נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ביום קיץ חם 200,000 אנשים עוברים ברחוב יפו הירושלמי. רשימה אינסופית של סידורים, משימות, מחשבות וחלומות. ממש בנקודה הקריטית, ביציאה משוק מחנה יהודה לכיוון תחנת הרכב הקלה, ניצבת מסעדת השף "הסנדק". בין דוכני פלאפל, בורקסים מיתולוגיים ומסעדות שף מפורסמות נמצאת גם מסעדה חלבית שנעה על הציר בין הקדוש למושחת, בין האנין לפרוע. תנסו לחשוב על כל נקודות ההשקה שיש לתרבות האוכל האיטלקית עם היהדות, ותקבלו את הקונספט הייחודי של הסנדק.
הסנדק

קוקטיילים משוגעים
התמקמנו בשעת ערב מאוחרת בצמוד לרחוב הסואן, בשולחנות סביבנו תיירים מאירופה וגם לא מעט ישראלים שניכר בהם שאינם ירושלמים. הסקרנות והפליאה הציפו אותם. ירושלים היא אכן מקום קצת משוגע. מולנו התיישב דניאל, הבעלים, השף והאבא של המיזם החברתי שנקרא הסנדק.

מסתבר לנו שלפני האוכל, והחוויה היהודית שיש למקום להציע, מדובר בראש ובראשונה במשפחה. קבוצה של מלצרים, טבחים ושוטפי כלים שהתקבצו מכל קצוות תבל סביב דניאל והרעיון החברתי-עסקי שנקרא הסנדק. דניאל מספר שהערך שמנחה את כל השותפים שלו הוא "כבוד" - דאגה, אכפתיות והשקעה, קודם בתוך הצוות ורק אחר כך בלקוח.

דניאל מסמן לחברים במטבח להניע את העניינים הקולינריים וכעבור כמה רגעים נוחתים על השולחן שלושה קוקטיילים יצירתיים במיוחד: מיאמי הסנדק (52 שקלים) ,מוחיטו אננס (42 שקלים) והסנדק (42 שקלים). שלושת המשקאות נעו סביב טעמים של סוף הקיץ, חמוצים-מתוקים עם הרבה קרח גרוס. בלט ביניהם ה"מיאמי" - תערובת צבעונית ועזת טעם שנגרסו לתוכה סוכריות גומי. מטורף!

אוכל נשמה
העיצוב של הסנדק מדבר בשפה של בית אוכל איטלקי ותיק שעבר מתיחת פנים, לצד תריסים של בית כפרי. אפשר למצוא על הקיר הפנימי ציטוטים ענקיים מתוך ספרי קודש ובין ברזי הבירה מסתתר סידור ברכת המזון של הרב פינטו.

המנה הראשונה שמגיעה לשולחן היא למעשה עסקית הבוקר המוגשת לאורך כל שעות היום (45 שקלים). ארוחה שלמה הכוללת שקשוקה עם רוטב בבישול איטי, סלט בינוני עשיר, פוקאצ'ה טרייה וקריספית עם שלושה מטבלים: לבנה סמיכה, ממרח זיתים וממרח עגבניות מיובשות.
לחם ומטבלים. הסנדק

עוד לפני הביס הראשון, מבחינת כמויות האוכל מדובר בנדיבות חסרת תקדים במונחים של ארוחה במסעדת שף. לאחר כמה טבילות עומק של הפוקאצ'ה בשקשוקה, דניאל מספר לנו שהבסיס לרוטב מורכב משלל ירקות טריים שמבושלים במשך שעות רבות עד שמתקבל רוטב סמיך וקרמי המעניק למנה צבע וטעם עמוק.

בנוסף, מגיעים לשולחן גם סלט פטריות חם (48 שקלים) ופיצה ברוטב אלפרדו עם בטטה ובצל סגול (51 שקלים).

גם במנות הללו בולט התמחור השפוי וההבנה שניתן לפנק ולהתפנק במסעדה גם מבלי להוציא מאות שקלים.
דניאל מוכיח שאפשר לבנות עסק רווחי, השואף להתרחב ולגדול, על בסיס של יחסי עבודה הוגנים, מחירים שפויים ביחס למתחרים וכמובן הרבה אהבת חינם.

סוף מתוק
את הארוחה האיטלקית-ישראלית בוחר לסיים השף עם מאפה שוקולד בננה והררי קצפת (35 שקלים). מבחינתי זהו הקינוח האטרקטיבי ביותר שיש לשוק מחנה יהודה להציע, ובמונחים של מרכז העיר ירושלים מדובר במאבק קשוח בין שלל בתי מאפה, קונדיטוריות ומסעדות בעלי ותק ומוניטין של שנים רבות.
קוקטיילים משוגעים. הסנדק

דניאל מספר לנו שהחלום שלו לעזור לכמה שיותר אנשים דרך הפעלת המסעדה, ובהמשך גם בניית הרשת שמתבססת על הרעיון החברתי שבו העובדים הם השותפים ברווחים וכולם יחד פועלים להצלחה.

דניאל מראה לנו סרטונים של הופעות חיות וריקודים ספונטניים של עובדים שצולמו בימים האחרונים, ולרגע נדמה כאילו צולמו בברצלונה, ברלין או פריז. התרגשתי לראות איך דניאל הצליח לבנות בשתי ידיו מקום בילוי ירושלמי שיש בו מלבד אוכל איטלקי-יהודי גם אג'נדה ערכית. כל הכבוד.

חשבון בבקשה: 
קוקטייל מיאמי – 52 שקלים
קוקטייל מוחיטו אננס – 42 שקלים
ארוחת בוקר – 45 שקלים
סלט פטריות חם – 48 שקלים
פיצה אלפרדו – 51 שקלים
קינוח שוקולד בננה – 35 שקלים
סה"כ: 273 שקלים

 הסנדק, יפו 104, ירושלים. 053-9374919

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הסנדק בירושלים
053-9374919

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מסעדת לה בוקה מתחדשת
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם