נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

התוכנית שלנו הייתה מאוד פשוטה - גיחה קצרה ליפו, קצת טעימות ולא להתפתות לאכול הרבה. אני יכול להישבע שבאותם רגעים האמנו באמת ובתמים שנצליח לעמוד באתגר. אלא שאוכל טוב וקיבה בלי תחתית זה מה שקורה לך בזמן שאתה מתכנן תכניות לדיאטה.

היפה שלי לקחה על עצמה את המשימה לגרום לי לרדת במשקל. בעורמתה היא המציאה תירוץ שבגללו היא זו שצריכה להשיל קילוגרמים ממשקל הנוצה שלה. לי הובהר שאין סיכוי שהיא תצליח במשימה אם אני לא אעמוד לצידה. נקרע בין אהבתי העמוקה לאוכל לבין הסימפטיה שאני חש כלפי אהובתי, נאלצתי לבחור את בחירתה של סופי. התוצאה היא משפט שלמה, בו אני נאלץ לחתוך את המנות שלי לחצי.

הקרם דה לה קרם קסיס
למקרה שלא ידעתם, בקצה הדרומי של יפו קיימת הפרה של חוקי הפיזיקה וההיגיון. המפגש של יפו-בת ים לא דומה לשום דבר שציפיתם לו. כנראה שהיקום לא ידע איך להתמודד עם הנקודה הזו, אז הוא פשוט יצר שם גן עדן בדמות חוף למרגלות גבעת העלייה. בדיוק שם, בחרו איילת וניר פרי לפתוח את המסעדה שלהם - קסיס. במקור, קסיס הוא שמה של עיירת חוף בדרום צרפת וגם שמו הצרפתי של פרי יער העומד בבסיסו של הליקר 'קרם דה קסיס', כך שלא מפתיע שרק רחש דיבורים במבטא צרפתי חסר למראהו הציורי של מפרץ החוף היפהפה הזה.

אחרי שנים ארוכות של ניהול מסעדה וקייטרינג בסן פרנסיסקו, הגעגועים הכריעו, והזוג פרי חזר לארץ. כאן הם החליטו להוליד את שכיית החמדה הזו, כשאיילת אחראית על הצד הקולינרי וניר על הפן הניהולי.

נושקת למים. מסעדת קסיס, צילום: בועז לביא

לילה יפואי
אנחנו מגיעים לעת ערב ומגלים את מבנה האבן המרשים, שכמעט ונוגע בקו המים. מבעד לקשתות הים תיכוניות אפשר להציץ לחלק הפנימי והמוקפד של המסעדה. שם מתגלה עיצוב מודרני של בר מואר, ושל מטבח פתוח ומלא בפעילות. טיפה קריר, אבל אנחנו בוחרים לשבת ברחבה החיצונית ולהרגיש הכי קרובים לים. זו גם תחילתו של הרומן שלנו עם ניר. מחויך ומלא קסם הוא מגיע, מציג את עצמו ומציע לנו שמיכות להתכסות בהן - 'ליהנות מאוויר הים ולא לסבול ממנו'. אנחנו מקבלים את ההצעה בשמחה.
ההצעות של ניר ממשיכות להגיע ואנחנו שמחים להיענות. הוא חוזר עם זוג קוקטיילים מבוסס עראק, פסיפלורה ויסמין בשם 'לילה יפואי' (38 ₪ לאחד). מדובר בקוקטייל רענן, צונן ומושלם לארוחה שעומדת לבוא.

הסלק שבסלט ינצח
כמעט כל מנה בתפריט נראית לנו מפתה, ואנחנו שמחים להפקיד את ההחלטות הקשות בידיו של ניר. ניר פותח בקרפצ'יו סינטה כבושה (57 ₪) שמגיע בתיבול של הל וזרעי כוסברה, כשעליו נחים עלי ארוגולה ורצועות פרמז'ן. חומרי הגלם האיכותיים מורגשים מיד, וגם לא הייתי מוותר על חצי לחם הדגנים וחצי לחם האגוזים (15 ₪) המעולים שהוספנו לו.

>> להזמנת שולחן במסעדת קסיס

אני מרגיש את המצפן הבריאותי שלי מתעקם ומחליט לפצות. אני ניגש לשתי קעריות – האחת של סלט עדשים שחורות (32 ₪) מלוות בדלעת, סלרי, חמוציות ואגוזי מלך מסוכרים, והשנייה של סלט סלק חי (30 ₪) עם נענע, כוסברה, זרעי חמניות ורוטב של ויניגרט רימונים וסילאן. אסתכן בלהישמע נלהב, אבל מדובר בשני הסלטים הכי טובים שאכלתי בשנה האחרונה. הסוד הוא במידות המדויקות של המרכיבים בכל אחד מהם וכמובן הרטבים המעולים. מעולם לא חשבתי שאהיה מסוגל לאכול סלק בצורתו החיה וליהנות כל כך.

הפסדתי לדג
תם חלקן של המנות הראשונות, וניגשנו לעיקריות. ראשון היה זה פילה דניס (104 ₪) שהגיע על מצע של רוטב פלפלים מעושנים לצד שעועית ירוקה ופולנטה קריספית. המראה היה מעורר תיאבון והטעם לא אכזב. הדג היה עשוי מעולה. נימוח, אך גם מעט קריספי מבחוץ. בשילוב הרוטב והתוספות, המנה שודרגה לחלוטין והפכה להרבה יותר ממנת דג שגרתית.

פילה דניס, מסעדת קסיס, צילום: בועז לביא

בעיניי, אין מנה יותר ראויה לאכול על החוף מאשר פאייה של פירות ים (105 ₪). הפאייה של קסיס הייתה מלאה בכל טוב – ריזוטו שעורבב בציר דגים, פפריקה מעושנת ומגוון של פירות ים. עם כוס של סנגרייה מיין לבן (38 ₪) בצד, נזכרתי פתאום בברצלונה. בנקודה הזו, כל שארית של כוח רצון כבר נעלמה. הפאייה נשאבה לפה שלי בליווי תזמורתי של רעשי הנאה. המבט ההמום והשיפוטי של היפה שלי כבר אמר הכל. שברתי את ההסכם שלנו.

נקודת תורפה בעיטור פירות יער 
העובדה שהתעלמתי ממה שסיכמנו בבית נעלמה כלא היתה כשעיניה של היפה שלי נחו על הקרמבל תפוח ואגס (36 ₪) ועל הפנה קוטה (37 ₪). היה ברור שלכל אחד נקודת התורפה שלו. הפנה קוטה הגיעה בצנצנת קטנה כשמעליה פירות יער ושערות קדאיף. היפה שלי ציינה שמרגישים שזו עבודת יד, וניסתה לא לסיים את המנה, אך מול הקרמבל כבר לא היה לה סיכוי. מעל התפוח והאגס נחה לה גלידת וניל ומרמלדת גזר, ששברו את היפה שלי סופית. בזמן שאני לגמתי מהתה (12 ₪ לאחד), המתוקים והנהדרים האלה כבר מצאו את דרכם לבטנה.

הדרך הביתה הייתה שקטה. כמעט ולא דיברנו על מה שקרה ב'קסיס'. רק כשכבר נכנסנו לדירה היא מלמלה לעברי – 'זה היה שווה את זה, נכון?'. 'לגמרי', חייכתי חזרה. למחרת היא כבר הודיעה לי שאנחנו הולכים לחדר כושר. יודעים מה? זה לגמרי היה שווה את זה.

חשבון בבקשה
2 קוקטיילים של 'לילה יפואי' – 76 ₪
קרפצ'יו סינטה כבושה - 57 ₪
לחם דגנים/אגוזים  - 15 ₪
סלט עדשים שחורות - 32 ₪
סלט סלק חי - 30 ₪
פילה דניס - 104 ₪
פאייה של פירות ים - 105 ₪
סנגרייה - 38 ₪
קרמבל תפוח ואגס - 36 ₪
פנה קוטה - 37 ₪
2 כוסות תה – 24 ₪
סה"כ לזוג מרוצה ושמן – 554 ₪

* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
Meatball או מועדון קציצת הבשר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר