נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ערב, כולה יום ראשון, אבל אחרי יום עבודה מפרך הצפייה לספ"ש כבר מרימה ראש. סוגר את הלפטופ, יורד במעלית השקופה, מת להתפנק על משהו שיחתום את היום הארוך הזה באופטימיות. מרים טלפון למר חבר שעובד במורד הרחוב, "נרד לדרינק?". נפגשים אחרי עשר דקות בשכונתי של פארק המדע, פאב השפילד האהוב. מתיישבים על הבר, מוזיקה טובה מתנגנת, כמה צעירות יושבות בפינה, ברזי הבירה מזיעים. על הלוח רשומים בגיר הספיישלים, העין קולטת טובורג בלאק, נגב אואזיס, סליידר, פיצה כמהין. ערוץ החיים הטובים אצלי מתחת לעבודה. 

שפילד המקורית היא עיר בריטית עם מסורת כדורגל מפוארת, והיסטוריה של תעשיית פלדה שקרסה בשנות השמונים. אולם, מתחילת האלף החדש היא מתפתחת ומתחדשת, עם תעשייה חכמה, תרבות, ספורט עשירה ואטקרציות של טבע פראי, כך שנראה טבעי ומתאים לקרוא על שמה לפאב הכי מבוקש באזור ההייטק הדוהר של רחובות.
יחי השחיתות! שפילד. צילום: רועי פנחסי
21 סוגי בירה
לשפילד הרחובותי פטיו רחב ומאוורר, אשר מתמלא כבר בשעות הערב המוקדמות באורחים היורדים לכוס בירה וסיגריה של אחרי יום עבודה. בפנים ממתין בר עץ מפואר שמעליו בקבוקים מבריקים עם היצע מרשים של וויסקי, טקילה, וודקה ומיני דז'סטיפים, ושולחנות ישיבה הצופים במשחקי כדורגל כל העת. עובדי ותושבי הסביבה אוהבים להתחיל את הערב שלהם בשפילד מוקדם, ולהנות מן ההפי-האוור השווה בימי ראשון עד חמישי בין 17:00 ועד 20:00 בערב, המציע בירה מהחבית או יין בחצי מחיר, וזה כולל מבחר משוגע של 21 סוגי בירה, ומבחר מעניין של יינות מרחבי העולם.

אז ברור שהגענו לפני שמונה, מתיישבים על הבר, דור הברמן מציג את עצמו, מקבל את פנינו בלחיצת יד, מחווה שלא זוכים לה מספיק בימינו. וברור שהלכנו על המיוחדות שבחבית, חצי נגב אואזיס לי (18 ש"ח לחצי בהפי-האוור), אייל מעורפלת וזהוב, עם ניחוחות נעימים הדרים, ואין כמוהה קלילה ואוורירית, וגם חצי טובורג בלאק, לאגר ענברי מחוזק ושוקולדי לאדון חבר (18 ש"ח לחצי בהפי-האוור). כיף כיף כיף!!

מנה מנצחת 
אחרי כמה לגימות הכל נראה אחרת. היום שעבר מרגיש מפויס, החיוך מתרחב על הפנים, מתחילים לקשקש על החיים. דור הברמן חוזר לברר מה נרצה לנשנש. מתרשמים מהשירות המצוין, ברמן יחיד שחולש על כל הבר, מוזג ובוחש ונותן תשומת לב נינוחה לכל לקוח, שאפו! מתייעצים. מחליטים לחלוק פורטבלה (44 ש"ח), ולרדת על סליידר שפילד (58 ש"ח) ועל כריך עגל בבישול ארוך (68 ש"ח).
לא עוברות כמה דקות, ומגיעה המנה הראשונה, כולה צבעונית, מחייכת ומפתה: שלוש פטריות פורטבלה במילוי גבינת עיזים אפויות מונחות על סלסה עגבניות, עם סלט אורגולה וצ'ילי אדום טרי ועוקצני, תאווה לעין ולחיך.
אל תפספסו את האלכוהול. שפילד. תמונה באדיבות המקום
כמה דקות לאחר שסיימנו לעבוד על המנה, כבר פונה שולחן הבר, והסכום הקל הוחלף בכלי עבודה כבדים ומושחזים. שתי צלחות חרס כבדות עם העיקריות, טוגני בטטה ותפו"א, גרידת לימון וצלוחיות מתכת עם מיונז-בצל-סגול-דק-דק, קטשופ וטחינה ביתית כבר שוגרו אלינו.

היופי של המנות גרם לנו בלבול ושיתוק רגעי, וכבר שכחנו מי הזמין מה, אז החלטתי לפעול מהר; באמצעות סכין הציידים חציתי את כריך העגל לשניים, ונתתי ביס של החיים ביצירת המופת הזו. העגל בושל בתבשיל מתקתק ומתובל, פורק לסיבים בסגנון פולד-בייף אמריקאי, ועוצב לקציצה עסיסית ונימוחה שמיציה ממלאים את הלחמניה שכלאה אותה. ערב רב של טעמים, מרקמים וניחוחות התלוו לכל נגיסה. בין לבין נשנשנו מן הטוגנים הטעימים כשהם תבולים ברטבים הצבעוניים. אבל מלך הביקור היה סליידר השפילד, בורגר בשר בקר משובח בטחינה גסה, עם פרוסת חזה אווז וצ'דר מותכת ורוטב אבוקדו עסיסי וירקות שידכו ללחמניה רכה ומתמסרת. הסליידר היה כליל השלמות מבחינת טעם, מקוריות ויופי, ובעת כתיבת שורות אלו עובדות בלוטות הרוק שלי שעות נוספות בגעגוע.

חשבון בבקשה
חתמנו את הביקור במנה הגונה של וויסקי מקאלן סינגל מאלט קל, עדין וחלק במיוחד, שקיבל את צבעו וניחוחו הייחודי מחביות אלון ששימשו בעבר לייצור שרי (58 ש"ח) ובאספרסו כפול מלא טעם מבית סקאוולה הנהדר (12 ש"ח). בביקורנו זה בשפילד נחשפנו למטבח המוקפד, הנדיב והמפנק, תגלית נהדרת ופתח לבאות, ועוד סיבה נפלאה לשוב ולבקר. עלות הביקור היתה 276 ש"ח:

בירה נגב אואזיס: 18 ש"ח לחצי ליטר בהפי-האוור
חצי טובורג בלאק: 18 ש"ח לחצי ליטר בהפי-האוור
פטריית פורטבלו: 44 ש"ח
סליידר שפילד: 58 ש"ח
כריך עגל בבישול ארוך: 68 ש"ח
וויסקי מקאלן: 58 ש"ח
אספרסו כפול: 12 ש"ח

שפילד, מאיר ויסגל 2, פארק המדע, רחובות. 053-9379739
 
* תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
שפילד ברחובות
053-9379739

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
שישקו: שיר אהבה בלקני
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא