נגישות
נגישות

מסעדות מומלצות במתחם התחנה ירושלים

בשנים האחרונות הפכו תחנות רכבת ישנות בארץ למתחמים מוצלחים ביותר של תרבות וקולינריה, אז מה אוכלים במתחם התחנה המעוצב בירושלים? כל המסעדות המומלצות שחייבים להכיר באזור

מסעדות בירושלים חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 11/10/2018, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחרי שנים ארוכות של הזנחה, במהלכן תחנת הרכבת הירושלמית העתיקה הייתה קורבן למעשי וונדליזם ראויים לשמם, הוחלט לגדר את המתחם בגדרות תיל ולהציב שומרים על המקום ההיסטורי. היה זה אחרי שחלקה העליון של התחנה, הוצת על ידי אלמונים ונזק כבד נגרם למבנה. בשלב הזה היה המתחם בשפל חייו אך שלוש שנים בלבד מאוחר יותר, זכה לחיים מחודשים, בהשראת מתחם התחנה בתל אביב. בחידוש המתחם הירושלמי הושקעו כ-35 מיליון שקלים וכפי שזה נראה מכאן, ההשקעה השתלמה בגדול. מגיעים בקרוב למתחם השוקק ורוצים לדעת איפה כדאי לכם לאכול? הגעתם בדיוק לכתבה הנכונה.

מסעדות החובה של ירושלים
המוסדות הקולינרים של תל אביב
המדריך לבתי קפה מעולים בירושלים

אדום

מסעדת אדום עברה למתחם התחנה בשנת 2013, אחרי יותר מעשור שבו פעלה בחצר פיינגולד הקסומה. לאורך שנות פעילותה אדום היוותה השראה ומופת למסעדות ירושלמיות רבות. כך לדוגמה אסף גרניט, אחד השפים הישראלים המצליחים ביותר (בארץ ובחו"ל), החל את דרכו במסעדת אדום, בימים שבהם עבד במקום לצד תומר בלס (הלחם של תומר) תחת פיקודו של מיכאל כץ (טרטוריה חבה, מיכאל & אנדרו). מאז הצמיחה המסעדה לא מעט טבחים ושפים מוכשרים ואילו כיום תמצאו במטבח הייחודי שלה את השפים אלרן בוזגלו ומוטי דוד. לצד המנות שמככבות בתפריט, תמצאו מדי יום מנות עונתיות מיוחדות המוגשות כספיישל.
אסור לפספס: צלחת חלקי פנים היא מנה שמתכתבת עם ה"מעורב הירושלמי" הקלאסי, שזוכה באדום, לשדרוג של ממש. חלקי הפנים משתנים בהתאם למצאי אך תמיד יוגשו במקום עם צ'ילי חריף, פטרוזיליה וטחינה משובחת.
אדום, כיכר דוד רמז 4, ירושלים. 053-4275330

אדום (צילום: באדיבות המקום)מנות עונתיות מיוחדות. אדום (צילום: באדיבות המקום)

המזנון – קיטשן סטיישן

מסעדת המזנון נפתחה לפני כ-120 שנה וקמה לתחייה עם פתיחתו של מתחם התחנה בירושלים. במקום היפיפה והפופולארי, מגישים מגוון רחב של ארוחות בוקר וארוחות בראנץ', המושפעות ממטבחי העולם הגדול. בין היתר מדובר בארוחת בוקר ברצלונה המבוססת על פריטטה קטאלנית וארוחת בוקר איסטנבול, המבוססת על שקשוקת תרד עות'מני. בנוסף מגישים במקום מבחר מנות ראשונות, כריכים, סלטים ועיקריות כמו פילה באס על הפלאנצ'ה (על פירה גרגירי חרדל ואפונת שלג), לינגוויני בלימונים ובצלים ירוקים (שמנת פרמזן מוקצפת ויין לבן) ותבשיל קציצות דגים ברוטב עגבניות קונקסה (עם גרגירי חומוס, מרווה ויוגורט כבשים). 
אסור לפספס: פצולאטי על ירוקים (דפי פסטת חלמונים על סלט ירוקים חם, ביצה עלומה ואלפרדו פרמזן) היא מנת פסטה קלילה וצבעונית, המותקנת במקום ביד אמן. 
המזנון – קיטשן סטיישן, דוד רמז 4, ירושלים. 053-7103026

קפטן

הקפטן שמגיש את ההמבורגרים המצוינים שלו במתחם התחנה בירושלים, כבר מזמן לא פועל לבדו. בעקבות ההצלחה של הסניף הירושלמי, הקפטן הפליג למרחקים והצליח לכבוש יעדים נוספים. הודות לכך כיום יכולים ליהנות מיצירות הפאר של הקפטן הירושלמי, גם תושבי תל אביב וקריית אונו. בקפטן מאמינים בהמבורגרים קטנים ובטעם גדול, בתמחור הוגן ובלקוחות מרוצים. עד כה נראה שהולך להם ובענק.
אסור לפספס: קפטן גארדן הוא בורגר צמחוני מהמפתיעים באיכותם. כדאי לנסות, גם אם אתם קרניבורים בנשמה.
קפטן, דוד רמז 4, ירושלים. 053-9387715

קפטן (צילום: באדיבות המקום)המבורגר קטן עם טעם גדול. קפטן (צילום: באדיבות המקום)

Fiori

ברשת פיורי, המפעילה סניפים בשרונה מרקט, ביקום, בכפר סבא ובמתחם התחנה בירושלים, מאמינים שאוכל מהיר לא חייב להיות אוכל נחות או חלילה לא בריא. כמו כן קברניטי הרשת מאמינים שכשמדובר במנת פסטה, צריך להשאיר את ההתחכמויות מחוץ לצלחת. הודות לפילוסופיה החכמה הזו, יכולים הלקוחות של פיורי ליהנות מפסטה טרייה המיוצרת מדי יום ביומו, ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים. הפסטות של פיורי מיוצרות מקמח דורום עשיר ומירקות טריים ובנוסף לפסטות הרגילות, ניתן להזמין גם פסטה טבעונית ללא ביצים, פסטה ללא גלוטן ואפילו פסטה מקמח מלא. כל זה מבלי להזכיר במילה את הפיצות המשובחות של הרשת, שאף השיקה לא מזמן סניף חדש ברמת גן. בסניפים השונים תמצאו גם מעדניות, שבהן תוכלו לרכוש מגוון רחב של חומרי גלם ומוצרים איטלקיים המיובאים מאיטליה, בעזרתם תוכלו בביתכם להכין ארוחה איטלקית אותנטית.
אסור לפספס: פיצה סרדיניה (עם סרדינים כבושים, צ'ילי טרי ושרי קונפי) היא הפייבוריטית שלנו בגזרת הפיצות. בגזרת הפסטות, נמליץ לכם ללכת על פטוצ'יני תרד ברוטב שמנת פסטו בתוספת פירורי לחם קלויים, שום, פרמז'ן ועשבי תיבול. כי למה לא בעצם?
Fiori, דוד רמז 4, ירושלים. 053-7933764

לחם בשר

לחם בשר היא רשת מצליחה נוספת שתקעה יתד במתחם התחנה בירושלים. הסניף הירושלמי, במשפחה שהולכת ומתרחבת, מגיש את כל הלהיטים של הרשת המצליחה, שהפכו אותה לאימפריה שהיא היום. בין היתר מדובר על הקרפצ'יו שמותקן כאן מסינטה משובחת ומקושט בפיסטוקים קלויים, במנה מופלאה של סנייה טלה ומובן שגם בנתחים המובחרים המוגשים במקום. לחם בשר מגישה תפריט כשר למהדרין, שבו הכשרות לא מהווה מכשלה ולמעשה אינה מורגשת, אפילו בתפריט הקינוחים היצירתי והעשיר. עוד חשוב לציין שלפני חצי שנה בדיוק השיקה הרשת סניף גם בבית שמש.
אסור לפספס: סביצ'ה מוסר ים לראשונה, סנייה טלה לעיקרית, בקבוק מרלו ספיישל לליווי המנות, מונית להגיע הביתה.
לחם בשר, דוד רמז 4, ירושלים. 053-9369023

לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)מנות מופלאות וכשרות. לחם בשר (צילום: באדיבות המקום)

פרש קיטשן

נמשיך עם רשת מצליחה נוספת, העונה לשם פרש קיטשן. הסניף של מתחם התחנה בירושלים הוא למעשה הסניף הירושלמי השני של הרשת, הפועל לצד הסניף בשדרות ממילא. בתחילת דרכה של פרש קיטשן, היו ספקנים שטענו כי מדובר ברשת שיכולה להצליח רק בתל אביב. היום לעומת זאת, כשלרשת סניפים מצליחים גם בהרצליה, חיפה, מתחם בילו סנטר, ראש העין וכמובן ירושלים, ניתן לומר בפה מלא אוכל איכותי, שבפרש קיטשן נותנים לאיכות לדבר בעד עצמה. האיכות באה לידי ביטוי בין היתר בארוחות הבוקר העשירות, בכל כריך וכריך, בפסטות המצוינות, במנות הטבעוניות ותאמינו או לא, אבל אפילו בתפריט הילדים.
אסור לפספס: ארוחת הבוקר שזכתה לשם המבטיח "בוקר שכולו בריאות", היא יופי של דרך לפתוח את היום. בין היתר היא כוללת אומלט עם המון ירוקים קצוצים (בזיליקום, כוסברה, בצל ירוק ופטרוזיליה), סלט בוקר, טחינה ירוקה, לאבנה, סלק צלוי, סלמון מעושן ופלפלים קלויים.
פרש קיטשן, דוד רמז 4, ירושלים. 053-7104194

חומוס אבו שוקרי

את אבו שוקרי, החומוסייה המיתולוגית שבאה לעולם ב-1965, אין ירושלמי שלא מכיר ולמעשה שמו של האיש והאגדה, הולך לפניו פחות או יותר בכל רחבי הארץ. המקום המקורי נפתח בעיר העתיקה, מאוחר יותר עבר לאבו גוש והיום ניתן ליהנות מהחומוס שנחשב לאחד הטובים בישראל, גם במתחם התחנה בירושלים. לצד מנות החומוס הנהדרות של אבו שוקרי, אפשר ליהנות במקום גם משקשוקה מצוינת, פלאפל מעולה ועוד מגוון נשנושים כמו קובה מטוגנת, סלט חצילים בטחינה, כרובית חמה בטחינה ועוד. 
אסור לפספס: חומוס שקשוקה הוא יופי של פתרון לאלו מכם שמתמודדים עם נדודי שינה לאחרונה. רק קחו שבחשבון שאחרי האכילה של המנה הטעימה והמפוצצת הזו, מומלץ להימנע מנהיגה ברכב ומהפעלת מכונות כבדות.
חומוס אבו שוקרי, דוד רמז 4, ירושלים. 053-937672

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אדום בירושלים
053-7103142
לחם בשר בירושלים
053-9369023
קפטן בירושלים
053-9387715

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם