נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אוזו בתחנה 

כיוונולוגים מושבעים, הבשורה על פתיחת טברנה בתל אביב מקבילה מבחינתנו לקפיצה קטנה לאיים. זורבה, טברנה חדשה במתחם התחנה בתל אביב, היא המיזם האחרון של גולן דור, השף והבעלים של מסעדת ננה בר ומלון הבוטיק נווה צדק. הזורבה הוקם על חורבות השושקה שוילי בלוקיישן אסטרטגי המשקיף על מתחם התחנה מגבוה, וביום טוב רואים אפילו את יפו. כמו בשאר המקומות של דור, גם כאן הדבר הראשון שמורגש הוא העיצוב: קירות לבנים, שולחנות וגופי תאורה בטורקיז, צילומים ממסעותיו של בעל הבית ביוון ומרפסת עם עציצי גרניום ובוגנוויליה. המשקה השולט בבר הוא כמובן אוזו מסוגים שונים והמטבח משלים את התמונה הפסטורלית עם מנות קלאסיות מהמטבח היווני כמו מזאטים (12-20 ₪) , מוסקה (36 ₪), סובלאקי עוף, אנטרקוט וקבב (36-45 ₪) ועוגת סולת (32 ₪). בשעות הבוקר האווירה רגועה ומזמינה השתרעות מול הנוף אך ברדת השקיעה משנה המקום את פניו והופך לבר עם הופעות חיות, נגני בוזוקי ומוזיקה שמכסה את כל אגן הים התיכון. יאסו. 

זורבה, קאופמן 8, ת"א, 03-5160008

שעות פעילות: א׳-ה׳ 10:00 עד אחרון הלקוחות, ו׳-שבת 9:00 עד אחרון הלקוחות.  

ירוק בשרון

כל מי שניסה לקבוע פגישה לקפה באזור השרון יודע שמדובר במשימה לא פשוטה, שנועדה להסתיים בשפודיה נידחת בתחנת דלק. גרין קפה, בית קפה שאמנם נמצא בתחנת דלק אך רחוק ממנה בעיצובו כרחוק נתניה מלונדון, מפחית את מפלס המצוקה ומציע אלטרנטיבה נעימה לעין ולחיך. בית הקפה, אח לגרין קפה הוותיק במחלף חבצלת, משדר המעצב ירון טל (שגב, UNO ועוד) יצר חלל בהיר ובמרכזו עץ בגווני שלכת, קריצה לאמריקה הקלאסית בניו אינגלנד. למרות שהמקום נפתח כבר לפני שמונה חודשים התפריט ממשיך להשתפץ ולהשתדרג וכעת עובר מתיחת פנים לקראת הקיץ. מגוון המנות נותן מענה לכל חשק ושעה ביום, מארוחת בוקר עשירה עם לחמים הנאפים במקום (52 ₪)  דרך סלטים, פסטות ודגים ועד סטייק אנטריקוט עם תוספת משתנה (99 ₪). בשעות הצהריים מוצע תפריט עסקי הכולל מנה ראשונה, עיקרית ושתייה במחיר העיקרית, וניתן לרכוש הביתה עוגות ומאפים מתוצרת המקום. 

גרין קפה, תחנת דלק yellow בכניסה לנורדיה, 09-8877724

שעות פעילות: א'- ו' 07:00 עד אחרון הלקוחות, שבת 08:00 עד אחרון הלקוחות.

איטליה קרה

איך יודעים שהקיץ מתקרב? ענף הגלידות מתעורר לחיים. ברחוב מרמורק בתל אביב נפתחה גלידריית אלורה, ג'לטרייה איטלקייה אמיתית אחות למסעדת אלורה שבשדרות רוטשילד הסמוכות. "תמיד קיוויתי לעשות גלידה יום אחד", מספר שגיא אלון, הבעלים, "בשנים האחרונות התחלתי לעבוד על כך באופן רציני ובמקביל ללימודי קולינריה צללתי לעולם הכנת גלידה, שבאיטליה תופס מקום של כבוד לצד הכנת לחם, פסטה וגבינות". אלון מוסיף שבגלידרייה החדשה תהליך הייצור הוא בדיוק כמו באיטליה, ללא קיצורי דרך, אבקות ותוספים. ומה קורה בתוך המקרר? חגיגה. מדי יום יוצעו כ-30 טעמים מתחלפים, החל מפיסטוק, וניל ושוקולד מריר המקובלים דרך ניו יורק צ'יז קייק ואמרנה ושוקולד ועד סורבה ליים, מלון, אשכולית ורודה ועוד. עוד בתפריט: טעמי ביסקוטי וקרמינו (ממתק בעל שכבות של שוקולד וקרם אגוזי לוז), מחווה לממתקים איטלקיים מסורתיים, גלידות נטולות סוכר, גלידות יוגורט מרעננות, קרטיבים מתוצרת עצמית וקינוחים איטלקיים קלאסיים. מחיר: 14 ₪למנה קטנה, 19 ₪למנה בינונית, 24 ₪ למנה גדולה, גלידה במשקל – 82 ₪ לקילו, קינוחים 32-42 ₪.  

גלידה אלורה, מרמורק 12, ת"א, 03-6868007

שעות פעילות: א'-שבת 12:00- חצות.

חצ'פורי בבן יהודה 

לבתי קפה קטנים וטובים תמיד יש ביקוש. בחלקו הצפוני של רחוב בן יהודה שטראסה בתל אביב נפתח לאחרונה ג'ודה 177, קפה-ביסטרו-בר עם אווירה אירופאית כמשתמע מהשם ומהמיקום. העיצוב בהיר ונעים עם שולחנות עץ עגולים, קירות לבנים, שטיחים וצלחות דקורטיביות על הקירות כמו בבית של סבתא, והאווירה מכתיבה יחס אישי בהתאם. הבעלים סמי דדון, מי שחתום גם על קפה בזל, יודע דבר או שניים באירוח ויצר מקום פשוט, נינוח ולא מתיימר. תפריט ביסטרו מגוון מכוון לכל חשק ושעה ביום - ארוחות בוקר עשירות (46 ₪) , ומנות ראשונות וטאפסים (14-21 ₪) לפתיחת התיאבון או כנשנוש ליד אלכוהול, מנות עיקריות חמות או קרות וקינוחים מתוצרת בית. ההיילייטס הם השקשוקה של ג'ודה - שקשוקה טרייה עם סלט תפוחי אדמה, טחינה ביתית, סלסלת לחמים ושתייה (42 ₪) והחצ'פורי של ג'ודה (34 ₪), מחווה למנת הדגל הגיאורגית. בשעות הצהריים מוצע תפריט עסקי הכולל מנת פתיחה, מנה עיקרית המוגשת עם שתי תוספת ושתייה קלה. מקום נעים לדייט לא מחייב או לעצירה קצרה לפני שממשיכים במרוץ העכברים. 

ג'ודה 177 קפה ביסטרו

בן יהודה 177 תל אביב

שעות פעילות: ראשון – שבת   03-5446706 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי