נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סנדוויץ' – זה כל הסיפור

מאז המהפכה החברתית בקיץ שעבר כריכים ופיתות הם מהטרנדים הכי חמים בארץ. סנדוויץ', מקום חדש שנפתח בתל אביב, לוקח את הקונספט הפשוט ומשדרג אותו לרמה של מסעדת שף. מאחורי המיזם עומדים קובי בנדלק ועופר אלמליח, שני שפים צעירים ובעלי מרקיית "זופה", שהרכיבו תפריט שחלקו (הקטן) קבוע וחלקו (הגדול) מתחלף. הכריכים של סנדוויץ' מורכבים לנגד עיני הלקוח ומתבססים על מילויים שונים, משגרתיים יותר ועד יוצאי דופן - ג'בטת קבב דגים בתבשיל ארטישוק ירושלמי  בסגנון תוניסאי ביתי (48 ₪), קרואסון סביח מעולה עם טחינה מוקצפת וחצילים קלויים ומטוגנים (25 ₪), סנדוויץ' אומאמי עם ממרח פרמז'ן, אספרגוס ים, ביצה מקושקשת ופטריות מוקפצות (28 ₪) ושאר המצאות כיד הדמיון. בניסוי שכרכנו כיכב דווקא קרפ אווז קונפי עם סלרי אמריקאי, עגבניות ואיולי שום (36 ₪), "כריך" קיצי וקליל. מעבר לתשומת הלב ולדיוק שהוקדשו בתכנון המילוי הושקעה מחשבה רבה בבחירת הלחמים, ולכל אחד הותאם הלחם שהולם אותו ומשתלב היטב עם מרכיביו. עם זאת, אם תבקשו סביח דווקא בג'בטה או לערבב כריך מסוג אחד עם לחם מסוג אחר – אין בעיה, בנדלק ואלמליח זורמים. חליטת תה יסמין קרירה מתוצרת בית (9 ₪) עוזרת לכריכים להחליק בגרון ועם הקפה מומלץ להזמין קנלה, ספק מאפה ספק פודינג בטעם וניל (7 ₪). ניתן להזמין כל סנדוויץ' כסלט או כתבשיל ללא לחם, ועסקיות צהריים כוללות מיץ טבעי במחיר הכריך.  

סנדוויץ'

נחלת בנימין 59, תל אביב

שעות פעילות: א'-שבת  08:00 עד חצות

העובי כן קובע

מי שמכיר את המטבח האיטלקי מקרוב יודע שיש הבדלים בין הצפון לדרום. מסתבר שההבדל תופס גם לגבי פיצות: בדרום הבסיס עשוי מבצק דק, ובצפון הולכים על בצק עבה. טראנצ'ו (פרוסה באיטלקית), פיצריה מהזן הצפוני והפחות מוכר, עשתה עלייה לארץ ונפתחה בשבוע שעבר בנוכחות סלבס ומכובדים. צביקה קאהן, איש עסקים, פגש במסגרת נסיעותיו את אוג'ניו גלביאטי, שף ובעל מסעדות במילאנו, וההיכרות הובילה לשיתוף פעולה – קאהן נדלק על הפיצה העבה וגלביאטי הסכים להביא אותה לארץ אך התנה זאת בהיצמדות לאופן ההכנה המקורי. תנור עצים ענק במשקל 2.5 טונות הובא מאיטליה כדי להעניק לפיצה טעם ומרקם אופייניים והאפיה נעשית בשני שלבים: קודם בצק ורוטב עגבניות, ואחר כך מניחים מעל את המוצרלה ומכניסים לסיבוב נוסף. המתכון המקורי כולל מים, קמח, עגבניות ומוצרלה בלבד, וחלקם מיובא מאיטליה. התוצאה הסופית היא פיצה עבה עם בצק אוורירי, רוטב עגבניות לוהט ומוצרלה מותכת, כי את הטראנצ'ו אוכלים ישירות מהתנור. אין אופציה לתוספות אך ניתן לבחור בין שלושה גדלים: טראנצ'ו (350 גרם), מיני טראנצ'ו (170 גרם) וטראנצ'ו+. הטראנצ'ו עולה 25 ₪ בטייק אוויי, 29 ₪ בישיבה במקום. הפיצריה מעוצבת בסגנון איטלקי כפרי נעים וממוקמת בלב תל אביב, במקום נגיש לבלייני המועדונים.

פיצריית טראנצ'ו

קרליבך 25, תל אביב

שעות פעילות: א' – ה' 12:00 – 04:00, ו' - שבת 12:00 – 06:00
 

הסלט של הרמב"ם

אמרתם טבריה – אמרתם הקפיטריה של הגשש, אבל לא רק. בימים אלה נפתחה בעיר 'אביגיל פותחת שולחן', מסעדה חדשה על טהרת המטבח הטברייני שהתגבש במשך מאות שנים והושפע משליטים ומכובשים זרים. הכינרת הסמוכה השפיעה אף היא וכך גם עשבי תיבול גליליים ומשנתו הקולינרית של הרמב"ם, שקברו נמצא בעיר. השפית אביגיל אהרון, ילידת העיר ובת לאחת המשפחות הוותיקות בה, מחוברת לנוף המקומי. אביה היה דייג בכינרת ומורשתו ניכרת בעיצוב דמוי מזח דייגים. בתפריט ניתן למצוא סופריטו עגל (55 ₪), מושט מבושל ברוטב (55 ₪), בורי כנרת ברוטב פיקנטי (38 ₪), סמבוסק בשר (40 ₪) ומנות מוכרות ואהובות נוספות. ליד כל מנה מוגש סלט הרמב"ם שעשוי מעשבי מאכל גליליים מתובלים בסומק ושמן זית. זוהי המלצת הרמב"ם לאכול סלט כזה מדי יום כדי לקיים נפש בריאה בגוף בריא והוא גם אטרקציה מקומית - בחורף האחרון יצאה אהרון יחד עם נבחרת איגוד השפים הישראלי לתחרות ברומניה וגרפה בזכותו מדליה. בימי שישי מתקיימת במקום קבלת שבת וניתן לערוך סיורים קולינריים בהזמנה מראש. כשר בשרי ללא תעודה.

אביגיל פותחת שולחן

כיכר הדר (ברחבת מלון קיסר), טבריה

שעות פעילות: א'-ה' 11:00-16:00, ו' 11:00 עד שעה לפני כניסת השבת, שבת – סגור

המרענן החדש של הקיץ

אם ביקרתם לאחרונה בברלין, ניו יורק ושאר בירות קולינריות מתוקנות, ודאי שמתם לב לאנשים שהולכים ברחוב ושותים מתוך כוס חתומה בפלסטיק משקה ובתוכו מעין סוכריות. זהו הבאבל טי, נעים מאוד, ומעתה גם בתל אביב. הסניף הישראלי הראשון של BoBoQ מסיים בימים אלה הרצה ונערך להתרחב לרשת עם סניפים במקומות נוספים בארץ. הבאבל טי נולד בטייוואן בשנות ה-80, ושמו ניתן לו בגלל הבועות הנוצרות בתהליך ההקצפה. בתי תה שפעלו בעיר חיפשו דרך להפוך את המשקה למודרני ואטרקטיבי והוסיפו לו מיצי פירות, חלב, יוגורט וכדורי טפיוקה. התפריט מתחלק לארבע מחלקות עיקריות – מיץ, תה, חלב, יוגורט וקפה, ומכאן אין גבול לטעמים: קרמל, יסמין, קיווי, גויאבה, מנגו, תות ועוד ועוד. הטעם החדש ביותר מבוסס על טארו, צמח טרופי דמוי בטטה שמשתלב מעולה עם קוקוס.  "לכל אחד מאיתנו יש משקה שאהוב עליו אך לפעמים מתחשק לגוון, כמו שקונים בגד חדש", אומרת אנג'לה, הבעלים, שהביאה את המשקה מברלין, "כל אחד יכול ליצור משקה לטעמו והוא מתאים לכולם, מילדים ועד מבוגרים". אם זה לא מספיק אפשר להוסיף למשקה כדורי טפיוקה בטכניקה מיוחדת שמעניקה להם מרקם של סוכריות ג'לי, גיוון מרענן שעולה מדי פעם בקש. אפשר להוסיף גם בועיות ג'לי בטעמי אננס, תות, ליצ'י ופסיפלורה שמתפוצצות בפה ומשחררות נוזל מתקתק. המשקה מוכן כמעט ללא מגע יד אדם וכיסוי צלופן נצמד מגן לא רק מפני תאונות אלא מוסיף להיגיינה. מחיר: 21/25 ₪ (לכוס 500/750 מ"ל בהתאמה).

BOBOQ

דיזנגוף 119, תל אביב

שעות פעילות: א'-ה' 11:00-22:00, ו' 10:00-17:00, שבת 15:00-22:00

 

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח