נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

למעלה מ-11 שנה שאזור התעשייה הישן של ראשון לציון התחיל להתמתח, גדל והפך להיות "הרובע". תוכלו למצוא כאן מגוון אופציות קולינאריות, חלקן ותיקות שהפכו למוסדות של ממש. אחת מהן היא מסעדה פרנצ'סקה ברובע - מסעדה איטלקית שמתבססת על תשוקה לאוכל, עם תפריט שבנוי על שלל צבעים וחומרים שחלקם מיוצרים במסעדה עצמה, כמו הניוקי המשובח למשל. במקום ישנו גם תנור אבן בו נאפות הפוקאצ'ות המעולות, הפיצות ועוד מנות מופלאות. המרפסת הנהדרת עוטה את התאורה הרומנטית, ולצד פלייליסט משובח ושתי כוסות יין טובות - התוצאה היא לא פחות מערב מושלם.

"multo bella"
התחלנו את הערב עם שתי כוסות יין לבן גוורצטרמינר מעולות, ואחרי שהרטבנו את הגרון החלו לזרום אל השולחן גם המנות הראשונות. פוקאצ'ה פריכה ורותחת שמוכנה במקום מקמח מימוסה המיובא מצפון איטליה, ולידה שמן זית ורוזמרין ומטבלים שונים שאחד מהם הוא קרם חציל והטעם שלו היה אגדי. ממרח נהדר שרק הגביר את הצורך בעוד לחם אך נזכרנו שיש עוד ערב שלם לפנינו.


קיבלנו את הארטישוק על הפלנצ'ה. ארטישוק ירושלמי נהדר שלצדו קרם יוגורט, סלסת עגבניות, צ'ילי ושקדים קלויים. מנה מהממת ביופיה, קלילה ואוורירית, והטעם משגע. לידה היו כדורי ארנצ'יני משגעים ופריכים, שזה בעצם ריזוטו פריך במילוי גבינות ומוגש על רוטב רוזה נהדר. מנה חובה שבאמת מקפיצה אותך לאיטליה הקטנה והאותנטית של הכפרים בטוסקנה.

מנה נהדרת וחמה ומעוררת תיאבון הייתה קלמארי צרוב על הפלאנצ'ה, הוא מונח על קרם חצילים וצ'ילי חריף ותקשיבו לי - אין מצב לפספס את השילוב הזה בין מרקם הקרם חציל שאותו שיבחתי כבר לבין הקלמארי הרכים והטריים. הטעם החרפרף של הצ'ילי משדרג את המנה ויגרום לכם לצלול לעומקם של טעמי איטליה.

כדי להקל על הבטן ולהתרענן עם קצת פרש של ירקות, קיבלנו גם את סלט הקפרזה המסורתי והאלמותי שבלעדיו לא מתחילים ארוחה איטלקית. הסלט כולל ארטישוקים, עגבניות חתוכות גס, בצל סגול, זיתי קלמטה, פסטו וקרעי מוצרלה שבצבעיהם מהווים את דגלה של איטליה.

למנה עיקרית קיבלנו את הניוקי עם פטריות וערמונים. הניוקי היה מעולה וכמובן שמיוצר במקום. הפורטובלו היו חתוכות גס ונהדרות, והערמונים הוסיפו קסם למנה וכאילו השלימו אותה למנת דגל של ניוקי. מאוורר, לא בצקי מדי וניכר כי יש הבנה למי שהכין אותו באיך צריך לטפל בבצק שכזה. פטריות תמיד עושות טוב והרימו את הניוקי לרמה אחרת.

המנה הכי עשירה מבחינתי, בה טעמי הים היכו בי, היא הלינגוויני פירות ים: שרימפס, קלאמרי, עגבניות ופטרוזיליה בציר סרטנים. כל ביס מהמנה נרדף בביס נוסף. מנה עשירה, גדולה שבאמת משביעה ומשאירה אותך עם פרצוף שבע ומרוצה.

זיס בסוף
לקינוח הופתענו עם פיצה נוטלה ובצק נהדר שמיוצר במקום ונאפה בתנור האבן, ועליו ממרח נוטלה ומסקרפונה. אם היינו צריכים הגדרה של המילה אושר – זה הקינוח הזה. בהחלט קינוח שהחזיר אותי לילדות. טעם הבצק עם השוקולד מחזיר לאותן מדורות בתנועות הנוער בהן היינו אוכלים כך איזה כיף – תענוג צרוף.
לסיכום, פרנצ'סקה ברובע נותנת מענה נהדר גם לזוגות רומנטיים, גם למשפחות וגם לכל אדם החפץ באוכל איטלקי משובח. השירות מעולה, הבר עשיר, האווירה קסומה, המנות העשירות, המפנקות והגדולות וגם התמורה למחיר - ביחד יש כאן מתכון מנצח.

חשבון בבקשה:
פוקאצ'ה - 24 ₪
ארטישוק על הפלאנצ'ה - 37 ₪
ארנצ'יני - 36 ₪
קלמארי צרוב על הפלאנצ'ה - 44 ₪
סלט קפרזה - 43 ₪
לינגוויני פירות ים - 76 ₪
ניוקי -67 ₪
סה"כ: 327 ₪ לזוג מבסוט עד הגג שישב במרפסת

פרנצ'סקה איטלקיה ברובע, משה בקר 11, ראשון לציון. 053-9442816

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא