נגישות
נגישות

מה זה מסעדניות וכמה כאלה נפתחו בשנה האחרונה?

מגמה חדשה יחסית בזירה הקולינרית מעידה שהישראלים אוהבים מעדניות, אוכל מוכן ברמה גבוהה וחומרי גלם יוקרתיים כמו במיטב המסעדות – תכירו את שלל המסעדניות החדשות שהצטרפו לשוק

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 14/08/2018, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדניה (שילוב של מסעדה ומעדניה) הוא טרנד חדש שמגיע באיחור אלגנטי גם אלינו, במסגרתו נפתחות מעדניות חדשות המציעות אוכל מוכן לאכול במקום, לרוב מאותם חומרי גלם טריים הנמכרים גם בפני עצמם. יש את הוותיקות יותר כמו ריחות וטעמים ברמת השרון, חוות הצוק שהשיקה מעדניה צמודה לפני מספר חודשים שתוצרתה נמכרת גם בתפריט של המסעדה, ולפני כשנה נפתחה בשוק לווינסקי מעדניית-מסעדת "יום טוב" - מגישים בה סנדוויצ'ים ופלטות של דגים, נקניקים וגבינות לצד קוקטיילים, יינות ובירות.

סנדוויץ' של מעדנית יום טוב (צילום: באדיבות המקום) הכוכבת של שוק לוינסקי. מעדנית יום טוב (צילום: באדיבות המקום)

יום טוב היא בעצם תוספת מודרנית למעדניה בשם זהה הפועלת משנת 1947 שהקים סב המשפחה. לפני כשנה העבירו הנכדים יומי ואיתן את חומרי הגלם המשובחים מסע בזמן ותרגמו אותם למסעדה-מעדניה שתורים ארוכים משתרכים בפתחה. באותה נשימה אפשר להזכיר את סוליקה של השף אבי ביטון, שנפתחה לפני כשנה בתל אביב מתוך חלום של ביטון לחזור למטבח של סבתא שלו ולהגיש את המטעמים, הריחות וזיכרונות הילדות שלו. במסעדניה שלו מבשל ביטון אוכל טרי ממתכונים של בית סבתא כמו קציצות, סלטים, אושפלואו, קוסקוס ועוד.

5 מסעדות עם מעדניות צמודות שחייבים להכיר
המוסדות שעיצבו את התרבות הקולינרית של תל אביב
ארוחות בוקר מומלצות בבתי מלון בתל אביב

אחד המקומות שעוררו הכי הרבה באזז לאחרונה היא המעדניה-מסעדה טנקה בשיכון דן, בתל אביב. מדובר במסעדניה יפנית של השף עופר חרמוני, שאחז לפני שנים במסעדת הגריל היפנית יקיניקו טנקה בהרצליה פיתוח והייתה שם דבר לחובבי הז'אנר בזכות האותנטיות שלה (לא היה בה שמץ של סושי, למשל). על הלוח בטנקה רשום כי "המנות החמות מוגשות על אורז יפני מסורתי ומשתנות מידי יום בהתאם לזמינות חומרי הגלם הטריים. המנות מבוססות בקר, עוף, דגים, פירות ים, טופו וירקות, בשילוב עם רטבים יפניים".

הטרנד גם הגיע לירושלים, מלבד המעדנייה של חבורת מחניודה הנקראת ליד-ה נפתחה לא מזמן גרסה מחודשת ומשוכללת למעדניית אורן ויאני - מעדניה מקומית שבה לא מופיע תפריט קבוע אלא נרקחות מנות מחומרי הגלם שיש (פסטות, גבינות, לחמים ועוד) ומחשקים של הלקוחות. גם ליד פועה הוותיקה ביפו הושקה מעדניית שפרה לממכר מיני דליקטסים משובחים. בקיצור – טרנד.

הסנונית העדכנית בגזרה נפתחה ממש לאחרונה – Spuntini היא מסעדניה חדשה בלב תל אביב המבוססת על סגנון איטלקי. המקום כשר ומציע שפע מעדני בוטיק איטלקיים הנעשים במלאכת יד ומוצרים מובחרים בייבוא אישי, לצד תפריט מתחלף של מנות קלאסיות, בהשראת הטרטוריות הקטנות והמשפחתיות באיטליה. את Spuntini הקים ג'וליאן עטיה, שהוא דווקא נצר למשפחה צרפתית העוסקת בקולינריה. אבל כמו בכל סיפור טוב, גם במקרה הזה יש דרמה (קולינרית) ועטיה התאהב דווקא במטבח האיטלקי. בספוטיני הוא מכין כריכים, מיני ברוסקטות, פסטות בעבודת יד ובמגוון רטבים, לזניה ביתית, אנטיפסטי, וגם גבינות, ממרחים, לחמים, תבשילים, יינות, ועוד המון מטעמים שאפשר לאכול במקום או לקחת הביתה.

מעדנית ספונטיני (צילום: אפיק גבאי) טריות בטעם איטלקי. מעדנית ספונטיני החדשה בתל אביב (צילום: אפיק גבאי)

ההיצע היומי מתחלף ואפשר למצוא במקום מנות כמו סופלי די רומה - כדורי ריזוטו עם לב של מוצרלה, מצופים בפרורי לחם מטוגן (15 שקלים); קאפונטה סיציליאנה - חצילים, בצל, זיתים, צלפים, צנוברים ובזיליקום (12 שקלים); פנזנלה טוסקנה - עגבניות שרי, עגבניות מיובשות, לחם מטוגן ושמן זית (12 שקלים); סלט קפרזה ספונטיני (39 שקלים); לזניה (52 שקלים); דג משתנה מדי יום (69 שקלים); קיש מתחלף המוגש עם סלט ארוגולה (49 שקלים), מנות פסטה משתנות כמו ספגטי נפולטנה ארביאטה (29 שקלים); פנה פוטנסקה חריף (49 שקלים); רביולי ממולא גבינת עיזים ברוטב מרווה וחמאה (52 שקלים) ועוד. לבעלי השן המתוקה יש מתוקים בסטייל איטלקי, למשל טירמיסו (28 שקלים); פנקוטה (28 שקלים) ועוגת קפרזה משוקולד עם שקדים (28 שקלים).

ספונטיני - אחד העם 15, תל אביב, 053-9368686

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