נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא מזמן ביקרתי בצפון איטליה. "את חייבת לטייל שם, הנופים מהממים" אמרו לי, "ואל תשכחי גם את ה"שילוש הקדוש": פיצה, פסטה וגלידה", אז לקחתי לתשומת ליבי ועם הצידה המילולית הזו יצאתי לדרך, מוכנה לטעום ולחוות בענק. בטיולים מצלמים הכול: את הנופים, האגמים, השמיים, האדמה, מתלהבים מכל פרט ורוצים להנציח כל דקה כאילו לא תחזור לעולם. אם תרצו אח"כ להיזכר בנוף המטורף פשוט תעיינו בתמונות, אבל מה עם לשחזר את הטעמים?
הרצון העז לטעום שוב מהמטבח האיטלקי המשובח, להמשיך עוד קצת את החוויה הקולינרית ולחבר טעמים לתמונות, הוביל אותנו בערב יום האהבה לאחת המסעדות הרומנטיות בתל אביב.

פעם, לפני הרבה שנים
מסעדת ג'ויה הוקמה בשנת 2001 כבית איטלקי אמיתי. עם השנים התרחבה ופתחה סניף נוסף במתחם הסינמטק בתל אביב. המסעדה מאוד מזמינה מהשנייה הראשונה, החל מהעיצוב העדכני של חלל בר/מסעדה ועד הריחות והמנות האותנטיות.

בשעת ערב מוקדמת, כשכל הזוגות החלו לצאת אט-אט לרחובות לחגיגות ערב הוולנטיינס, מצאנו את עצמנו בחגיגה אחרת לגמרי. היה מאוד קשה לפספס את היופי והפשטות. באותו הרגע רחובות תל אביב הגדולים והעמוסים הצטמצמו לכדי רחוב איטלקי קטן. שולחן מרכזי גדול ניצב באמצע המסעדה ומסביבו שולחנות קטנים שעוצבו באווירה רומנטית כאילו ביקשו שתשב ותתמסר לחוויה, וכל זה עוד לפני שהאוכל מגיע.



זוגות צעירים ומבוגרים פקדו את המסעדה. חלקם התלבשו ממש יפה כמצופה לערב כזה (בכל זאת, יום האהבה). מוזיקה איטלקית נעימה התנגנה ברקע, ולרגע שכחנו שאנחנו בכלל בארץ. אל השולחן ניגשו שני מלצרים צעירים ונמרצים - גל וסול - והגישו לנו את התפריט. 

>> להזמנת שולחן במסעדת ג'ויה
 
למה מגיע לנו כל הטוב הזה?
שפע המנות בתפריט זה משהו שכדאי להתעכב עליו. לא בכל יום אתה נכנס למסעדה שמציעה מבחר כה גדול שבא לך פשוט לנסות ולטעום את הכול. זה השלב בו נעזרנו במלצרים הנחמדים שלנו וביקשנו המלצות. מישהו היה חייב למקד אותנו בתוך כל הטוב הזה ואחרי שזה קרה הרגשנו מוכנים למנות הראשונות שלנו.

את מנת האינבולטיני חצילים (37 ₪) היה מאוד קל לבחור. חצילים, רוטב עגבניות ומוצרלה תמיד הולכים טוב ביחד, אך במנת הטארט בצל (39 ₪) אין סיכוי שהיינו בוחרים אלמלא יצר ההרפתקנות שלנו והרצון לנסות דווקא דברים לא שגרתיים – בסופו של דבר טפחנו לעצמנו על השכם. הבצק הפריך והשילוב המיוחד של הבצל המקורמל עם גבינת הקרם פרש שהוגשה לצדו היה כל כך מדהים שגרם לנו להכתיר את המנה כאחת המנות הבלתי נשכחות של הערב הזה.



המנות העיקריות הן סיפור בפני עצמן. נכון שפיצה היא הבחירה הקלה ביותר במסעדה איטלקית, אבל גל המלצר המליץ בחום והבטיח שעל הטרטופו, פיצה עם מסקרפונה, מחית כמהין, מוצרלה, פטריות ופרמג'אנו (58 ₪) אנחנו לא נתחרט, וכך היה. מהצצה קטנה ראשונה בתפריט ידענו שניקח גם את מנת הטורטליני ערמונים (68 ₪). טורטליני ממולא בקרם ערמונים ברוטב חמאה, המונחים על קרם ארטישוק ירושלמי בתוספת נתחי חזה אווז. המנה יפה, אלגנטית, לא גדולה במיוחד אך גורמת לך להתייחס לכל טורטליני בכבוד המגיע לו, ואנחנו עדים – בהחלט מגיע לו! קרם הערמונים החם מתמזג עם חזה האווז ומדהים בטעמו כבר מהביס הראשון. עוד הצלחה נוספה לטארט הבצל ולערב הזה.                                                                            

עכשיו מנוחה ... עם קצת מתוק
כדי לחגוג את הערב בענק, החלטנו גם לסיים עם הקינוח הכי גדול שיש בתפריט – קלצונה נוטלה זוגי עם גבינת מסקרפונה והרבה נוטלה או כמו שקוראים לו במסעדה "המתוק האיטלקי הקלאסי" (49 ₪). לצדו הגישו לנו גלידת תות מתוקה ומרעננת. הקינוח נראה לא אחרת מאשר מנה עיקרית, אך השוקולד הנשפך כמו נהר הנגלה כשחותכים את הקלצונה והטעם האהוב והמוכר, חתמו לנו את הערב בכל כך הרבה מתיקות כיאה ליום האהבה.
רצינו להמשיך את החוויה הקולינרית האיטלקית והצלחנו. אין ספק, עכשיו אפשר לומר בוודאות, טעמנו מאיטליה גם בארץ.

חשבון בבקשה
טארט בצל – 39 ₪
אינבולטיני חצילים – 37 ₪
קוקטייל דקירי תות – 35 ₪
פיצה טרטופו – 58 ₪
טורטליני ערמונים – 68 ₪
קינוח זוגי – 49 ₪
2 כוסות תה – 26 ₪
סודה – 12 ₪
מים מינרלים – 12 ₪
סה"כ – 336 ₪

*כתבה פרסומית

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוצר הפיראטים
בוקר מסביב לשעון
צדף מנצח לא מחליפים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר