נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני לא נעשה צעיר יותר, זה בטוח. אני לא יודע מתי בדיוק זה קרה, אבל המקומות בהם אני מוצא את עצמי מסתובב הפכו פחות ופחות צעירים גם הם. המוזיקה לא רועשת כמו פעם, ולפעמים אין מוזיקה בכלל. גם האווירה השתנתה, וגם על הפרצופים הרנדומליים בשולחנות שסביבי ניכרים סימני הזמן. ולמה אני מספר לכם את כל זה? כדי להדגיש שבמקום כמו "אטמוספירה" לא ביקרתי כבר זמן רב. 

תפריט יינות מרשים
המקום מושקע ומטופח, מואר בעדינות, ומעוצב בקפדנות. מוזיקה אלקטרונית עדכנית (למען האמת, אני לא מוסמך לקבוע שהיא אכן עדכנית. אבל היא בהחלט מרגישה עדכנית, ונדמה לי שזה העיקר),  ומשחקי וילון ותאורה שגורמים לנוף הנשקף מבעד לחלונות בשעת לילה להיראות מרשים מהרגיל. וכל זה - עוד לפני שהתיישבנו.
באן בקר בבישול ארוך. אטמוספירה
המסעדה רחבת ידיים והשולחנות פוזרו בה בנחת. גם אם נתאמץ, לא נצליח לשמוע על מה בדיוק מדברים היושבים בשולחן הסמוך. זיהינו שם משפחה שהתכנסה לחגוג, ומאחוריהם כמה חברות צעירות מבלות יחד וזוג אחר שהקרין רומנטיות לכל עבר. רובם באו לכאן כדי לאכול, חלקם שותים ומנשנשים. יכול להיות שאמרתי את המחשבה הזו בקול רם, כי מיד כשחשבתי אותה ניגש אלינו הסומלייה ומציע לנו לשתות לפני שנאכל. תפריט היינות והאלכוהול אכן מרשים ומגוון. אני מבקש ומקבל טעימה מ"יראון" 2014 של יקב הרי גליל, ומשאטו דה גלילי ומכריע לטובת הראשון (45 ₪). אלעד מבקש קוקטייל משמח ומקבל "וויסקיפלורה" (54 ₪): כמות נדיבה של וויסקי משובח יחד עם פסיפלורה וליים ונענע וסוכר. אנחנו מבסוטים. 

הזמנו כמה מנות נשנושים המכונות כאן טאפאס, למרות שחלקן גדולות מספיק כדי להחשב למנה ראשונה לגיטימית. אהבתי את המרקם הקשוח של הסלק הצלוי המוגש בליווי בלסמי (14 ₪).  אהבתי עוד יותר את תפוח האדמה המכונה כאן "תפו"א מדורה בצ'ימיצ'ורי" (15 ₪): המנה המושחתת הזה יכולה מבחינתי יכולה לשמש כקינוח. גם קדרה קטנה של "ירקות גריל חריף" (22 ₪) ראויה לשבח, וגם הגרסה המקומית ל"חציל מסבחה" (24 ₪) שהיתה מעולה. כל המנות מוצלחות מאוד, ואת כולן ליווה בחן רב לחם הבית (22 ₪)- כיכר קטנה של לחם מרוקאי המוגש לצד איולי חציל ושמן זית-בלסמי. אפשר וכדאי לשקול את האפשרות להזמין 10 מנות טאפאס לצד לחם הבית בעלות של 129 ₪. 
מבחר של טאפאסים למנה ראשונה. אטמוספירה
וטורנדו רוסיני לקתרזיס
מפרק הראשונות בתפריט דגמנו שתי מנות: באו בקר (46 ₪) מורכבת משני כריכונים של לחמנייה מאודה ובה שפונדרה שבושל עם פורטבלו וכמהין. זו לא מנה קטנה, ובכל זאת היא נעלמה בשניות מהצלחת. בשר מבושל הופיע גם במנה השניה - סיגר לחי עגל (42 ₪) המורכבת, ניחשתם נכון, משני סיגרים. גם המנה הזו בוצעה לפי הספר. מרקם הסיגרים היה מדויק: פריך ושמנוני אבל לא שמנוני מדי, וגם המילוי, בשר לחי מבושל בתיבול פיקנטי, היה מצויין.

היה לנו טעים וגם נעים, כך שחלקנו עיקרית אחת: טורנדו רוסיני (164 ₪) ובה נתח צלוי נאה של פילה בקר, מעליו כבד אווז ומתחתיו מצע פירה. בתפריט מצאנו עוד מנות בשרים רבות, ואנחנו נצטרך ליהנות מהן בהזדמנות אחרת. 

לקינוח אלעד בחר קראמבל שוקולד (42 ₪) בתקווה למנה מושחתת, והשוקולד לא אכזב. במנעד שבין מנות כיפיות-מושחתות, למנות בשרים מורכבות, לנשנושים בסגנון טאפאס יש די מקום, והאטמוספירה בו נהדרת.

אטמוספירה, ז'בוטינסקי 29, אשדוד. 053-9376963
 

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אטמוספרה באשדוד
053-9376963

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
יודעת לפנק: לחם בשר
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת