נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

איפה המסעדה פגשה אותך
הקיץ סירב להיעלם והסתיו - חורף בחרו שלא לפקוד את מחוזותינו. כבר נובמבר וסימן של שבר ענן כמעט ולא נראה באופק. עד סוף השבוע האחרון. או- אז התכסו השמיים עננים אפורים, נפתחו ארובות השמיים והחלו לרדת הממטרים. סופה התחוללה בחוץ, רוחות עזות, רעמים וברקים שאיימו לשבר עצים אבל מבחינתנו לא יכולנו לבקש מזג אוויר טוב יותר. כן, כן, דווקא שעת סערה היא התזמון המושלם לפקוד בו את מסעדת על המים. הניגוד בין הטמפרטורות היורדות, הים השוצף והסופה שהתרגשה בחוץ, לבין המסעדה שהנעימה וחיממה את קרבנו וליבנו יצרה הרגשה נפלאה.

עיצוב ואווירה
למרגלות חוף השרון בהרצליה שוכנת מסעדת על המים שחלקים נרחבים ממנה מאפשרים לסועדים תצפית מעולה - שורה ראשונה לים. החוויה סביב והנוף הממכר והמשכר הנשקף מבעד לחלונותיה תורמים ומוסיפים עוד לטעם וכיאה למסעדה שמתהדרת במאכלי ים, על המים מתחזקת ומדגישה מוטיבי ים רבים בתוכה. מספיק להסתכל מעלה כדי להחסיר פעימה מהסירה הארוכה שכאילו נמשתה לא מכבר מהים המעטרת את תקרת החלל החיצוני. שולחנות הסועדים בחלל המרכזי כמו גם הבר, משווים לה אווירה ימית משהו וזאת עוד מבלי להזכיר את האוכל.

הוא שהיה כך יהיה
היא כבר ניצבת שם – על המים – 26 שנה. אין כאלה מסעדות עם קילומטראז' כזה ואין כמו הוותק שלה בכדי להוכיח את איכויותיה. מזה שנים רבות ממצבת עצמה על המים כמסעדת סוגה עילית בקולינריה הארצית, בעיקר כאשר מדובר במאכלי ים. מעבר למיקומה המעולה ועיצובה המהודר, ניכר כי ניתן דגש רב והקפדה יתרה על השירות כשגם בקבוק המים ה"רגיל" נמזג כמו היה שמפניה וחומרי הגלם האיכותיים הם שם המשחק.

כפועל יוצא, רוב קהל לקוחותיה הוא קהל נאמן שחוזר ופוקד אותה שוב ושוב. רובם אנשים אמידים מאזור המרכז (אם כי יש גם כאלה השומרים לה אמונים ועושים דרך ארוכה יותר), אולם חשוב לה עד מאוד לפנות ולהגיע גם אל קהלים אחרים, צעירים יותר. לכן מנהיגה המסעדה זו השנה השביעית מבצע מדליק ומשתלם במיוחד: בין החודשים ינואר - מרץ זוכה כל סועד שעדיין לא חצה את גיל ה-30 לחמישים אחוז הנחה על כל התפריט. כך קורה שגם צעירים שמבינים דבר או שניים באוכל יכולים ליהנות ולהתפעל מתבשיליה ומטעמיה.

על כל אלה
את ביקורנו פתחנו עם שתיים מהמנות הראשונות היותר מומלצות בה: כבד אווז (85 ₪) וקלמארי בשמן זית (59 ₪). שני מדליוני הכבד נחו ברוטב בלסמי ותאנים, יצרו ניגוד מושלם שגרם לנו ללקק את האצבעות. גם מנת הקלמארי המורכבת מטבעות וראשי קלמארי מוקפצים בשמן זית עם שבבי שום, פלפל שאטה ופטרוזיליה הרשימה אותנו מאוד. בניגוד לאלו שמעדיפים לצפותם בפירורי לחם, במסעדת על המים דואגים לטגן קלות את הקלמארי כך שיישמרו צבעם ופריכותם. את התמונה השלימה הפוקאצ'ה המצויינת שהוגשה עם עשבי תיבול, עלים צעירים, קונפי שום, שמן זית, בלסמי ושבבי פרמז'ן (29 ₪). הלחם עצמו היה אוורירי ומתקתק וכבר היה ברור כי מדובר בפוקאצ'ה לא שגרתית ומעולה.

בגזרת העיקריות דגמנו את פילה הדניס (115 ₪) ופטוצ'יני פירות הים (115 ₪). הפילה נצרב קלות על מחבת והגיע שחום ויפהפה על מצע ניוקי. המרקם והטעם הושלמו על ידי עגבניות מיובשות ובזיליקום, יוצרים מנה מוקפדת ומדויקת שבהחלט דרשה לעצמה את התואר הנכסף של המנה המנצחת. מנגד, ניצבה מנת הפטוצ'יני ברוטב יין, פטריות כמהין ושמנת, כשרוטב השמנת היה כמרק חורפי חם בו בחרו לשחות פירות ים משלל סוגים – שרימפס לבנים, קלמארי סגלגלים ומולים שחורים. צורת ההגשה המהודרת לצד הטעם המשובח הפיחו בליבנו שמחה אמתית. תחרות צמודה, אך רק אחת יכולה להיבחר כזוכה ואחרי חישובים מתמטיים ושיקולים כבדים הוכרזה מנת הפטוצ'יני כזוכה הבלתי מעורערת של הערב.

סיום מתוק
את החוויה הקולינרית קינחנו בנמסיס (36 ₪) - עוגה קרה על טהרת השוקולד הבלגי (שגם מגיעה בליווי הר קצפת כי אי אפשר לוותר על הקלוריות...). ה'נמסיס' הגיעה במינון הסוכר המדויק והראוי כדי להסב לנו את המתקתקות הנכונה בפה לחתימת ארוחה למופת! כך הסתכמה הסעודה ב-439 ₪ (לפני טיפ) שהייתה שווה כל שקל ואגורה. אחרי שלל הפינוקים, שבעים ומאושרים יצאנו חזרה לרחוב בידיעה שעם רוח גבית קולינרית שכזו נוכל לעמוד בגאון מול כל סופה.

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
על המים בהרצליה
053-9443332

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
התרגיל של הגיל
הקנקן של FISH
בת-ים שלא הכרתם
לוקחת אליפות
כמו ספידי גונזלס
בפטרה התנהג כלבנוני
השרון שטרם חוויתם
חוגגים בשר בגדרה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה