נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כחובבי טיולים, הופתענו אני ובעלי למצוא את עצמנו במצב רביצה באחד הימים הגשומים שפקדו אותנו לאחרונה. שלא תבינו לא נכון, היה די נוח להיות "בטטות ספה" החורף. זה לא היה קשה מדי בהתחשב בעונה הסוערת והקרה מאוד שעברה עלינו. אך למרות הגשם והנוחות של הטרנינג החלטנו לשנס מותניים ולפלס דרכינו החוצה לקראת הערב.

כזוג נשוי, טרי אמנם, רצינו להיות קצת כמו "הצעירים" ולהעביר את הערב עם בירה. אם כבר בירה אז למה לא לשלב עם ארוחת ערב מושקעת? כך הגענו רעבים ורטובים לפיראט בר.

הפיראט שוכנת בלב אזור התעשייה של ראשון לציון, מקום שהפך למרכז המסעדות בעיר. כבר בכניסה הבנו שמדובר במסעדה מיוחדת, כזו שמספרת לך סיפור ומכניסה אותך לאווירה עוד לפני שהתיישבת אל שולחנה. המדרגות האפלוליות והדרמטיות הובילו אותנו לתוך ספינת פיראטים עשויה קורות עץ גדולות. רשתות הדיג, הסולמות וחבלי הסיפון התלויים במרחב הקנו למסעדה מראה אותנטי. בעוד גשם זלעפות יורד בחוץ, דמיינו שאנחנו באמת בספינה בלב ליבו של הים הכחול.

סקרנים מאוד לבחון את החלל הגדול התחלנו לשוטט באיטיות במסעדה ולהתפעל מהחלוקה הפרקטית לחללים: החלל המרכזי המאובזר במסך מרשים מתאים לקבוצות גדולות של סועדים, ויש בו שלושה חדרי V.I.P המארחים אירועים פרטיים או ארוחות משפחתיות עד 35 סועדים. אירועים אלה כוללים מנות מיוחדות לאירועים, בר מרכזי גדול שצויד בשורה אדירה ויוצאת דופן של ברזי בירה בכל הצבעים (שגרם לנו לשחרר אנחת "וואוו" קטנה) ופינות ישיבה אינטימיות, מין חדרונים קטנים ומפנקים שבאחד מהם בחרנו להתרווח בנוחות.
אווירה של ספינת פיראטים. הפיראט בר בראשון לציון

המסעדה מתאימה לכל אחד ולכל מפגש או אירוע. מפגש רומנטי, מפגש עם חברים, דייט ראשון אינטימי או אירוע משפחתי. לכל סיבה, חשק או רצון הפיראט נותנים מענה מצוין.

בירות שלא תמצאו בשום מקום אחר בארץ
מיד לאחר היתקלות ב"קיר ברזי הבירה" המרשים של המסעדה מבינים מהי המומחיות של הפיראט. מלבד היצע האלכוהול הרחב מציעה המסעדה תפריט של 69 (!!!) בירות, שכ-80% מהן לא ניתן למצוא במקום אחר בארץ.

בירות ישראליות, צ'כיות, גרמניות, אנגליות, בלגיות, מסוננות, לא מסוננות, בהירות, כהות ובטעמי פירות. מבולבלים (או חסרי ידע, אולי) נעזרנו באולג, אחראי המשמרת, שהסביר לנו בסבלנות ובבקיאות מופתית על שפע הבירה האדיר שזה עתה נתקלנו בו, ודאג לנו לטעימות של כמה סוגים, כדי שנוכל לבחור את הבירה האהובה עלינו. אחרי מספר טעימות העשן התפוגג והטעמים היו ברורים יותר. אני בחרתי ליפמנס בלגית בטעם פירות יער (24 ₪) ובעלי בחר אדלווייס אוסטרית בהירה לא מסוננת (24 ₪). תוך הגשת הבירות התוודה אולג כי אכן היצע הבירות יכול לבלבל ולכן סועד שמגיע ואינו יודע מה לבחור מקבל כמה טעימות שיקלו עליו במציאת הטעם הרצוי.

התפריט האירופאי של הפיראט עשיר וגדוש, אך בחירת הבירה הקלה על אולג בהמלצות על המנות הראשונות המתאימות ביותר: כבד קצוץ עם ריבת פירות יער וטוסטונים (29 ₪), מנה שאנחנו תמיד נוהגים לקחת במסעדות אך גודלה הפתיע אותנו מאוד לטובה; סלט עלים עם ויניגרט בלסמי, קרוטונים וגבינה כחולה (39 ₪) וצלחת תפוחי אדמה קטנים עם שום ושמיר (25 ₪).לכל הטוב הזה התלווה לחם הבית וצלחת צבעונית של סלטים המוכנים במקום.
הפיראט בר
בין ביס ללגימה הצלחנו לצוד את אולג שסיפר בהתלהבות על הקהל המגוון המקפיד להגיע למסעדה בקביעות, ועל כך שלכל יום בשבוע יש את המבצע המיוחד לו, החל מסושי חופשי על הבר בימי שני, 1+1 על כל הבירות בימי שלישי, ואפילו אם תגיעו ותעשוcheck – in  בפייסבוק תקבלו צ'ייסר מתנה.

הדג שקנה אותי
אחרי שהתענגנו על טעם הבירה המיוחדת החלטנו לפנות לעבר טעמים חדשים ולפתוח איתם את שלב המנות העיקריות. הזמנו סיידר תפוחים חם עם מקל קינמון (25 ₪) וגליינטווין, יין חם עם פלחי תפוז (25 ₪). כחובבת דגים ובהמלצתו החמה של אולג (שסיפר שהדגים מעושנים בתנור מיוחד הקיים במעט מאוד מסעדות בארץ) הזמנתי דג דניס שלם מעושן עם קערת אורז בצד (87 ₪). בעלי הזמין פילה בקר על קרם תפוחי אדמה ורוטב יין אדום (97 ₪); מנה גדולה, מרשימה ומגרה המספיקה אפילו לשני אנשים.
הדג שיפתיע אתכם. הפיראט בר
דג הדניס הפתיע מאוד; ריחו המעושן, מראהו השחום ושילוב הטעמים יוצא הדופן התמזגו למנה טעימה, איכותית וייחודית שגרמה גם לבעלי, הסולד מדגים בדרך כלל, לגלות סוף-סוף עניין, ותוך שהוא מהסס ואני מפצירה בו "נו, אתה חייב" טעם מהדג ונשבה בקסמו. אני מקווה שהדניס של הפיראט ישאיר אצל בעלי טעם של עוד. ללא ספק הייתה זו אחת המנות הכי טעימות שאכלתי.

הסוד המתוק של הפיראט
שבעים, נינוחים ואחרי כמה משקאות מפנקים עדיין לא יכולנו להרשות לעצמנו לוותר על שני קינוחים שתפסו את עינינו: בלאק אנד ווייט - בראוני שוקולד מריר ולבן שמעליו שני כדורי גלידה וקצפת (39 ₪) ופלמבה פירות יער המוגש עם הר של גבינת מסקרפונה על מצע קדאיף (39 ₪).

המנות גדולות מאוד, משפחתיות כמעט ומאפשרות לנוע באיטיות מהפנטת עם הכפית בתוך מרחב גדול של מתוק, ממש כמו שספינה נעה לה באיטיות במרחבי הים.

העושר הקולינרי פקד את שולחננו שוב ושוב, החל מהמנות הראשונות ועד הקינוחים. כל מנה, גדולה ושופעת, הוגשה מכל הלב, כאילו המילה "לפנק" היא המוטו של המקום. הטעמים והסגנונות השתלבו בצורה מופתית עם טעמי הבירה ויחד עם אווירתה ה"ספינתית" האותנטית של המסעדה נוצרה החוויה הקולינארית המושלמת בשבילנו.  

מלאים בכל טוב ירדנו מהספינה עד הפעם הבאה וחזרנו אל המבול שבחוץ. היה קר מאוד אבל לנו זה כבר לא הפריע, היום הזה סומן כהצלחה. בפעם הבאה כשנגיע לשוט עם הפיראט נזכור שיש עוד כל-כך הרבה בירות לטעום, ממש כמו לכבוש יבשות רחוקות.

אז מה אכלנו?
כבד קצוץ עם ריבת פירות יער וטוסטונים - 29 ₪
סלט עלים ויניגרט בלסמי עם קרוטונים וגבינה כחולה - 39 ₪
תפוח אדמה ביתי עם שום ושמיר - 25 ₪
דג דניס בתוספת אורז - 87 ₪
פילה בקר על קרם תפו"א ורוטב יין אדום - 97 ₪
סיידר קינמון חם - 25 ₪
גליינטווין (יין חם) - 25 ₪
Black & white - 39 ₪
פלמבה פירות יער - 39 ₪
בירת ליפמנס בלגית בטעם פירות יער - 24 ₪
בירת אדלווייס אוסטרית בהירה לא מסוננת - 24 ₪
סה"כ: 453 ₪ לארוחה זוגית ענקית ומשביעה

פיראט בר, משה בקר 11, ראשון לציון. 053-9369006

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בוקר מסביב לשעון
תכשיט איטלקי בלב תל אביב
צדף מנצח לא מחליפים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר