נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ביקור בוויסקי בר-מוזיאון בשרונה הוא חוויה יוצאת דופן עבור כל החושים. המתחם התת-קרקעי מדופן אבני הכורכר נחצב לפני כ-150 שנה ע"י הטמפלרים. לאורך השנים שימש כיקב, מרתף יין, סליק לבניית מטוסים טרום הקמת המדינה, ולפי שמועות גם משכן לכספות של בנק ישראל. כיום, לאחר שיפוץ ועיצוב מרהיב, זהו בר הוויסקי הגדול במזרח התיכון, ומהחמישה הגדולים בעולם עם היצע של מעל 1,000 מינים מרחבי הגלובוס.
מסודרים כמו חיילים. וויסקי בר ומוזיאון

במקום פועל מטבח עדכני בכשרות בית יוסף, המציע מנות מחומרי הגלם הטובים ביותר - החל מבשרים בעישון עצמי, ירקות ודגים טריים, וגם קינוחים ייחודיים אשר ניחוחות וויסקי עוברים בהם כחוט השני.

הגעתי לוויסקי בר עם בנץ, קומיקאי ונהתנן שאין כמותו לחוות דעת על כל מה שטוב בעולם. התיישבנו על הבר, משתאים ממבחר הבקבוקים הנוצצים שמולנו. כמו ספרים הממתינים לקורא הם מסודרים בקפידה על מדפים מרצפה עד תקרה, וסולם על מסילה מעניק גישה לקומות העליונות, כמו בספריה הלאומית. הוויסקי מוגש במנות של 25 מ״ל, בכוסות מסוג גלנקירין המדגישות את הארומה והטעמים של המשקה, בטווח מחירים של 9 שקלים למנה ועד 2,239 שקלים. 

וויסקי ונשירה
אבודים מן ההיצע הבלתי רגיל, שמחנו על האפשרות למסע מודרך בעולם הוויסקי, החושף את המבקר לארבעה סוגים. הקומיקאי בחר לצאת למסע חובק עולם שהתחיל באמריקה עם וויסקי בולייט-ריי משיפון, משקה אדמדם, קליל ונעים לשתייה בניחוח אדמה רעננה וחמצמצות שיפון. אז, המשיך לדאבלין ושוטט במזקקת טילינג עם וויסקי מתקתק וארומה של רום שמתקבלת מהחביות בהן יושן. משם המשיך לסקוטלנד, שם טעם גלנליווט בן 12, וויסקי סקוטי קלאסי, מאוזן ובוגר. לבסוף, הרחיק מעבר לאוקיינוס השקט עד לטייוואן לפגישה עם סינגל מאלט יוצא דופן המיושן בחביות אלון אמריקאי ובחביות יין פורט, המעניקים לו טעם ליקר עשיר (98 שקלים למסע). היה מצחיק.
קרפצ'יו מוסר ים. וויסקי בר ומוזיאון
כרטיס המסע שלי שלח אותי לסקוטלנד, במסע חווייתי אחר עולמות הטעם של ממלכת הוויסקי. התחלתי באובן בן 14, סינגל-מאלט עם ניחוח זעפרן ומוסקט, המשכתי בדלמור 15 שחביות שרי העשירו אותו בצבע ענבר ובניחוח קראמל ודובדבן מרומזים, טיפסתי לאזור ההררי עם קלייניש פירותי ומרתק, וסיימתי בגלנמורנגי, וויסקי עגול ומלא רבדים, קצת מלוח וקצת פירותי, עדין ומלא נוכחות (110 שקלים למסע). היה מרתק.

מנה מנצחת
מסע הוויסקי היה חוויה של התגלות מעוררת מחשבה, דמיון ויצירתיות. כדי לחבר חומר לרוח הזמנו פטה כבד (52 שקלים) שהוגש עם שילוב מהפכני של רכיבים: ריבת תאנים, צנימים, נטיפי איולי וויסקי, קרם פירות יער ושמן זית עשבוני, אשר תרמו צבע וטעם. הפטה עצמו היה קציפתי ועשיר, חוויה מרנינה לבלוטות הטעם. קרפצ'יו מוסר ים נפלא (58 שקלים) הוגש עם איולי וויסקי, פיסטוקים קלויים, שרי צלויות וצנוניות, ובזיקי זיתים שחורים ומלוחים, והיה לא רק טעים אלא גם נפלא לזיקוק החיך ולהגברת רגישותו לניחוח הוויסקי שלגמנו. המנות הקלילות היו נפלאות, מיוחדות ויפהפיות. משהבנו כי התפריט הוא של מסעדת גורמה ולא תפריט בר קונבנציונאלי, פניניו לגרישה המוגז בבקשה שימליץ על עיקריות. אנטריקוט עם תפוד מדורה ואספרגוס (147 שקלים) וניוקי ארטישוק (68 שקלים) היו ההמלצה החד משמעית שלו. 
אנטריקוט. וויסקי בר ומוזיאון
ואכן, כשהוגש הניוקי בצלחת חרס כבדה על קרם חרשף חלומי המבוסס על אמולסיית קשיו, תחליף ראוי ונשגב לשמנת והפרמז'ן הנעדרים מטעמי כשרות, הבנו שאחרי גרישה הולכים בעיניים עצומות. הניוקי היו בשרניים ועסיסיים. פטריות יער, שמן זית ועשבים הוסיפו צבע וטעם, וכלל הרכיבים יצרו סינרגיה נדירה של טעם ומרקם. אך עם כל הכבוד הרב שחלקנו לניוקי, נתח האנטריקוט גנב את מירב התשואות. הוא נעשה בתנור פחמים מיוחד, השומר על טמפרטורה קבועה של 350 מעלות ומעניק לבשר ניחוח על-האש. התוצאה הייתה נתח משויש בצליית מדיום נפלאה, מתמוסס בפה כחמאה הניתזת על מחבת מלובן.

חשבון בבקשה
העיצוב המרהיב, הטעמים הנהדרים שנחשפנו עליהם בלעיסה ובלגימה, השירות יוצא הדופן וכמות האלכוהול הלא מבוטלת שימחו את לבבותינו. כך, נותרו ישובים עוד שעה ארוכה, להתלוצץ, לדבר על ההחיים, ליהנות מאווירת החוצלארץ, להחליף חוויות ולהחליט איזה וויסקי הכי נעם לנו. 

חשבון בבקשה: 
מסע וויסקי בנלאומי – 98 ש"ח לארבע כוסיות
מסע וויסקי סקוטי – 110 שקלים
פטה כבד – 52 שקלים
ניוקי ארטישוק – 68 שקלים
אנטריקוט - 147 שקלים
קרפצ'יו מוסר ים – 52 שקלים
475 שקלים לשני אנשים והרבה וויסקי

וויסקי בר מוזיאון, אלוף דוד אלעזר 27, מתחם שרונה, תל אביב. 053-5495031
 
* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
Whiskey Bar & Museum בתל אביב
053-5495031

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?