נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מעטים יודעים זאת, אך כשבנימין תיאודור הרצל ביקר בירושלים בגיל 38, שש שנים טרם פטירתו, הוא חש אכזבה וכאב עמוק. ביומנו כתב על אותו ביקור היסטורי ב-1898 כי מראה המזרחי והאופייני לצד העזובה והחידלון הטרידו את מנוחתו, אך במקביל, שררה בליבו תקווה כי יבוא יום וירושלים תחזור ותיחשף בשיא תפארתה.

ירושלים 2013, כמעט 115 שנה אחרי אותו ביקור היסטורי, שרון ואני מחליטים לעשות מעשה -  לעלות לעיר הקודש ביום חורפי אופייני. הג'י.פי.אס שבדרכו האופיינית לא פחות, לא פוסח על ביקור בתככי העיר גם במחיר של הארכת הנסיעה, מוביל אותנו דרך גשר המיתרים, בין מפגשים עם הרכבת הקלה, לצד העיר העתיקה ולבסוף לשדרות ממילא, לבדוק אם חזונו של הרצל קם לתחייה ורקם עור וגידים.

על המקום
שדרות ממילא, אחד המקומות המזוהים ביותר עם ירושלים המודרנית מהווים גם אנטיתזה לדמותה. החדש אל מול הישן, טהרת הקדושה מול חיי החול של הפרט, הדת אל מול האהבה החופשית. לאחר טיול קצרצר הגענו ליעדנו במסעדת הרצל ששמה המחייב הולך לפניה כשהפעם, שאלת המארחת היכן נרצה לשבת קיבלה חשיבות גדולה מתמיד; מצד אחד ניתן לשבת בחלקה העליון של המסעדה הצופה אל שדרות ממילא, בעוד ירידה במדרגות תוביל לחלקה התחתון של המסעדה  הצופה לעבר מגדל דוד וחומות העיר העתיקה (או אם חשקה נפשכם - למטבח).

לאחר הצטלבות מבטים והסכמה שבשתיקה החלטנו לרדת למטה. המסעדה, בדיוק כמו העיר בה היא שוכנת, מעוצבת בניגודיות עזה. רצפת אבן וקשתות המאפיינים בנייה עתיקה לצד חלל מסעדה המעוצב במודרניות וקלילות מרשימה. התבוננות קצרה מסביב חשפה מגוון רחב של קהלים – משפחות, צעירים, דתיים, חילונים, ישראלים ותיירים, הרי כולם שווים בביתו של הרצל. לדברי קובי, אחראי המשמרת הוותיק, זהו התמהיל הקבוע במקום כשהמסעדה שמה לעצמה כמטרה להיות בית לאנשים שאוהבים לאכול. זאת והעובדה שהם מצוידים בתעודת הכשר למהדרין מבית יוסף עושה את העבודה.

תפילת המזון
את הארוחה פצחנו עם פטה כבד שהגיע בליווי ריבה ביתית וטוסטונים (46 ₪). הפטה שבדרך כלל גס במרקמו מגיע בהרצל טחון כהלכה ומרקמו מזכיר במידה מה מוס. כדי לא לפגוע במרקם המוכר לרוב, קישטו את חלקו העליון של הפטה בבוטנים מסוכרים שהעניקו לפטה לא רק מרקם ייחודי אלא גם מתיקות נעימה לחיך. לצד הפטה הגיעו לשולחננו גם חתיכות רוסטביף סינטה (42 ₪) הפרוסות דק בליווי צ'ילי חריף, קונפי שום וצנון שזיגוג בלסמי השגיח עליו מקרוב, לצד סלט ירוק מטובל כהלכה. לצדם, הוגש לחם הבית (12 ₪) שכמובן נאפה במקום, כשהוא מלווה בשמן וחומץ בלסמי.

עיקר הארוחה
עוד בטרם הספקנו להתאושש מן המנות הראשונות הייחודיות, נחתו על שולחננו נתח אנטריקוט מיושן במשקל 300 גרם ברוטב ציר עגל ויין על מצע ירקות ופירה. מולו ניצב בתוך מחבת לוהטת נתח שפונדרה (אסאדו) שנצלה לאטו והוגש ברוטב ציר עגל ויין לצד תפוחי אדמה. מדובר בצמד מנות גדולות ומרשימות שנתח הבשר בשתיהן היה מרשים ורך מעל כל דמיון בעוד הרוטב האדום מעניק טעם עשיר, נעים ומחמם.

את הארוחה החלטנו לסיים עם צמד קינוחים – סופלה שוקולד חם (35 ₪) ופרפה פירות יער (35 ₪). שמחנו לגלות כי למרות הכשרם של הקינוחים, היעדר החלב בהם לא פגע בטעמם והם היו מפתיעים ומתוקים להפליא.

ילדים ועסקים
כשמסעדת הרצל הגדירה את עצמה כמקום המתאים לכולם, היא לא הזניחה גם את דור העתיד. בתפריט המסעדה ניתן למצוא מנה המיועדת לילדים במחיר שווה לכל נפש (49 ₪) הכוללת שניצל בליווי צ'יפס או פסטה ברוטב עגבניות, או מנת המבורגר בליווי צ'יפס או סלט, שתייה קלה (פפסי, ענבים, לימונדה או תפוזים) ואפילו קינוח (כדור גלידה או סופלה שוקולד). גם את אנשי העסקים לא הזניחו ואלו אשר יפקדו את המסעדה בין השעות 12:00-17:00 (ביום שישי החל מ- 11:00 בבוקר) יזכו בתמורה למנה ראשונה, עיקרית ושתייה קלה (תפוזים או לימונדה) במחיר מצחיק של 79-99 ₪ (בהתאם לסוג המנות שנבחרו) ואם ייבחרו בכך, גם קינוח לבחירה (בתוספת תשלום של 19 ₪)

חשבון בבקשה
לחם הבית – 12 ₪
פטה כבד עם ריבה ביתית וטוסטונים – 46 ₪
רוסטביף סינטה – 42 ₪
אנטריקוט מיושן – 138 ₪
אסאדו – 99 ₪
סופלה שוקולד חם – 35 ₪
פרפה פירות יער – 35 ₪
2 פפסי קולה – 24 ₪
סה"כ 431 ₪ לארוחה דשנה לזוג

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ארז יניב

הגבינה שבקצפת
הפרח שלא קומל
ברוכים הבאים למקסיקו
גשן - הבשר שתפס אותי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר