נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סצנת מסעדות תוססת הופכת את ראשון לציון לסוס שחור במרוץ על תואר הבירה הקולינרית של ישראל. השם הכי טרי ברשימה ההולכת וגדלה של שפים שתוקעים בה יתד הוא ניצן רז, האיש שמאחורי סושיסמבה הצבעונית ו-אונו, איטלקייה כשרה וטובה. במתחם יס פלנט, שמסתמן כמוקד קולינרי, פתח רז את טוקו בקונספט הפיוז'ן החביב עליו, שילוב של מטבחי אסיה ודרום אמריקה. ויטראז'ים ססגוניים ומרהיבים, ציור תקרה ברזילאי ומראות מרשימות ולצדם קורות עץ אלגנטיות וסימטריות בקווים נקיים יוצרים אווירה תוססת אך אלגנטית. התפריט אינו מחולק למנות ראשונות ועיקריות כמקובל אלא לקטגוריות כמו דגים ופירות ים, נודלס ואורז וקטגוריית עוף ובשר, כשבכל אחת מנות בסגנון אסייתי ומנות ססגוניות מהמטבח הדרום אמריקאי: נודלס שרימפס ברוטב טום יאם פיקנטי (57 ₪); סלט אצות היגי'קי וקומבו עם מירין, שומשום וגזר (48 ₪), סינטה ברזילאית על הגריל במרינדה פיקנטית עם פלפל פקיו ברוטב עשבי תיבול (58 ₪), אנטריקוט 300 גרם ברוטב צ'ימיצ'ורי עם ניוקי טמפורה ברוטב צ'יפוטלה דבש (129 ₪) ועוד. אם לא מתחשק ממש לשבת אפשר לעצור בדלפק טוקו אקספרס הצמוד, אשר משגר מהמטבח מנות קלילות במחירים קלילים כמו תירס גמדי בטמפורה וחמאת סילאן (22 ₪) או נקניקיית עוף ענקית בציפוי פנקו (26 ₪).
טוקו
מתחם יס פלנט, אזור התעשייה ראשון לציון מערב
שעות פעילות: א'-ה' 18:00 עד אחרון הלקוחות, ו'- שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות

כמו באיטליה
כאילו כדי לחזק את האמור לעיל נפתח באותו מתחם יס פלאנט סניף חדש של רשת המסעדות האיטלקיות טרנטינו. הקונספט דומה לסניפי סינמול חיפה ועזריאלי בתל אביב - אוכל פשוט, טעים, שמח ולא מפונפן. על התפריט חתום השף ליאון אלקלעי והוא כולל סלטים, ברוסקטות, מגוון רחב של פסטות ומנות מהמטבח האיטלקי שנחשבות לקונצנזוס כגון סופלי – כדורי ריזוטו במילוי גבינת מוצרלה (39 ₪), קרפצ'יו פילה בקר (45 ₪), קפרזה (37 ₪), לזניות, רביולי ופסטות עם רטבים לפי בחירה. תפריט פיצות (55 ₪ בממוצע) נבנה על ידי פיציולו (שף מומחה פיצות) איטלקי, והן מוכנות בתנור אבן ויוצאות היישר לסועד.
עיצוב עם אלמנטים בסגנון איטלקי קלאסי וציורי קיר מתחבר לתאורה נעימה שמשרה אוירה אינטימית ממש כמו בטרטורייה באיטליה, במיוחד בשולחנות בחוץ המשקיפים על אגם מלאכותי. במרכז ניצב בר גדול להגשה עצמית ופינת TAKE AWAY שיוצרים חוויית ארוחה קלילה המתאימה גם לילדים.
טרנטינו
מתחם יס פלאנט, אזור התעשייה ראשון לציון מערב
שעות פעילות: א'-שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות    

פאסט פוד עם כבוד
צומת הרחובות אבן גבירול וקפלן בתל אביב ממשיכה להיות מרכז לפאסט פוד איכותי. את השווארמיות של פעם החליפו המזנון של אייל שני, נקניקיות פרנק "עם כבוד" (כך במקור), קרפצ'יו בר ו"האחים" ועוד. התוספת האחרונה לרשימה היא 100 צ'יקוס, סנדביצ'יה שמציעה 100 סוגי כריכונים במחיר 7-13 ₪. הלחם המועדף כאן הוא באגטינה, לחמנייה מקמח לבן או מלא אפויה במקום (בקרוב תתווסף לחמנייה ללא גלוטן). רשימת המילויים רחבה ופונה לכל טעם מסנדביצ’ים קלאסיים ועד מיוחדים – מחביתה או טונה וביצה דרך קציצות בטטה או אווז מעושן  ועד קציצות בקר עם זיתי קלמטה וצ'ילי קון קארנה. גזרת המתוקים מושקעת במיוחד ומפתיעה עם סנדביצ'ים כמו תות מסקרפונה, אצבעות קינדר ואמרטו מרציפן. לצד הכריכים נמכרות במקום מנות נוספות כגון הום פרייז, אנטיפסטי וסלט קצוץ במחיר של עד 10 ₪, ותפריט אלכוהול תואם מציע משקאות מוזלים במיוחד.
100 צ'יקוס
אבן גבירול 20, תל אביב
שעות פעילות: א'-ה'  07:00-02:00, ו' 07:00-16:00, שבת מצאת השבת עד 02:00

שני מכה שנית
העונה החדשה של מאסטר שף או טו טו מתחילה, אך עד אז אייל שני – השף והדיבור המהורהר – אינו נח לרגע. ברחבה שמאחורי בית הכנסת הגדול בתל אביב פתח שני יחד עם שחר סלע שותפו ("סלון") ובעלי בר התדר את פורט סעיד, בר-מסעדה היפסטרי עם אווירה טרנדית והמוזיקה הנכונה מתקליטי ויניל בלבד. התפריט, כרגיל אצל שני, הוא סוג של שירה: בשר מיובש ברוח של בית הכנסת, ערימת עגבניות, טחינה מהר ברכה וצלחת מלאה בדברים חריפים, לא פחות. הדמיון עובד שעות נוספות אך שני מצליח להוציא מכל חומר גלם את המקסימום ולתת מגע של מאסטר שף גם למנות בנאליות בתוספת קרם פרש ושאר הברקות. המחירים, גם כן כרגיל אצל שני, נוגעים ברף הגבוה של התמחור ביחס לגודל המנות ועומדים על ממוצע של 30 ₪, אך ממילא באנו בעיקר בגלל המגניבות.
פורט סעיד
הר סיני 2, תל אביב

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח