נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בדי.אן.איי המשותף לכולנו כישראלים קיימים מספר גנים שאנו כנראה מקבלים בתורשה, דוגמת היכולת המרשימה לעקוף תורים, כשרון צקצוק טבעי ודעה מגובשת על כל נושא קיים. אבל, המומחיות הקולקטיבית הגדולה ביותר שלנו היא לקחת רעיון ולעשות לו 'עלייה'. אם לגויים יש פטנט טוב, אנחנו כבר נשכלל אותו. לכן, כשהישראלים גילו את 'אוקטוברפסט' – חגיגות הבירה והאוכל הנערכים בברלין במשך חודש שלם, היה ברור שנקבל את ה'אוקטוברפסט' בשלל גרסאות ארצישראליות משופרות.

אוקטובר משודרג
אולי הראשונה שעלתה על הסיבה למסיבה הייתה מסעדת דרבי בר דגים במרינה הרצליה, שחוגגת החודש את 'פסטיבל פירות הים והבירה'. הקונספט פשוט: במשך כל ערב בחודש אוקטובר, ניתן לאכול פירות ים ולשתות בירה בלי הגבלה (כולל מבחר סלטי פתיחה), ב-159 ₪ בלבד. אז אולי לא כתוב בשום מקום 'אוקטוברפסט', אבל אין ספק שמדובר בגרסת פירות הים שלו. כמובן שברגע שהבנתי את זה, החלטתי שאין סיכוי שאפספס ומיד בתחילת החודש גררתי איתי את החיפאי לדרבי בר דגים בגרסתו ההרצליינית.

מיד עם הגיענו למרינה הבנו שהלבוש הקייצי שלנו לא תואם לרוח הסתווית הקרירה. מאוכזבים מעצמנו ומהעובדה שלא נוכל לשבת בחלק החיצוני של המסעדה וליהנות מהנוף המיוחד של המרינה, נכנסנו פנימה. כנראה שלא היינו היחידים באותו המצב כי פנים המסעדה היה מלא לגמרי. למזלנו, הזמנו שולחן מראש ותוך דקות כבר היינו ישובים והרוונו את צימאונינו בקנקן לימונדה מתקתקה (32 ₪).

שולחן ערוך
שורשיה של דרבי בר דגים נעוצים עמוק במסעדה המיתולוגית בכיכר דיזינגוף. המסעדה ההיא כבר נסגרה, אבל הסניף הרמת אביבי שלה הצליח כל כך שנפתחו שני סניפים נוספים – סניף כשר ביגאל אלון ואחד בהרצליה. נחמד לדעת שסניף נוסף שלה בנמל תל אביב נפתח בימים אלו ממש אבל נחזור לענייננו. הסניף ההרצלייני בו ביקרנו נראה כשילוב מיוחד של ישן וחדש. עיצוב מודרני המשלב יוקרה עם חמימות ביתית, דוגמת בקבוקי היין האיכותיים בארונות העץ המקיפים את קירות המסעדה, יוצר אווירת טברנה אינטימית מהולה באיכות של מסעדת יוקרה.

כאמור אני באתי לזלול פירות ים, אלא שהחיפאי שומר נגיעה (של דברים לא כשרים עם החך שלו). אז בעוד אני ממהר להצהיר על השתתפותי במבצע, החיפאי הזמין לעצמו סטייק לוקוס (125 ₪) כעיקרית. אבל הרבה לפני העיקריות, השולחן שלנו התחיל להתמלא בסלטים מכל המינים והצבעים. היו שם סלק, כרוב, גזר, סלט ירקות, חציל וכרובית מטוגנים בפרורי לחם, חמוצים נהדרים, סלסה טעימה, פלפל חריף קלוי, טחינה, מטיאס נימוח, איקרה מושלמת ובטטה אפויה עם בזיליקום, שילוב מרענן ומפתיע שתפס אותי לא מוכן.

שותה הכפר
המבצע אפשר לבחור בין שני סוגים של בירות איכותיות – הוגארדן ולף בראון, אני בחרתי בלף בראון. זו בירת אייל בלגית כהה עם 6.5 אחוזי אלכוהול. קצת מתקתקה, קצת מרה ובעיקר טעימה מאוד. החיפאי, נהג אחראי, דבק בלימונדה, בעוד אני שמרתי אמונים ללף לאורך כל הארוחה ולא הצטערתי לשנייה.

לאחר שנרגענו קצת עם סלטי הפתיחה, הייתי מוכן למשימה עצמה. ראשונה הגיעה צלחת מלאה של שרימפס בציפוי פרורי לחם מטוגנים. קצת נגיעות לימון ובתוך דקות, השרימפס החמימים חוסלו כאילו לא היו מעולם. מאותו רגע, לא עברו יותר משתי דקות עד שהגיעה הצלחת הבאה. היו שם מולים רכים ברוטב חמאה ושום, סקאלופ (סוג נוסף של צדפה, שגרסתה הצרפתית ידועה כקוקי סאן ז'אק) מעולה, שמעולם לא הוגש לי באופן יותר יפה ומפתה, עוד סיבוב של שרימפס (הפעם לא מטוגנים) וקלמארי מטוגנים שנשנשתי כמו פיצוחים פריכים. את תפו"א האפויים שהגיעו במקביל כבר לא יכולתי להכיל.

בחור מסורתי
עם כל הכבוד לפירות הים הנהדרים, החיפאי זכה במנה שהיא לא פחות ממופלאה. סטייק הלוקוס הגיע כשהוא מושחם קלות מאפייה והמראה שלו היה מרהיב. טעימה חשפה דג עסיסי, מלא ניחוחות וטעמי תבלינים כשטעמו של השום דומיננטי, אך אינו מוגזם. הוא הוגש עם פירה מהנה שהשלים את המרקם של כל ביס וביס והיה טעים כל כך, שדרשתי מהחיפאי עוד טעימה.

לא ספרתי צלחות או כוסות, אבל כשסיימתי הייתי בטוח שלא שאצטרך לאכול במשך שבוע תמים. כנראה היה זה השילוב של בטן מלאה ואלכוהול שגרם לי לדמיין דברים בלתי אפשריים. בזמן שלגמתי את הבירה האחרונה שלי, החיפאי לגם אספרסו (10 ₪) שיעזור לו לשמור על ערנותו בדרכו צפונה. אני עוד לא ביקרתי ב'אוקטוברפסט' המקורי שבגרמניה, אבל אני יכול רק לקוות שפסטיבל פירות הים והבירות של 'דרבי בר' יחזור כל שנה ויהפוך למסורת. עד שזה יקרה, אני מתכוון לחזור לפחות פעם בשבוע, עד שאוקטובר ייגמר. או לפחות עד שיגרשו אותי. 

חשבון בבקשה
דיל אוקטובר - 159 ₪
קנקן לימונדה - 32 ₪
סטייק לוקוס - 125 ₪
אספרסו - 10 ₪
סה"כ לזוג - 326 ₪ משתלמים ביותר                       

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
Meatball או מועדון קציצת הבשר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר