נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחת לכמה זמן עולה ניו אורלינס לכותרות בהקשר לא מחמיא של הוריקן זה או אחר, שמוציאים את החשק להגיע לאזור. המטבח המקומי, לעומת זאת, שונה מכל מה שניתן לפגוש בערים אחרות בארצות הברית. NOLA American Bakery, בית קפה-קונדיטוריה בדיזנגוף פינת ארלוזרוב, נקודה אסטרטגית מהמרכזיות בתל אביב, מביא לארץ את מיטב הקונדיטוריה האמריקנית הקלאסית. טליה רסנר, יזמית צעירה ונצר למשפחה שהיגרה מאירופה לניו אורלינס בסוף המאה ה-19, חברה לקרובת משפחה קונדיטורית במקצועה, והשתיים אופות ומציעות מאפים אמריקאים מוכרים ואהובים מבראוני, עוגיית שוקוצ'יפס ורול קינמון עד פאי פקאן ומיסיסיפי מאד פאי, עוגת שוקולד עשירה ומושחתת (10-24 ₪). בחלק הלא-מתוק מככבים פו בוי - כריך מניו אורלינס עם צלי בקר ברוטב קריאולי, מיונז, חסה ועגבנייה על באגט חם (56 ₪), BLT קלאסי (42 ₪), טוסט גבינות אמריקאי בלחם לבן (36 ₪), ארוחות בוקר ועוד. העיצוב מזכיר דיינר אמריקאי מיושן ומאחורה נפרשת חצר נעימה ושקטה לזמנים שבהם המולת העיר מעיקה מדי.  
NOLA American Bakery
דיזנגוף 197, תל אביב
שעות פעילות: א'-ה' 7:30 -21:00, ו' 7:30-16:00, שבת 10:00-21:00

מרגישים בבית
מה קורה כשיפן פוגשת את קיסריה? לפני ארבעה חודשים פתחו גיא גריידי ובת זוגו קיו, ילידת יפן, את נאגומי, "להרגיש בבית" ביפנית. הקו המנחה הוא שכונתי ונעים עם אווירה לא מעונבת ותמחור הוגן, בדיוק ההיפך מהצפוי במעוז ההון והשלטון. התפריט מיועד לכל שעות היום ולכל טעם והעדפה: פסטות ומוקפצים (כ-50 ₪), סלטים וטוסטים (כ-40 ₪), מנות פתיחה בסגנון מזרח אסייתי (15-29 ₪), המבורגר (49 ₪), מנות ילדים (כ-30 ₪) ועוד. הנקודה היפנית באה לידי ביטוי בתפריט סושי על בסיס דגים טריים בלבד, ממאקי, ניגירי וסשימי ועד קומבינציות וספיישלים. שולחן ביליארד עומד לרשות הסועדים כדי לפתוח את הארוחה או לסיים אותה (אפשר גם לנשנש סושי ליד תוך כדי משחק), ופאטיו מוצל עם שמשיות ענק מזמין לשבת בחוץ באוויר הנעים של סוף הקיץ. בימים אלה ממש מבקרת בארץ אחותה של קיו, שפית בעלת ניסיון רב במסעדות ניו יורקיות יפניות ואחרות (מסה, מסה בר, מורימוטו). הצירוף של שתי האחיות העובדות יחד על בניית תפריט חדש הוא הזדמנות להכיר את המטבח היפני מנקודת מבט אחרת.
נאגומי
מרכז קהילתי/מסחרי, שדרות רוטשילד, קיסריה
שעות פעילות: א'-שבת 8:00-23:00

גורמה בלחם מרוקאי
גל ה'בפיתה' או 'בסנדביץ' שכבש את המדינה נרגע קצת ומייצר תת-טרנדים וגרסאות כיסוי. ב-Meat  Night, בר שף חדש בשכונת פלורנטין, הפוקוס הוא על פרנה, ספק לחמנייה ספק ג'בטה ממוצא מרוקאי. הבעלים והשף נאור כהן, בעל עבר עשיר במסעדות תל אביביות, החליט להגשים חלום ולפתוח מקום משלו שיהיה נעים ומזמין ברמת האווירה והגורמה, בתמחור נוח מבחינת תפריט. לפרנה הוא מכניס בשר בצורות שונות, בסגנון ביתי וביסטרואי: מעורב פועלים עם חלקי פנים, טחינה, רסק עגבניות ובצל חרוך (32 ₪), סטייק אנד אגז עם שמן כמהין (42 ₪), ועוד. מי שמעדיף לוותר על פחמימות (וחבל, כי הפרנה סופגת את המיצים) יכול לקבל מנות בצלחת כגון כנפי עוף בטריאקי פיקנטי (29/39 ₪) וסלטים שונים עם או בלי עוף (כ-30 ₪ בממוצע). תוספות שמוזמנות בנפרד (10-14 ₪) מנסות לצאת ממשבצת הבנאליה דוגמת רבע כרובית צלויה וקרם פלפלים או סלט עגבניות, בצלים, צ'ילי טרי וכוסברה. שירות עצמי ללא מלצרים וישיבה על הבר מול מחיצת זכוכית שקופה שהמטבח מאחוריה תורמים לתחושת הסחבקיה שמתאימה כל כך לפלורנטין.
Meat Night
ויטל 2, תל אביב
שעות פעילות: א'-שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות

בוטיק איטלקי
מעדניות הן אחד הטרנדים הבולטים בתחום המסעדנות בשנה האחרונה, ובמקומות רבים כבר ניתן לקחת קצת מהחוויה הביתה. מנואלה, טרטוריה איטלקית בזיכרון יעקב שהפכה למוקד משיכה לפודיז מהסביבה, מצטרפת למגמה ומשכפלת את עצמה במעדנייה צמודה. עד היום ניתן היה לרכוש במקום פסטות טריות בעבודת יד, ובעקבות דרישת הקהל לעוד המגוון מתרחב. בין שלל המוצרים שיהיה ניתן לרכוש במעדנייה: רוטב עגבניות סיציליאני (13 ₪), חומץ בלסמי איכותי (32 ₪), עגבניות לחות בשמן (20 ₪), קמח דורום אמיתי (16 ₪) ומוצרים וחומרי גלם היישר מאיטליה או מיצרני בוטיק מקומיים. היין, לעומת זאת, ישראלי ברובו מכיוון שהשף נדב שרז מאמין שהתקדמות התעשייה בשנים האחרונות הביאה לכך שאפשר למצוא בישראל יינות לא פחות טובים מאשר באיטליה. הפתיחה הרשמית של המעדנייה תתקיים ביום שישי ה-14 בספטמבר החל משעה 12:00 בחגיגה איטלקית אמיתית עם טעימת יינות ומנות נבחרות ומוזיקה שמחה.   
מנואלה
המייסדים 49, זיכרון יעקב
שעות פעילות: א'-שבת 12:00-22:30


 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח