נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בין צירי התנועה המרכזיים בארץ, בסמוך לעיר הרצלייה, נחבאת פינה ירוקה בדמות קיבוץ גליל ים ובתוכה בית קפה קסום שמחזיר אותי לרגעי נוסטלגיה מתוקים. רגעים שבהם מכונת התפירה הייתה מכאנית, מכשיר הרדיו היה מגושם ומעוצב בהדר ואת הפרה חלבו ידי אדם. בכניסה למקום מתנוסס לו השלט " MI- Casa קפה בחצר", שמשמעותה של המילה הספרדית הינה - הבית שלי. כל אלה ועוד רבים ומופלאים עושים את הבוקר שלי לנינוח ושליו במיוחד.

קסם של מקום
הפינות הקסומות והירוקות המגיחות בין ענני הפיח העירוניים מרחיבים לי באופן פסיכולוגי את הריאות. יש תחושת רעננות במעבר מהעיר למושב או לקיבוץ, המשרה על הגוף תחושת בריאות ומיד אתה מרגיש שעשית משהו טוב גם לנשמה. מה שלרוב מצטרף לאותה תחושה היא המחשבה שעל כולנו לנהוג ככה וכבר מחר לעבור לקיבוץ, לחיי רוגע אינסופיים. כמובן שלרוב המחשבה הזו עוברת ברגע שחוזרים למציאות ולשגרה אבל לפחות בפסקי הזמן הירוקים אני נזכרת שאפשר גם אחרת.

הבוקר שלי מתחיל עם חברה טובה, שעשרים וארבע השעות המוקצבות לנו מדי יום לא מאפשרות לנו להיפגש כראוי לשיחה אמיתית כבר כמה חודשים. הרבה מאוד חומר היה לנו להשלים ולכן ניגשנו מיד למלאכה כבבר בזמן הנסיעה, כיוון שככה אנחנו הנשים - לא מבזבזות זמן יקר על שתיקה.

שורש העניין
בדרך לבית הקפה תעברו דרך נוף של עצים והרבה ירוק של קיבוץ, עד לנחיתה רכה בפאתי מסעדה שנראית כחלק מהנוף הטבעי שמסביב. הרבה עץ נמצא בבסיס הרהיטים, ברצפה, בשולחנות ובקורות ואפילו התפריטים היו מעץ. לצד מרכיב העץ הגיעו גם פרטי הנוסטלגיה שאותי אישית המיסו לחלוטין. יכולתי לסייר בבית הקפה שעות על גבי שעות רק כדי לבחון את פרטי האספנות הרבים שהיו מונחים או תלויים ברחבי המקום.

כבר בכניסה הוצבו דודי חימום ישנים שהוסבו לעישון בשרים ובפתח הדלת הוצב שטיחון של פעם עם הכיתוב הכל כך סמלי My Home. אז מה עוד בלעו עיני הפעורות מסקרנות? גיטרה ישנה, כוסות קפה מהמטבחים של פעם, תמונות מראשית הקיבוץ, מכשיר רדיו משנות השישים, מאזני משקל מאכנים ועוד ועוד. המקום עצמו חולק לחלק פנימי וחיצוני כששניהם יחד מזכירים לי בית עם חצר. אנחנו בוחרות לשבת במעלה החצר במפלס הגבוה במעט, באזור בו קרניי השמש החורפיות מצליחות לעטוף אותנו בחום מתאים.

קצת היסטוריה
בית הקפה יושב היום בפינה ירוקה בקיבוץ גליל ים, אך אם נחזיר במעט את סרט הצילום במסרטה הנוסטלגית לאחור, נוכל לראות מאין נובעת שורשיות המקום הביתי כל כך. כשמקימים בית קפה בתכנון אדריכלי ובוחנים יעילות ושיווקיות - מקבלים עסק, אך כשבונים בית קפה על תורת קולינריה העוברת מאב לבן ומוצאה בארגנטינה, מקבלים בית קפה עם טעם של הדבר האמיתי.

הסב לבית משפחת שניטמן היה שף בארגנטינה ובנו איזידור הלך בעקבותיו ולמד את סודות  המטבח. בשנות ה- 70 עלה איזידור ארצה, הקים משפחה וקבע את ביתו באותו מבנה בדיוק בו שוכנת היום המסעדה. בנו של איזידור, ניר, קיבל את הגן הקולינרי בירושה מאבותיו, וכך נמשכת לה השושלת בארץ ישראל. כשבית הקפה נפתח לראשונה בסלון ביתם של בני משפחת שניטמן, עובדי ההיי- טק של האזור הפכו לאורחיה הקבועים, המנה השתנתה מדי ליום והסועדים נהנו מאווירה ביתית אמיתית. בשלוש השנים האחרונות עבר בית הקפה למבנה חדש אך בעלי המקום מקפידים לשמר את חווית המשפחתיות החמימה.

טוב לדעת
בית הקפה פתוח בכל יום החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד לשעה 16:00 אחר הצהרים, כשבשעות אחר הצהרים המאוחרות הופך המקום לגן אירועים על פי הזמנה. מסיבה זו מתמחה המקום בארוחות בוקר וצהריים כשייחודו והשאלה השגורה בפי אורחי המקום היא "מה מנת היום?" זהו למעשה הקונספט המופלא של המקום - לצד תפריט קבוע ומגוון תמצאו את המנה שאיזידור בוחר לעשות באותו יום. 

זמן לדיבורים וזמן לארוחה טובה
כל אורח, או שמא אומר בן בית, המתיישב בבית הקפה פותח את ארוחת הבוקר עוד בטרם הוגשה, בטעימת משקה של סיידר חם עם תפוחים בכוס קרמיקה קטנטנה. עוד סיבה להרגיש בבית. לא קצנו מדיבורים על דיבורים, אך עד כמה שהרגשנו שהזמן אינו מאיץ בנו, הרעב אותת לנו שהגיע גם זמנו. אחרי התבוננות בתפריט המגוון ובעזרת הצוות האדיב הזמנו חברתי ואנוכי שתי ארוחות בוקר ייחודיות. ארוחת הבוקר נויאבה (58 ₪) הורכבה משתי ביצים (לפי בחירה, בתוספת עשבי תיבול/ בצל/ פיטריות/ צהובה) בתוספת בצל קצוץ, חציל קלוי, לאבנה עם הרבה שמן זית, כוס שתיה לבחירה ולחם זעתר טרי (מלוחייה), ששבר את צום הבצקים שכפיתי על עצמי בהצלחה מזה זמן רב. מה יש בה? נכון שהיא בצק, אבל שילוב שמן הזית והזעתר הטרי במאפה שרק יצא מהתנור השביתו את יכולות ההתנגדות שלי.

בוקר ספרדי (58 ₪) היא מנת טורטיג'ה המגיעה במחבת אישית חמה ומכילה תפוחי אדמה, ביצים ועשבי תיבול, סלט עגבניות ופטרוזיליה ומלווה בפוקאצ'ה ביתית וחמה וכוס שתייה לבחירה. מדובר במנה מיוחדת ושונה מארוחות בוקר שגרתיות בעיקר באופן הגשתה ובשל שילוב הביצה עם תפוחי האדמה. במחשבה שנייה, אולי ארוחה שכזו מתאימה יותר כשהבוקר הפכים לבוהריים, כי אחרי שתבקרו במי קאסה הבית יהיה הרבה פחות מפתה.

סיכומו של עניין
בוקר נויאבה – 58 ₪
בוקר ספרדי – 58 ₪
סה"כ לארוחת בוקר זוגית- 116 ₪

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
האחת והיחידה
האחת והיחידה
שבויים בתענוג
הרצליה אחרי החשיכה
פיוז'ן בכל מובן
כל הטוב שבים
משחקים בחצר
רומנטיקה של פעם
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה