נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יקר וטרנדי:

Hix Oyster & Chop House

אחד הספרים האהובים עליי הוא אוליבר טוויסט, גם אלה מכם שלא קראו את היצירה האלמותית של צ'רלס דיקנס בוודאי מכירים את המשפט "בבקשה אדוני, אוכל לקבל עוד?".  המשפט הזה יעבור בראשכם אם תסבו לשולחן במסעדת היקס. ההיקס, המקורב לשוק הבשר הסיטונאי ההיסטורי של לונדון, משמר את האווירה הדיקנסית. המקום שבעבר שימש כמפעל נקניקים ולאחר מכן כמסעדת דגים, משחזר את אותה אווירה נושנה מהספרים, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים ועונתיים ושמירה על אווירה נינוחה.  מרק היקס, שף המקום, פתח בשנה האחרונה עוד בר באזור הסוהו, אבל המקום המקורי בהחלט שווה ביקור.  בתפריט מבחר אויסטרים, אותם מעוררי תאווה ידועים ונתחי בשר שונים. בעונה המתאימה ניתן למצוא אפילו בשר ציד. אם אינכם קרניבורים ידועים לשמצה קיימות גם מנות חלוקה למספר אנשים. מחירי המנות הראשונות נע באזור ה- 10£ אמנם לא זול אך מתגמל. בין הראשונות סטייק טרטר קלאסי, סלט אספרגוס ושומר וקריספים של לפת, מנה שעל אף הסקס אפיל הנמוך שלה נחשבת למנה מצוינת.  מחירי המנות העיקריות נעים בין 20-60£, תלוי במנה ובמשקל הבשר. מלבד אוכל יש להיקס גם תפריט יינות מרשים ומבחר של בירות וסיידרים, בינהם גם משקה מקומי, היקס אוייסטר אייל. מה? לא תרימו כוס לכבוד המקומיים?

Hix Oyster & Chop House

ויג'אנטה

נהוג לחשוב שפיוז'ן הוא טרנד, אך למעשה הפיוז'ן מסמל אותנו, חברה שהפכה לכפר גלובלי שבו הנגישות לחומרי גלם מכל העולם יצרה מטבחים חדשים ומסעירים. מטבח כזה נמצא בויג'אנטה. המסעדה נפתחה לאחרונה על ידי השף נונו מנדס, יליד פורטוגל שהתחנך במוסדות הקולינריים של קליפורניה. מנדס מייצר אוכל בהשפעות קולינריות של מטבחים אלה תוך שמירה על אווירה קלילה יותר ומחייבת פחות. מדובר על מטבח יצירתי, מרענן ופורץ דרך שנותן חוויה ייחודית ושילובים למטיבי לכת. המנות שמנדס יוצר מקסימות לעין ומענגות לחיך, ואלה מכם הנהנים מהרפתקאות בלתי צפויות יוכלו ליהנות ממנות מפתיעות כמו פודינג אפונה עם בצלים, מח עצם עם פטריות מורל, מלפפונים כבושים וחיים בליווי סורבה חלב מרוכז, ומנה מעניינת במיוחד של ארטישוק ירושלמי, שוקולד ותפוזי דם. אפשר להגיע לארוחת טעימות המשתרעת על פני 3 מנות (35£) ועד ל-12 מנות (95£), הכל בהתאם לכיס ולמצב הרוח. 

Viajante

סנט ג'ון

בסנט ג'ון, השוכנת באזור השוק של סמית'פילד הולכים עם המוטו של האמא הפולניה - צלחת צריכים להשאיר ריקה, לא משנה מה יש בה. בסנט ג'ון מנצלים באופן מקסימלי את כל חלקי החיה וכל חלק אכיל ממנה יוגש בצורה כזו או אחרת לשולחן. המקום מעוצב בפשטות, הקירות נצבעו בלבן ובמקום הותקן בר, אך מעבר לכך הבעלים לא שינו הרבה כדי לשמר את אווירת המקום. מנות ראשונות יעלו בסביבות 7£ ויכללו שבלולים, חלקי ארנבות, לנגוסטינים וכל טוב. העיקריות נעות בין 15£ ל-24£ וביניהן תמצאו חלקי פרה ידידותיים ומוכרים כגון נתחי פילה ואנטריקוט. גן עדן לכל קרניבור באשר הוא. גודל המנות מפצה על המחיר הגבוה וישאיר כל סועד שבע ומאושר מכך שהוועד האולימפי בחר לקיים את המשחקים האולימפים בלונדון.

