נגישות
נגישות

ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16

פוקאצ'ות נהדרות שנאפות בטאבון, מנות מקוריות ומיקס נקניקיות מטריף. אם עדיין לא ביקרתם במסעדת המייסדים 16, עדיין לא מאוחר מדי. וגם – תזכרו את חג המעשנת

מסעדות במרכז חדשות מהצלחת
יהל ליפשיץ
תאריך פרסום: 21/05/2017, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ביום שלישי בערב נסענו למושבה זיכרון יעקב. כרגיל, כמו כל ביקור כאן, הכל ציורי ויפה, כאילו נלקח מתוך סיפור.

התקרבנו לפי הווייז למסעדה, כאשר אנחנו חוצים רחובות עם שמות היסטוריים מרתקים  - כל שם של רחוב מספר סיפור שקרה ממש כאן במושבה הוותיקה.

אנחנו מחנים קצת אחרי גן המייסדים וליד בית הקברות אשר קיים כבר משנת 1883. אפשר למצוא פה את משפחת אהרונסון המפורסמת מארגון ניל"י, את ד"ר הילל יפה ורעייתו רבקה, ועוד ועוד. אבל לא בקברים עסקינן כי אם בקולינריה.
מתחילים בקל ועוברים לכבד

שורשים אפריקאים 
נכנסנו למייסדים 16 לקראת 19:00, השמש לקראת שקיעה, המושבה שקטה ויפהפייה, והמסעדה מלאה. פגשנו את ברק, שהוא למעשה לא רק הבעלים אלא גם השף, היזם והממציא של המקום הגאוני הזה. ברק הוא זכרונאי בלב ובנשמה; אמנם הוא צעיר אבל לפי האוכל שהגיש לנו אין ספק כי הוא עשה כברת דרך בתחום הקולינריה. בנוסף להיותו בן המושבה יש לו שורשים דרום אפריקאים שבאים לידי ביטוי בצורה מובהקת בבשר המעולה שהוא מכין ללקוחותיו.

בכניסה למייסדים 16 ניצב לו במרכז טאבון ענק, אותו ייבא מדרום צרפת. הטאבון הוא לב המסעדה וכל מנה שמגיעה לסועד עוברת דרכו. כמובן שכל מנה לפי הזמן המתאים לה.

המנות הראשונות מיוחדות ויוצאות דופן. רצינו לטעום הרבה מהן, ולכן בחרנו בסינייה חציל (42 שקלים), שהוא חציל קלוי בטאבון, בתוספת טלה טחון, עם  רוטב לימון, סלסה ומעל הכל טחינה. מסביב למנה הוגשו אצבעות של פוקאצ'ה נהדרת, שגם היא יצאה מהטאבון. לכאורה מנה ראשונה, אך גדולה וממלאת לטעמי כמו עיקרית.

אתם חייבים לטעום
את המיקס נקניקיות (42 שקלים) היינו חייבים לטעום. המתכון ייחודי למייסדים 16, והרקע של דרום אפריקה מבטיח חוויה יוצאת מן הכלל. ובכן הגיעו באמת 4 נקניקיות, 2 מרגז ו-2 צ'וריסוס, בליווי ירקות, שגם הם עברו צריבת טאבון טובה, הנקניקיות היו מעולות, עסיסיות ופיקנטיות בדיוק במידה, ובהחלט שווה לבוא לפה עבור הנקניקיות האלה.
כאן מעשנים. המייסדים 16

המנות הראשונות, רובן פוקאצ'ות, שעליהן יש בשר, אבל כל מנה מתובלת באופי אחר. יש את האינדיה, ההודית כמובן; האמריקאית ויש את הלחמעג'ון שמביא את המזרחיות לצלחת.

בחרנו בדוד סם והלכנו על האמריקאית (56 שקלים), שהיא פוקאצ'ה עם בשר בקר וטלה טחון, על מצע של בצל מטוגן ונגיעת פטריות מוקפצות, עם רוטב ברביקיו, חסה ומיונז. פשוט מדהים! רוטב המיונז מלמטה מפתיע וגורם לכל המנה לקבל טוויסט חמצמץ עדין. מנה נפלאה ושוב, איך לומר - עצומה בגודלה.

חלקנו יחדיו המבורגר 250 גרם (55 שקלים) עם צ'יפס. שמנו לב שרוב באי המסעדה הולכים על המנה הזו. ההמבורגר פה הוא לא משהו פשוט ורגיל (אם לרגע תהיתם). הוא מגיע כשעליו אפשר לבחור: קוביות אסאדו (מה שאנחנו בחרנו), צ'וריסוס מעושו, חזה אווז, כבד אווז או בצל מטוגן. ההמבורגר היה מושלם והאסאדו המעושן שעליו היה עוד יותר נפלא. המעשנת של ברקעובדת נון סטופ, והספיישלים אותם מגיש לקהל הרחב מקבלים גוון רחב עוד יותר בימי שישי.

חג המעשנת
בימי שישי מתקיים כאן "חג מעשנת", בו ברק מעשן שלל נתחים ומוכר אותם לקהל שמגיע. הרבה מהזיכרונאים לוקחים בטייק אויי לארוחת שישי, והרבה מגיעים לפה לשישי בצהריים כדי ליהנות מבשר מעושן איכותי לצד אלכוהול 1+1.  
בימי שישי מתקיים במקום

בנוסף להמבורגר הזמנו גם סופלקי (69 שקלים), שהוא לא כמו ביוון, אלא הרבה יותר טעים. מוגש, איך לא, על פוקאצ'ה, עשוי בטאבון עם קבב כבש מעל (יכולנו לבחור גם פרגית או צ'וריסוס). מסביב טחינה ושלל ירקות: שרי, בצל סגול, חציל מטוגן, קונפי שום, פלפל חריף, פטרוזיליה ועוד הפתעות. מדהים ולא שגרתי.

לקינוח – אין לנו בעיה שתתחבטו, אבל בוא נגיד שהכי כדאי פשוט לבקש את מאפה המייסדים (34 שקלים). לא תצטערו. גם הקינוח עובר בטאבון, והוא אחד הדברים הטעימים ביותר שאכלתי. מה יש בתוכו? ובכן, הסוד הזה שמור איתי.

לסיכום, לאחר ארוחה מכובדת, או כמו שבנזוגי אמר: "אני מזיע בשר", צעדנו דשנים ומלאים לכיוון הרכב, נפרדים מברק, מהטאבון שלו, מהמעשנת המדהימה, מהקמינים שמעטרים את המקום ומשווים לו מראה אירופאי חמים ויפהפה (בטח בחורף עוד יותר מדהים פה – הוא גם עושה מרקים בטאבון), משלל הפוקאצ'ות והאווירה החמה והנעימה שהייתה במקום, ונשבעים שאם בא לנו משהו בטאבון (ועדיף שיהיה עליו בשר) זה המקום הראשון אליו נגיע.
 
חשבון בבקשה:
סינייה חציל – 42 שקלים 
אמריקאית – 56 שקלים
מיקס נקניקיות – 42 שקלים
המבורגר 250 – 55 שקלים
סופלקי כבש – 69 שקלים
סטלה מהחבית-  27 שקלים
מאפה הבית – 34 שקלים
סה"כ: 325 שקלים לארוחה לשניים 

המייסדים 16, רחוב המייסדים 16, זיכרון יעקב. 053-9375662
https://www.rest.co.il/rest/80206606/

* הכותבת היתה אורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
המייסדים 16 בזכרון יעקב
053-9375662

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
הקיץ במסעדת מרגו - ייקח אתכם למחוזות חדשים
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא