נגישות
נגישות

Top10 ירושלים: המסעדות הטובות בעיר לשנת 2019

שנה שלמה חלפה מאז פורסמה רשימת המסעדות המובילות בירושלים לפי גולשי זאפ רסט ל-2018 והגיעה השעה לפרסם את הרשימה המעודכנת. מי שמרה על מעמדה ומי הצטרפה לרשימה האקסקלוסיבית?

מסעדות TOP 10 חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 26/12/2019, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לוצ'נה (צילום: באדיבות המקום)לוצ'נה (צילום: באדיבות המקום)

בשעה טובה ומוצלחת, הגענו לרגע המרגש שבו נחשפות המסעדות הירושלמיות שדורגו השנה על ידי גולשי אתר זאפ רסט והגיעו לעשרת המקומות הראשונים. מעניין לציין שהרשימה הנוכחית לא שונה משמעותית מהרשימה שפורסמה כאן בתחילת 2019. עם זאת, בעוד שיותר ממחצית מהמסעדות שמרו על מעמדן, השנה המלצתם לנו על ארבע מסעדות שנעדרו מהרשימה הקודמת: אל דנטה, דולפין ים, ציפורה אקספרס ויוד'לה בר. ברוכות לזוכות ובהצלחה לכולן בשנה הבאה.

לוצ'נה

הרשימה המכובדת שהרכבתם עבורנו השנה, נפתחת עם המסעדה שקיבלה את הדירוג הגבוה ביותר, הלא מסעדת לוצ'נה הפופולארית. לוצ'נה היא לא רק אחת האיטלקיות הטובות ביותר בבירה, אלא גם אחת המסעדות המהממות ביותר בעיר. היא החלה את דרכה בעמק רפאים שבמושבה הגרמנית בשנת 2008 ועברה למשכנה הנוכחי ב-2012. כיום היא פועלת במבנה לשימור שנבנה בתקופה הממלוכית ועבר עבודות שיפוץ רחבות היקף. את האלמנטים הארכיטקטוניים העתיקים, שילבו גליה גלעדי וטלי רצהבי מסטודיו טגה, עם מוטיבים הזורקים את הסועדים לפיאצות האיטלקיות. על הפן הקולינרי של לוצ'נה אחראי השף והבעלים אבירם דותן (ג'וי), שיצר תפריט עשיר בכל טוב המטבח האיטלקי.

טעימות מהתפריט: פסטה פטוצ'יני אולי אוליו (פסטו, עגבניות שרי ושום – 66 שקלים), ריזוטו פטריות ופרמז'ן (78 שקלים) ופילה סלמון צלוי (על סלט בורגול חם, בצלים צלויים וחמאה לימונית – 124 שקלים).

לוצ'נה, ממילא 8, שדרות אלרוב ממילא, ירושלים. 053-9419222

ריזוטו של לוצ'נה (צילום: באדיבות המקום)ריזוטו של לוצ'נה (צילום: באדיבות המקום)

פאפאגאיו

אם יש מסעדה אחת שבאמת אין צורך להציג, הרי זו פאפאגאיו, נצר למשפחת מסעדות הבשרים המפורסמת, שהחלה את דרכה בשנות ה-90 של המאה הקודמת. בסניף הירושלמי, הכשר למהדרין, מגישים את כל הלהיטים הגדולים של הרשת הקרניבורית, לרבות ארוחות ג'ונטוס וארוחות שחיתות עליזות במיוחד בסגנון השולחן הברזילאי. הכוונה היא לארוחה הכוללת מבחר ראשונות ותוספות ומגוון מסנוור של נתחים, הזורמים לשולחן ללא הפסקה לאורך הארוחה. עלות התענוג – 229 שקלים לסועד ו-100 שקלים לילדים עד גיל עשר.

טעימות מהתפריט: כנפיים (כנפיים פיקנטיות ברוטב ברביקיו וצ'ילי – 43 שקלים), דג היום (בתנור במשרה שמן זית ועשבי תבלין טריים – 119 שקלים) וסניקרס (טארט שוקולד על בסיס קרמל ושברי בוטנים ומעל גנאש שוקולד מעולה – 38 שקלים).

פאפאגאיו, יד חרוצים 3, ירושלים. 053-9442971

סטייק של פאפאגאיו (צילום: באדיבות המקום)סטייק של פאפאגאיו (צילום: באדיבות המקום)

ג'וי

בלב שדרות ממילא, במרחק של דקות ספורות מהכותל והחומות, ניצבת לה מסעדת הביסטרו הכשרה, העונה לשם ג'וי. ג'וי נפתחה בשנת 2003 ובדומה לאחותה הקטנה לוצ'נה, עברה אף היא במרוצת השנים לרחוב ממילא. בניגוד ללוצ'נה, בג'וי הכוכב הראשי הוא הבשר המובחר, הנמצא במרכז העניינים. אך עם כל הכבוד לבשר, נמליץ לכם לזכור לשמור מקום בבטן לקינוחים המופלאים המוגשים במקום. הקינוח החביב עלינו הוא "פופקורן קרמל", המורכב מקרם קרמל, גלידת אגוזי לוז, דיסקית שוקולד ופופקורן מצופה וניל (52 שקלים).

טעימות מהתפריט: עראייס (מיני פיתה ירושלמית, בשר קצוץ פיקנטי וטורשי – 54 שקלים), סטייק קצוץ – רוטב יין, פוטטוס וסלט ביצים – 99 שקלים) וכריך רוסטביף (רוקט, עגבנייה, בצל, מלפפון חמוץ, איולי דיז'ונז ופוטטוס – 70 שקלים).

ג'וי, ממילא 13, שדרות אלרוב ממילא, ירושלים. 053-9344961

סטייק של ג'וי (צילום: באדיבות המקום)סטייק של ג'וי (צילום: באדיבות המקום)

מלה ביסטרו

מלה ביסטרו פועלת כבר יותר משני עשורים במבנה עתיק ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של שכונת כרם במלוא תפארתה. במקררי היישון הגדולים של מלה ביסטרו, מתיישנים להם בנחת נתחים מובחרים של ניו יורק, פריים ריב, פורטרהאוס, שמהווים תאווה לעיניים לכל קרניבור באשר הוא. בנוסף במלה ביסטרו אפשר גם להתחיל את היום עם ארוחות הבוקר המפורסמות של המסעדה, לחטוף עסקית מהירה וקלילה באמצע יום העבודה או פשוט לשבת בקומה העליונה לעת ערב, לנשנש כמה ראשונות ולהשיק כוס יין עם האדם שעימו בחרתם לחלוק את חייכם.

טעימות מהתפריט: שרימפס (צרובים בחמאה, לימון ועשבים – 54 שקלים), שקשוקה גבינת עיזים (שקשוקת עגבניות פיקנטיות, ביצים רכות וקוביות גבינת עיזים – 56 שקלים) ושקדי עגל של שוק מחנה יהודה (עם טחינה ועמבה – 98 שקלים).

מלה ביסטרו, המעין 1, עין כרם, ירושלים. 053-9424673

סטייק של מלה ביסטרו (צילום: ניב מוסמן)סטייק של מלה ביסטרו (צילום: ניב מוסמן)

מחניודה

מה עוד ניתן לומר על מסעדת השוק הראשונה בישראל, שטרם נאמר? המסעדה הראשונה באימפריית המסעדות של אסף גרניט ואורי נבון, באה לעולם ב-2009 וקשה למנות את כל הטרנדים והמגמות שהתחילו במסעדה הצבעונית והתפשטו לכל רחבי הארץ (ואפילו העולם). למחניודה יהודה מגיעים לא רק כדי לאכול ולשבוע, אלא גם כדי לשמוח, להיסחף ולחוות חוויה נדירה של בילוי ירושלמי כהלכתו.  

טעימות מהתפריט: התפריט של מחניודה משתנה על בסיס יומיומי. ההמלצה שלנו היא ללכת על ארוחת טעימות המאפשרת לדגום כמות גדולה יחסית של מנות בארוחה אחת (295 שקלים לסועד).

מחניודה, בית יעקב 10, מחנה יהודה, ירושלים. 053-9381555

פולנטה של מחניודה (צילום: באדיבות המקום)פולנטה של מחניודה (צילום: באדיבות המקום)

אל דנטה

מסעדת אל דנטה היא מסעדה איטלקית שנפתחה לפני יותר משני עשורים ומאז עברה לא מעט גלגולים. בשנים האחרונות היא נמצאת בבעלות המסעדן אסי איטח, המשמש גם כשף הראשי של המקום הצנוע והמקסים. איטח מקפיד להשתמש בשיטות בישול איטלקיות מסורתיות ובחומרי גלם מובחרים כמו דגים טריים ופסטות המיוצרות במקום בעבודת יד. אל דנטה פועלת בבית אבן עם גינה קסומה וחלונות זכוכית גדולים ומהווה מקום אידיאלי להפקת אירועים פרטיים ועסקיים בהיקף של עד 40 סועדים.  

טעימות מהתפריט: ארנצ'יני (כדורי ריזוטו פריכים במילוי פסטו ומוצרלה על רוטב עגבניות, קונפי שום וריחן – 52 שקלים), רביולי סלק (חמאה, מרווה, סלק צלוי, קונפי כרישה, אגוזי מלך, שמנת וגבינה כחולה – 68 שקלים) וטירמיסו (38 שקלים).

אל דנטה, אוסישקין 50, ירושלים. 053-7103169

ארנצ'יני של אל דנטה (צילום: באדיבות המקום)ארנצ'יני של אל דנטה (צילום: באדיבות המקום)

דניה

סניף בית הכרם של דניה, בא לעולם בשנת 2015 והפך תוך זמן קצר לסיפור הצלחה. שלוש שנים מאוחר יותר, נפתח הסניף השני של הרשת, בגבעת שאול. בדניה ניתן ליהנות משירות מוקפד, אווירה רגועה ושלווה וארוחות בוקר הנחשבות בעיני רבים לשוות ביותר בעיר. כמו כן כולל התפריט העשיר של דניה, ראשונות מיוחדות, מבחר סלטים מושקעים, שלל כריכים וטוסטים וכן מגוון רחב של מנות דגים, פסטות, פיצות ואפילו שקשוקות מקוריות.

טעימות מהתפריט: הפוקצ'ה של דניה (אפויה בתנור אבן, מוגשת לצד קונפי שום, טחינה, עגבניות מיובשות ופסטו – 30 שקלים), סלט שורשים וסלמון (שיפוד סלמון ברוטב סאטה, שבבי בצל בטמפורה, גזר, קולרבי, כרוב אדום, מלפפון, נבטים, כוסברה, ג'ינג'ר כבוש, בוטנים, שומשום שחור, בצל ירוק, שמן שומשום ולימון – 68 שקלים) ולזניה רול (דפי פסטה מגולגלים במילוי 4 גבינות ובזיליקום, מונחים על רוטב עגבניות, נגיעות שמנת ופרמז'ן – 62 שקלים).

דניה, שדרות הרצל 102, ירושלים. 053-9369283 (משלוחים: 053-9381970)

פוקצ'ה של דניה (צילום: באדיבות המקום)פוקצ'ה של דניה (צילום: באדיבות המקום)

דולפין ים

מסעדת דולפין ים היא בין המסעדות הוותיקות ביותר בעיר. היא נפתחה בשנת 1967 על ידי האחים בני ושרגא (צ'ופי) רוזנצוויג, שבזמנו תפעלו ספינת דייג וחלמו על מקום שבו יגישו את השלל היומי. המקום הוותיק ידע אינספור תהפוכות לארך השנים, כשבין היתר אחרי 21 שנות פעילות, הועתקה הפעילות של דולפין ים מירושלים לתל אביב. המסעדה בגלגולה הנוכחי, נפתחה בשנת 2000 במרכז העיר ומאז רק הלכה והתפתחה, תוך שהיא מתאימה את עצמה לרוח הזמן. ב-2017 חגגה המסעדה המיתולוגית את יום הולדתה ה-50 במספר וזה המקום לאחל לה עוד לפחות יובל של הצלחה.

טעימות מהתפריט: חצאי מולים (מוקפצים ומוקרמים בשמנת, טרגון ופרמז'ן – 48 שקלים), ברבוניות (98 שקלים) וקרפצ'יו לוקוס (48 שקלים).

דולפין ים, בן שטח שמעון 9, ירושלים. 053-9443529

ציפורה אקספרס

הסניף הירושלמי של רשת ציפורה אקספרס, נפתח על ידי שלושה חברי ילדות שגדלו יחד בבית שמש. סימני ההיכר המובהקים ביותר של ציפורה אקספרס הם הסלטים הטריים, המשמשים כ"להקת החימום" של המנות העיקריות וכן השיפודים הקלאסיים של המקום. עם זאת, חשוב לציין שבסניף הירושלמי והכשר, מגישים גם מנות מעניינות ואיכותיות נוספות ובכלל זה המבורגר מצוין, מבחר סטייקים מנתחים מובחרים ומנה נהדרת של חציל המוגש על טחינה שחורה בליווי של עגבניית מדורה, בצל סגול, צנונית, פלפל חריף, פטרוזיליה, נענע ושמן זית (35 שקלים).  

טעימות מהתפריט: חומוס פלאפל (כדורי פלאפל בהכנה ביתית, מוגשים על טחינה הר ברכה – 35 שקלים), שיפוד עגל חלב (46 שקלים) ושיפוד סלמון (39 שקלים).

ציפורה אקספרס, שדרות יצחק רבין 10, סינמה סיטי, ירושלים. 053-9367188שיפודים של ציפורה אקספרס (צילום: באדיבות המקום)שיפודים של ציפורה אקספרס (צילום: באדיבות המקום)

יוד'לה בר

את רשימת ההמלצות המכובדת שלנו, נסיים עם האח הצעיר והפרוע (אף יותר) של מסעדת מחניודה. יוד'לה בר הגיח לחיינו בשנת 2010 עם הרבה רעש, מחיאות כפיים, נענועי ישבן ותיפוף סוער על סירים. ביוד'לה בר, הממוקם ממש מול מחניודה, כוסות הצ'ייסר מתמלאות באופן קבוע, האוכל מפתיע באיכותו בכל ארוחה מחדש והאווירה הכללית מספקת חוויה בלתי נשכחת.  

טעימות מהתפריט: התפריט של יוד'לה בר משתנה באופן יומיומי בהתאם למצאי הטרי ביותר בשוק ולמצב הרוח של השפים.

יוד'לה בר, בית יעקב 11, מחנה יהודה, ירושלים. 053-9387888

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ג'וי גריל האוס בירושלים
הזמנת שולחן
053-9344961
לוצ'נה בירושלים
הזמנת שולחן
053-9419222
מלה ביסטרו בירושלים
053-9424673
פאפאגאיו - papagaio בירושלים
053-9442971
אל דנטה בירושלים
053-7103169
דולפין ים בירושלים
הזמנת שולחן
053-9443529
החברים ירושלים בירושלים
הזמנת שולחן
053-9367188
דניה קפה בכיכר בירושלים
053-9369283

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
Top 10 - מסעדות המרקים המומלצות לשנת 2023
איפה אוכלים סביצ'ה או טרטר של קיץ?
בוקר חו"ל: איפה תאכלו ארוחות בטעמים של אירופה?
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?