St. JOHN    

מרקוס וורינג במלון בריקלי

לאלו מכם, כמוני, שרואים את הכסף רק פעם בחודש, מסעדה כמו זו של מרקוס וורינג היא חוויה נדירה.  אז נכון שתקווה מהבנק תתקשר כשתחזרו לארץ, אבל עד אז יכול להיות שגם אראלה מהפיס. וורינג יצר מטבח עילי במיטבו עם אוכל מוקפד ושירות מצוחצח מהסוג שמרחף סביבך ולא מעיק. מרקוס וורינג, בן חסותו של גורדון רמזי, זכה בכוכב המישלן הראשון שלו בשנת 1997. כיום מתפארת המסעדה בשני כוכבי מישלן. אמנם מדובר בחוויה לא זולה אך בלתי נשכחת. המסעדה המהודרת מכילה עד 65 ברי מזל ואם תהיו ביניהם תוכלו להנות מעסקיות צהריים ב-40£, ארוחת טעימות ב- 98£ או ארוחת שף ב-120£.

MARCUS WAREING

זול ואותנטי:

אוטולנגי

כבעלים הגאה של ספר הבישול אוטולונגי היה לי ברור כי המסעדה הזו חייבת להכנס לרשימה. קסם המטבח של אוטולונגי ותמימי הישראלים הוא מעט חמקמק, אבל מדובר במטבח רענן הדוגל בשימוש בחומרי גלם טריים. יותם אוטולנגי וסמי תמימי יוצרים קסם אמיתי וחלונות הראווה שלהם מציגים עוגות נהדרות ועשירות, קאפקייקס מוקפדים ודיינישים מעוררי תאווה. בבופה שלהם ניתן למצוא אורז פרא ובסמטי בליווי אגוזים, חמוציות, לימון ועשבי תיבול, קיש בייקון עם כרישה, פרמז'ן ותימין, סלמון צרוב על גחלים מלווה בסלסה של פירות טרופיים, בצל אדום וכוסברה ועוד ועוד. מקום מצוין להשביע בטן רעבה באמצע היום. ארוחה עסקית תעלה בסביבות 11£.

OTTOLENGHI

Tayyabs

אי אפשר בלי מסעדה הודית בלונדון, וגם אי אפשר בלי משקה קר בימי הקיץ החמים, אפילו אם בלונדון קצת פחות חם... ורצוי שזה יהיה לאסי. מהדורה מצוינת שלו תוכלו למצוא ב- Tayyabs.  מסעדה הודית עמוסה הממוקמת באיסט אנד של לונדון, וכאן האזהרה היחידה, מדובר על זמן המתנה ארוך מהרגיל, של עד כשעה.  מי שיחצה את המחסום הזעיר הזה יזכה בארוחת מלכים נהדרת בעלת טעמים אוריינטלים נדירים. מלבד הלאסי, Tayyab's מתמחה במטבח ה פונג'בי (איפשהו על הגבול שבין הודו לפקיסטן). בין הראשונות תוכלו למצוא עוף טיקה המוגש ברוטב פיקנטי, עוף טנדורי, הנאפה בתנור, אותו תנור ייחודי להודים וסמוסה, מעטפת קמח חומוס פריכה המכילה מגוון מילויים מסקרנים. בעיקריות קיימות מנות נוספות על בסיס עוף וכן מנות של פירות ים.  מאחר ומדובר במטבח הודי, יש ייצוג מכובד לצמחונים. במיה עם שום, צ'ילי וקארי אגוזים היא רק דוגמא אחת מיני רבות. ארוחה ממוצעת תעלה לבן אדם

Tayyabs

ג'ורג' פורטבלו פיש בר

אי אפשר לבקר בלונדון בלי לנסות פעם אחת את מנת הפיש אנד צ'יפס.  בעיני רבים מאיתנו מנה של דג לא מהווה באמת חטיף, אולם כאן הדבר הוא שונה. דמיינו דג קוד (בקלה) שטוגן בשמן עמוק מצופה בבלילה זהובה ומלווה בצ'יפס פריך . כדי להקל על התנועה עם המנה נהוג לעטוף אותה בעיתון בצורתה הקלאסית. בלונדון קיימים כמובן מאות מקומות המגישים מנה פופולרית זו. כמה פופולרית? עד כדי כך שחברת מקדונלד'ס נותנת החסות העיקרית למשחקים האולימפיים, אסרה על מכירת צ'יפס באזור המתקנים. למעט, אם הצ'יפס נמכר יחד עם דג. ואם חברת הענק יודעת שאל לה לעמוד בין הבריטי לבין מנת הפיש אנד צ'יפס שלו, אז מי אנחנו? הג'ורג פורטבלו פיש בר, ממוקם כפי ששמו מעיד, ליד שוק פורטבלו. המקום מאד דומה בהווייתו לדיינר אמריקאי ומגיש מגוון רחב של מנות הנשענות על טהרת הבשר כמו המבורגרים, צלעות חזיר ומטעמים דומים. מנת הדגל כמובן היא מנת המקום המסורתית - הפיש אנד צ'יפס. מקום בעל אווירה נהדרת, מקומי ודחוס ובהחלט המקום להנות בו מהקסם האנגלי.

George Portobello fish bar
כתובת: 329 Portobello Road, W10 5SA

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של יקי מדי

אומנות הבישול
הולכים על גחלים
הדרבי הכי חם בעיר
אולי תרצה תה יקירי?
על הדבש ועל המים
מותק של האני ביץ'
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי