נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עכו היא אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, וההיסטוריה מתועדת מתחילת תקופת הברונזה הקדומה.  היא ידעה עליות ומורדות ועברה מיד ליד פעמים רבות. עכו הגיעה לשיאה כאשר שימשה כבירת ממלכת ירושלים במאה ה-13 וכבירתו של אחמד אל-ג'זאר בסוף המאה ה-18.

בשנת 2001 הוכרזה עכו העתיקה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. כשאתה דורך על האבנים העתיקות, אפשר לזהות בין ריח הים המלוח את רחש הרוכלים על שפת החומה, ולשמוע את צחוק האוהבים ההולך לצדה. אפשר כמעט להריח את זיעת הדייגים החוזרים ממסע פורה, ולחוש באוויר את דריכות החיילים העומדים בצד הדרך בעמדות המיועדות מול רוח הים הקרירה, או לכל הפחות - עמדת סלפי מושלמת.
סלט חצילים. דוניאנא

מהנדס ועורך דין פותחים מסעדה
אתה מהלך ולפתע בסופה של עליה קלה מופיעה מסעדת  דוניאנא. דק עץ רחב ידיים אל מול נוף המים, מפות לבנות מתנפנפות ברוח הקלילה, שמשיות לבנות שנפתחות בימי קיץ חמים ומוסיקת רקע נעימה.

אי שם בשלהי 2005 החליטו השותפים - מהנדס ועו"ד - לפתוח מסעדה יחד. הם חלמו על מקום  שיש בו שילוב של דגים טריים, תפריט איכותי ומקום לחגיגות משפחתיות. העסיקו דייג פרטי, שף ומקום יפהפה, וככה נולדה דוניאנא – פירוש השם הוא "העולם שלנו".
 
אני ובן זוגי שני אכלנים חובבי מאכלי ים, דגים ובישול ים תיכוני. התיישבנו בחוץ לאור חופי מפרץ חיפה ומדי פעם חלף על פנינו משב רוח נעים ומלוח. המקום מלא ורחב ידיים, אך עם זאת ביתי ומותאם לאירועים קטנים ח,גיגות משפחתיות וגם סתם ארוחת צהריים טובה במחיר עממי.
 
קיבלנו תפריט וקבלת פנים חמה ומלבבת. התפריט עשיר ומגוון. הזמנו את סלטי הבית (29 שקלים ליחיד, 49 שקלים לזוג), ביניהם תמצאו סלט טונה טעים, חציל בטחינה, סלט כרוב חמצמץ וטרי, סלט מטבוחה חרפרף וטחינה טובה .

טרי טרי מהים 
הזמנו גם חומוס (בנפרד 19 שקלים) שנעשה במקום, עם פיתות חמות וטריות ופיתות שום על הגריל למביני עניין. לשולחן הגיע סלט תבולה עדין עשוי כהלכה (24 שקלים) סלט בולגרית וזעתר טעים להפליא (46 שקלים) וסלט רוקט בכיוון קצת אחר, עם רימון תפוח והמון אהבה (45 שקלים).
דגים ופירות ים טריים. דוניאנא

קלאמרי בטימין (95 שקלים) מומלץ בחום. קריספי עדין עם רוטב הבית העוטף כל קלמארי בעוקצנות של שום ולימון. טעמנו גם שרימפסים על קדירת פלפלים ושמן זית. השרימפסים טריים ועשויים היטב.

הייתי ממש חייבת, למרות שכבר הייתי מלאה, להזמין מנת לוקוס טרי עם צ'יפס חם (25 שקלים ל-100 גרם של אושר צרוף). כשזה טרי זה פשוט טעים יותר.

פינאלה
לסיום הזמנו שנינו כוס תה חמימה ומלאבי של המקום. קינוח ביתי מתוק אבל לא מדי, עם ריבת ורדים ופיסטוקים מפוררים למעלה. אין ספק שבין אם אתם באזור ורעבים או מתכננים ארוחה משפחתית בכל שעה ובכל זמן, כדאי להגיע לכאן. כמו כן, גיליתי כי מפנקים כאן לקוחות חוזרים במנות סודיות ומיוחדות. אני כבר מתכננת את הביקור הבא.


דוניאנא, סאלח אלבסרי, עכו. 04-9910001 
 
* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי