נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני לא יודע איך קרה שדווקא בחיפה כל כך הרבה מסעדות סיניות הצליחו לשרוד מתקופת הגל הגדול של שנות ה-80, אבל רצה הגורל ובשנת 2017 אם תחשק נפשכם בארוחה סינית כהלכתה, אין ספק שלא יהיה לכם קל לבחור. לעומת זאת אם תרצו לאכול במסעדה סינית כשרה, מבחר האפשרויות יצטמצם לכדי מסעדה אחת בדיוק. הכוונה היא לצ'יינה ביי, שנפתחה לפני שלושה עשורים, ב-1987. 

האמת היא שצ'יינה ביי היא גלגול מודרני של מסעדה אחרת, שנקראה בזמנו "הסינית הכשרה של מלון נוף". אותו מלון נוף נרכש לפני כשלוש שנים על ידי רשת מלונות קראון פלאזה והפך למלון Haifa Bayview. מקבלי ההחלטות החליטו בצדק להשאיר את המסעדה בדיוק כפי שהייתה לפני הרכישה, פלוס שיפוץ מאסיבי שהחמיא מאוד למקום. מלבד השינוי הקוסמטי שהזניק את העיצוב לשנות העשרה של המילניום הנוכחי, דבר לא השתנה: המנות עדיין עושות הרבה כבוד למטבח שלמדנו לאהוב לפני שלושה עשורים, ואפילו רבים מהצוות המקורי בחרו להמשיך לעבוד במקום. 
אוכל סיני מסורתי מ-1987. צ'יינה ביי
זיכרונות ילדות על פסגת הכרמל
צ'יינה ביי פועלת בקומת הלובי של המלון המוקפד, כאשר בינה לבין טיילת לואי הפסטורלית מפריד קיר זכוכית בודד בלבד. כמו כן, בין הקיר ובין הנוף המהפנט של הים התיכון, מפרידה רק טיילת לואי אחת. כשאימא ואני נכנסנו לצ'יינה ביי בערב חם מדי של סוף אוגוסט, בחרנו בשולחן שניצב צמוד לקיר הזכוכית, הזמנו חצי גולדסטאר (29 שקלים) וקנקן לימונדה (25 שקלים) והתחלנו לעיין בתפריטים המזמינים. 

המזגן פעם בכל הכוח, אז הרשינו לעצמנו לפתוח את הסעודה עם שני מרקים: מרק תירס (20 שקלים) לאימא ומרק וון טון (22 שקלים) לילדון. ציר העוף שממנו הוכן מרק התירס היה עז טעם והביצה הטרופה קשרה את כל העסק כמו שצריך. בקערית שלי התערסלו להם יחדיו שערות של גזר וכרוב לבן עם נבטים סיניים, סלרי, קישואים וכיסון עוף מאודה אחד. המרקים היו מצוינים, שניהם העלו זיכרונות מתקופת הילדות שבה מסעדות סיניות היו פסגת הקולינריה החיפאית ושניהם נעלמו כלא היו תוך דקות ספורות בלבד.  

הראשונות המתבקשות 
זה לא שחסרות מנות ראשונות בתפריט של צ'יינה ביי, אבל משום מה התקשינו לוותר על הראשונות הקלאסיות ביותר שאפשר למצוא בכל תפריט של מסעדה סינית, לפחות בישראל: אגרול ירקות (10 שקלים), וון טון מטוגן ממולא בעוף (4 יח' – 32 שקלים) וסלט סיני (21 שקלים). צלחות הוון טון והאגרול הונחו אחר כבוד על מתקן החימום הקלאסי, לצד האגרול הונחה כוסית זכוכית עם אותו רוטב חמוץ-מתוק ממכר ולצד הוון טון נחה לה אותה כוסית בדיוק, רק עם רוטב צ'ילי מתוק. 

שתי המנות היו קריספיות ביותר, עשירות במיוחד והפגינו יחס מושלם בין כמות המלית לעובי הבצק. הסלט הסיני המסורתי היה קלאסי מתמיד, ושלוש אלה פתחו את התיאבון שלנו פתיחה מלאה, כך שהיינו יותר ממוכנים לשלב העיקריות. 
אגרולים. צ'יינה ביי בחיפה
התפריט שרק נותן ונותן
בתפריט של צ'יינה ביי לא תמצאו מן הסתם פירות ים או בשר לבן, אבל כן תמצאו לצד מנות העוף והבקר, לא מעט מנות אווז ומנות דגים. אימא הלכה על מנת פילה בס ברוטב לימון (57 שקלים) ואני בחרתי במנת אווז עם חצילים (65 שקלים). לצד המנות הזמנו שתי מנות של אורז מטוגן (10 שקלים למנה), כי היה לנו ברור שאת הרוטב שיישאר בצלחות העמוסות, נצטרך לספוג במשהו טעים ומתפצח.

שתי המנות היו צבעוניות, שמחות, חצופות ופרועות, ממש כמו שנות השמונים עצמן. בצלחת שלי היה בלגן טעים להפליא של רצועות שוק אווז, בצל לבן חרוך במחבת, בצל ירוק וקוביות חצילים אווריריות, כשכל היופי הזה התעטף ברוטב טריאקי, עוטר בשומשום וקושט בתוספת של פקאן סיני (10 שקלים). בצלחת של אימא השתכשכו להן קוביות של פילה בס בציפוי פריך יחד עם פלפלים צבעוניים, אננס ובצל לבן ברוטב לימון מתקתק ואת חצי המנה שלא הצליחה לסיים, ביקשנו שיארזו לנו לקחת הביתה. 
בננה לוטי. מעדן
לא רוצים ללכת, רוצים להתפוצץ
האם היינו יכולים ללכת הביתה בלי להזמין קינוח? החלטנו להזמין גם בננה לוטי (28 שקלים): קרפ עדין במילוי בננה, בתוספת כדור גלידה. רגע לפני הקינוח הסופר מושחת וטעים הזה, הגיעו לשולחן שתי עוגיות מזל סיניות. העוגייה של אימא טענה ש"לעיתים האושר מגיע דרך דלתות שלא ידעת כלל שהשארת פתוחות" ושלי גרסה ש"כל מה שאדם צריך בחיים זה בית חם ואוהב, בריאות ומעט כסף". כמה פשוט – ככה נכון, רק שהייתי מוסיף גם מסעדה סינית איכותית אחת, במרחק של עשר דקות נסיעה מהבית, עם נוף שלא ניתן לדעת ממנו שובע.   

חשבון בבקשה
חצי גולדסטאר – 29 שקלים
קנקן לימונדה – 25 שקלים
מרק תירס – 20 שקלים
מרק וון טון – 22 שקלים
אגרול ירקות – 10 שקלים
4 יח' וון טון מטוגן – 32 שקלים
סלט סיני – 21 שקלים
פילה בס ברוטב לימון – 57 שקלים
אווז עם חצילים – 65 שקלים
תוספת פקאן סיני – 10 שקלים
עוגיות מזל סיניות – על חשבון הבית 
בננה לוטי – 28 שקלים
סך הכול: 319 שקלים לארוחה ענקית לשני סועדים

צ'יינה ביי, שדרות הנשיא 101, חיפה. 053-9379369

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
צ'יינה ביי בחיפה
053-9379369

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
סעודת מלכים במסעדת מוסקט
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי