נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מאירלנד לפתח תקווה

הצמיחה הנדל"נית של פתח תקווה מביאה לשינוי גם במצב הקולינריה בעיר, שלא מפסיקה להתחדש ולשכפל מגמות וטרנדים שהוכיחו את עצמם בתל אביב. אוסקר וויילד, פאב אירי חדש, נפתח השבוע באזור התעשייה במעמד ראש עיריית פתח תקווה, שגריר אירלנד בישראל ומכובדים נוספים וצפוי להיות המקום החם של הקיץ. המתכונת דומה לפאבים איריים שמצליחים כל כך בארץ, רק בגדול. פריטי אספנות הובאו במיוחד מאירלנד, הוויטראז'ים בחלונות עוצבו על ידי אמן בלגי בעל שם והריהוט נבנה על ידי נגרים שקיבלו ייעוץ והדרכה על תכונות העץ באירלנד. הבר הוא כמובן מרכז הכובד של המקום עם 15 סוגי בירה מחבית, אך ההפתעה האמיתית מחכה על המדפים: יותר מ-100 סוגי ויסקי עם נציגות סופר-מכובדת לסינגל מאלטים איכותיים ונדירים וקוניאק לואי ה-13 במחיר צנוע של של 13 אלף שקלים לבקבוק. על התפריט חתום השף יאיר פיינברג והוא מורכב ממנות פאב קלאסיות עם טוויסט: פרעצל ומטבלים (12 שקלים), כבד קצוץ עם לחם שחור (34 שקלים), נקניקיות של השרקוטייה אלן טלמור עם תפוחי אדמה, בצל מטוגן וחמוצים (28/48 שקלים) ופיש אנד צ'יפס (46 שקלים), מנה שהיא מאסט באירלנד. ברקע תושמע מוזיקה אירית ומסכי ענק בפנים וברחבה בחוץ ישדרו את אליפות אירופה בכדורגל.

אוסקר וויילד

השחם 36, קריית מטלון, פתח תקווה

שעות פעילות: א' – שבת 17:00 עד אחרון הלקוחות

קפה לנדוור מגיע לנמל

לפני חודש וקצת דיווחנו על פתיחת סניף לנדוור קולנוע כוכב ברמת השרון וכעת מגיע תורו של נמל תל אביב. הסניף ה-12 במספר של רשת קפה לנדוור נפתח השבוע על חורבות מסעדת בדולינה ז"ל, אחד הלוקיישנים הכי אסטרטגיים בנמל שמשקיף על הים מקרוב-קרוב. רוב הסניפים של הרשת בנויים במתכונת אינטימית אך כאן הכל נעשה בגדול: שטח של 200 מטרים, קיבולת של 200 סועדים, רחבת חוץ גדולה עם בר אלכוהול צופה למים והשקעה של 2.5 מיליון שקלים. עיצוב הפנים שואב השראה מבתי קפה קלאסיים עם קריצה לארץ ישראל הישנה והטובה ולהיסטוריה של המותג, שבאה לידי ביטוי במכונת קלייה ישנה, צילומי שחור-לבן וכרזות. החדשנות מתבטאת בעמדת קפה ראשונה מסוגה ברשת, למכירת התערובות החדשות של קפה לנדוור. התפריט כולל את המנות הקבועות של הרשת - פוקאצ'ות גבינות ועגבניות/ירקות קלויים (47 שקלים), שניצל עוף (54 שקלים) ענק ופריך, קדרת המושבה (52 שקלים) ומנות ים מיוחדות כגון פילה סלמון על מצע של בורגול, עדשים ירוקים ועשבי תיבול (74 שקלים). לפי קצב ההתרחבות של הרשת, תפריט שהוא כבר קונצנזוס ומיקום בצנטרום של הפיילה אפשר לשער שזה עומד להיות אחד המקומות היותר מבוקשים בנמל.

לנדוור נמל ת"א

יורדי הסירה 2, האנגר 8, נמל תל אביב

שעות פעילות: א' – שבת 8:00 עד אחרון הלקוחות

קמצוץ מפריז באהבה

בהתחשב בכך שהמטבח הצרפתי הוא כנראה הטוב בעולם, מספר המסעדות הצרפתיות בארץ קטן להפתיע. לרשימה המצומצמת הצטרפה לאחרונה טרוקדרו, מסעדה כשרה המסיימת בימים אלה תקופת הרצה. הבעלים ז'ראר כלפון עלה לארץ עם רעייתו לפני כחצי שנה והותיר לבניו שנשארו בפריז את ניהול מסעדת Le Chateaubriand שלו, הפועלת כבר 40 שנה. טרוקדרו מביאה לתל אביב קמצוץ מפריז באווירה, במוזיקת הרקע וכמובן בתפריט: טרין כבד אווז (95 שקלים), שאטובריאן מדליוני פילה ברוטב דמי גלאס (125 שקלים), פונדו בורגניון (125 שקלים) ומנות נוספות מהמטבח הצרפתי הקלאסי. בין מנה למנה מוגש סורבה פטל וודקה והגינונים הצרפתיים מחייבים מפות בד צחורות והחלפת סכו"ם בלי לחפף. עגלת בישול ניידת משמשת להכנת קרפ סוזט (50 שקלים) ומנות נוספות ליד השולחן, לנגד עיני האורחים. בקרוב יושק תפריט שישי בצהריים על בסיס מנות בסגנון ביתי כגון קוסקוס, קציצות ותבשילים. תפריט עסקי מתומחר באופן סביר (45-85 שקלים) מוצע באמצע השבוע, פיתרון לשומרי כשרות שמחפשים ארוחת צהריים קצת יותר רצינית משווארמה ופלאפל.   

טרוקדרו

נחלת בנימין 30, תל אביב

שעות פעילות: א' – ה' 11:00-16.00, 19.00-חצות; שישי – סגור; שבת – מצאת השבת עד חצות

דב נראה ברמת ישי

עבור תושבי חיפה פונדק הדב הוא סוג של מוסד. המקום, ששורשיו מגיעים עד לתחילת שנות ה-90, נחשב לאחד הפאבים הראשונים בעיר מבחינת מבחר באגף הוויסקי, מזיגת בירה מחבית ותפריט אוכל שהוא יותר מאשר פלטת מטוגנים. חגי שפר, ממשפחת הבעלים ובעל עבר עשיר במסעדנות בארץ ובחו"ל, החליט לשכפל את ההצלחה ופתח באזור התעשייה ברמת ישי – מתחם קולינרי בהתהוות – את שפר ביר גרדן, ביסטרו גורמה כפרי. התפריט משתנה לפי עונות השנה וכולל מנות ים ויבשה כקוקונט שרימפס – שרימפס במעטפת טמפורה וקוקוס ברוטב תפוז ג'ינג'ר (38 שקלים), סקאלופס צרובים עם בצלי שאלוט ופטריות בקרם שמפניה ופרמז'ן (55 שקלים), ושניצלונים בבצק בירה עם מיונז ווסאבי (54 שקלים). כמחווה לפונדק הדב הוכנסו לתפריט מנות מיתולוגיות עם שמות מיתולוגיים לא פחות: דמפלינגס "עטיני דובה", פלטת רוסטביף וחזה אווז צלוי ברוטב ברנדי הדרים. הבשר מגיע מרמת הגולן, גבינות ודגים מהעמק, ותחום האלכוהול עושה כבוד למבשלות וליקבים ישראליים.

שפר ביר גארדן

חורש האלונים 10, א.ת. רמת ישי

שעות פעילות: א' – ד' 17:00 עד אחרון הלקוחות, ה' - שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות


  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה