל הרבה עשב בעולם. אל הביקור בגשן, מסעדת הבשרים הכשרה שנמצאת בנחלת בנימין הצטרף דניאל, חבר טוב שהכרתי לפני כשלוש שנים, שהוריו נולדו והתגוררו במצרים במאה הקודמת.   

מי ומי

אל גשן הגענו בשעות ערב מאוחרות באמצע שבוע, בדרכנו חלפנו על פני כמה וכמה מסעדות השוכנות באזור המתפתח. משנכנסנו, התגלתה בפנינו מסעדה קטנה בגודלה אך מלאה עד אפס מקום, הן במקומיים היודעים להעריך בשר טוב והן בתיירים מחו"ל. מלבד ניחוחות הבשר, שטפו את המקום גם קולות צחוק ושמחה של אורחי המסעדה (מתוכם היו מספר קבוצות אנשים שחגגו ימי הולדת או אירוע זה או אחר).

עיצוב ואווירה

כמו שורשיו המצרים של חברי דניאל, גם מסעדת גשן מעוצבת בצבעי שורשיה שלה - האדמה. כבר במבט ראשוני ניתן להבחין כי האורות העמומים הם למעשה תפאורה המשתלבת היטב עם העיצוב המוקפד והמדויק של המסעדה. הכיסאות והשולחנות מעץ חום משרים תחושה חמימה ועל השולחנות מונחות צלחות לבנות רחבות ידיים, כרומזות על העתיד לבוא. הרצפה חומה בעלת כתמים לבנים ותפריט יינות הבית מוגש על גבי בקבוק יין. אין ספק שתשומת לב רבה ניתנת לכל פרט ופריט במסעדה.

מנה מנצחת

את ארוחת הטעימות, פתחנו עם שלל מנות פתיחה בשריות שהזכירו לנו, זו אחר זו, כמה תאוות הבשרים שלנו חזקה. שלל מנות הפתיחה שהונחו על שולחננו כללו בשר ולחם: מנת לילפאפ (36 ₪ מחוץ לארוחת הטעימות ) - מנה אסייתית המכילה חמש כנפיים שצורתן  כסוכרייה על מקל. הכנפיים מצופות פנקו ומוגשות עם רוטב פורט שטעמו מתקתק ומצליחות להעביר את מראה המנה גם לחיך. על אף שאנו לא חובבי כנפיים מושבעים, היה קשה שלא להתלהב מקסמה של המנה. גם קרפצ'יו סינטה (38 ₪ מחוץ לארוחת הטעימות) שנכבש במקום באמצעות שמן זית, לימון ורוטב בלסמי הוא מנה גדולה שכל ביס ממנה ייצר חגיגת טעמים בפה (ונדירות הפעמים בהם אכלנו בשר נא). בתואר המנה המנצחת זכתה מנת הספריבס אנגוס ( 115 ₪ מחוץ לארוחת הטעימות) שהגיעה  אלינו בליווי שלל בשרים על גבי פלטה מיוחדת השומרת על הטמפרטורה שלהם. ניתן גם לרכוש אותה כמנה בודדת המונחת על מצע פירה ירקות שורש (350 גרם). הספריבס הוא למעשה החלק הקדמי של הצלעות המתחברות לעצם החזה של פרת האנגוס המיובאת מארגנטינה. מדובר בנתח עסיסי במיוחד, רך כחמאה, שבכל ביס וביס ממנו מורגשים מיצי הבשר בזכות מידת העשייה המדויקת.

קינוח נבחר

את ארוחת הבשרים השופעת סיימנו עם קינוחי פרווה שנאפים במקום מיד לאחר ההזמנה, מה שמבטיח קינוחים רעננים ופריכים שאין כדוגמתם. מעל הכל התבלט פאי הדובדבנים (33 ₪ מחוץ לארוחת הטעימות) המרשים בגודלו שכל ביס וביס ממנו היה תענוג צרוף; הבצק החמים שזה עתה נאפה במקום במיוחד עבור מנה זו היה רך שאין כדוגמתו וטעמו המלוח במקצת השתלב בצורה פנומנלית עם טעמם המתקתק של הדובדבנים ויצר בפה תחושה של שיכרון חושים נעים. לאחר שנפרדנו מצוות המסעדה האדיב בעל החיוך הרחב תהינו אני וחברי המצרי, האם כמונו, גם אבותינו שחיו במצרים נהנו מארוחת בשרים דשנה כפי שאנחנו חווינו בגשן? תשובה לכך טרם מצאנו, אך ארוחה מלהיבה וכשרה מצאנו גם מצאנו.

חשבון בבקשה

ארוחת טעימות (ספריבס אנגוס, אנטריקוט, מרגז, פרגיות, תפוח אדמה ושעועית ירוקה)  - 170 ₪ ליחיד

סך הכל - 340 ₪ לזוג.

 

* מדור פרסומי.

* רוצים גם אתם לאכול בגשן? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

* להזמנת שולחן במסעדה לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גשן בתל אביב
053-4362840

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ארז יניב

הגבינה שבקצפת
מה הרצל היה אומר
הפרח שלא קומל
ברוכים הבאים למקסיקו
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר