נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"לא עליך המלאכה לגמור, אך אל לך להיבטל ממנה" (אבות ב' טז') – זוהי האג'נדה שעומדת מאחורי פיצריית "פיפל" שנפתחה לאחרונה בשכונת שפירא בדרום תל אביב, כחלק ממיזם "ככה פשוט".
  
פיצריית "פיפל" היא קודם כל פיצרייה שכונתית שכיף לשבת ולאכול בה. השילוב בין העיצוב האורבני, האווירה הצעירה והטעמים הייחודיים הופכים אותה למקום בילוי אולטימטיבי, הן עבור תושבי השכונה והן עבור המבקרים שמגיעים מבחוץ. "אנחנו מסתכלים על הפיצרייה לא רק כעסק מזון, אלא כמוקד קהילתי", אומר יוגב קניג, מבעלי המיזם. "וככזה, יש לנו אחריות ואמירה גם בנושאים חברתיים, וזה למעשה מה שאנחנו מנסים לעשות כאן – עסק שעושה את הדברים אחרת ומשלב את עולם היזמות עם ערכים חברתיים". 
אוכלים, נהנים, ותורמים לחברה

משנים את התפיסה הכלכלית
את "ככה פשוט" יזמו והקימו 6 שותפים: יוגב קניג - בן 25 מדרום העיר. מגיע מרקע של חינוך והקמת סטארט אפ חברתי;  חנן אננדו מרס  - בן 40. כוריאוגרף ורקדן. למד אמנות בקהילה בשנקר והקים את קפה שפירא, הקפה הראשון עם הקונספט החברתי; אמרי פרידמן  - בן 24 מחיבת ציון, שבדיוק חזר מטיול בהודו; אופיר קודלש – בן 25 מקיבוץ שמיר, סטודנט לסוציולוגיה, אנתרופולוגיה ומזרח אסיה; ויפתח היימן - בן 32, סיים תואר במזרח אסיה ובעל תעודת הוראה.

כולם חבר'ה צעירים שהפריע להם שהכלכלה המודרנית הופכת את החברה לאינדיבידואליסטית ואגואיסטית, והחליטו שאפשר גם אחרת. לדברי קניג: "לא הגענו מתחום המסעדנות, אלא מתחום היזמות החברתית. בבסיס המיזם עומד הרצון שלנו לשנות את ההבנה הכלכלית של החברה וליצור כלכלה שלוקחת אחריות על העובדים, על המוצר, על תפיסת העולם והחזון".

ובהתאם לחזונם, הם יצרו מודל שבו הפיצרייה היא למעשה עסק המכשיר צעירים ובני נוער מכל השכבות הסוציו־אקונומית ליזמות עסקית, במטרה שלאחר שנת ההכשרה ייכנסו לשותפות בחברה, יקבלו תפקיד ניהולי ויקבלו אחוזים מהעסק עצמו. "החזון שלנו הוא לקחת את אלו שלא הסתדרו במסגרות השונות של בית הספר או עולם התעסוקה, להכשיר אותם ולהפוך אותם לשותפים רווחיים בעסק. לחלק ממשהו ששייך להם", אומר קניג. 
משקיעים בפרודוקטים. פיצה פיפל
איך זה עובד?
כדי לפתוח את העסק גויסו חמישה משקיעים, וכל אחד מהשותפים השקיע סכום התחלתי. את עבודות השיפוץ עשו לגמרי בעצמם, בליווי קבלן בניה מהשכונה. על הקונספט העיצובי החליטו יחד עם המעצבת ליהי לוי ואת מלאכת הבישול למדו מהשף מוטי זיקרון.

המודל העסקי דומה למודל עסקי של כל עסק והתקציב מחולק, בדומה לכל עסק בתחום המסעדנות, לעובדים, חומרי גלם, הוצאות משתנות, הוצאות קבועות ו- 10 אחוז שורת רווח. ההבדל הוא שכאן שורת הרווח אינה מוזרמת ישירות לבעלים, אלא - 4 אחוזים מהרווחים מושקעים בתוכנית ההכשרה והיתר מחולקים בין השותפים.

מהי תוכנית ההכשרה?
בשלב הראשון הצעירים ובני הנוער מופנים למיזם על ידי משרדי הרווחה. במהלך השנה הראשונה מקבלים הצעירים הכשרה בתחום היזמות, הכוללת תכנים בנושאי ניהול ספקים, ניהול תקציב, ניהול עובדים וכדומה. עם תום שנה של הכשרה, עומדים בפני הצעירים מספר אפיקים: לפתוח עסק בשת"פ עם בעלי המיזם; להשתלב כמנהלים; או ללוות את מחזור ההכשרה הבא ולהכשיר יזמים.

"מי שמגיע אלינו מבין שהגיע למקום עבודה הדורש אחריות ובגרות, ובתמורה מעניק לו תשומת לב ומערך לימודי, המהווה סוג של מוסד הכשרה שבסופו יקבל מקצוע, השכלה רלוונטית ובעיקר – תחושה של מסוגלות יזמית".
 הצעירים עוברים  מסלול הכשרה של שנה. פיצה people
מה אוכלים?
ב"פיפל" תמצאו מגוון רחב של פיצות, פסטות, סלטים, קינוחים ובירות, המיוצרות במקום. תוכלו להזמין משלוחים ואפילו לרכוש את רוטב הפיצה הייחודי, המתאים גם לשקשוקה ו/או פסטה. "השאיפה שלנו היא להיות יצרנים של כל מה שמוצע כאן", אומר קניג. "מסיבה זו אנחנו משקיעים גם בפיתוח המנות ובשדרוג של המנות הקיימות. כך למשל הגבינה על הפיצה היא 95 אחוז גבינת מוצרלה ו-5 אחוז גבינת פרמז'ן, המגולפת אחרי שהפיצה מוכנה ונמסה עליה".

בין המנות המומלצות: פיצת אננדו – פיצת הבית, עם פטרוזיליה ומיקס פטריות: שיטאקי, פורטובלו ושמפיניון (65 שקלים למשפחתית/ 40 שקלים לאישית); פסטת רוזה – שמנת, רוטב העגבניות של הפיצה ויין לבן יבש. מוגשת עם בזיליקום ופרמז'ן (28 שקלים); טראפלסים הום מייד על בסיס שוקולד/ שוקולד לבן, ובתוכם שקדים, אגוזים, שוקולד שמומס בשיטה צרפתית ומרכיבים סודיים נוספים (3 ב- 10 שקלים).

פיצה פיפל, פתוח כל יום בין השעות 12.00-24.00. שישי סגור. מוצ"ש – מצאת השבת ועד 01.00.
מסילת ישרים 92, תל אביב. 053-9419852
>> להזמנת משלוח  

תודה לארגונים שתמכו ועזרו להקים את המיזם:
קרן IVN, וקרן רוטשילד קיסריה - מתן תמיכה כלכלית וליווי עסקי.
VAN - ייעוץ עסקי שותף.
דני מנחם קבלן ביצוע - הכשיר את כל הצוות כשיפוצניקים מוסמכים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סושי לנשים בהריון של ניני האצ'י (צילום: באדיבות המקום)
מנה  של מסעדת כרמים (צילום: נועם פריסמן)
סושי של TYO (צילום: באדיבות המקום)
ארוחת בוקר באלנה
אייר קפה: מקום מושלם לאירוע
מסעדות מומלצות לארוחה משפחתית
מסעדות מומלצות ברמת החייל
מסעדות מומלצות במתחם שרונה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?