נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני והחבר'ה
חמישי הגיע. יוצא מהעבודה. ביני לבין החופש מפרידה הדרך הקצרה מהמשרד לבית. כוס מים צוננים, עוצם עיניים, מפטיר אווווום חרישי ונכנס לאוטו. מוודא שהבלו-טוס מחובר, מניע. מזגן על פול-פאוור, דרך צלחה. בפקק האינסופי מתחיל לתכנן את הסופ"ש, רוצה לנוח וגם שיהיה בלתי נשכח. טלפון להורים, אחד לאישה ועד שיחת עבודה קצרה, ואני חופשי. יא אללה, איך בא לי לצאת כמו פעם, בלי לתכנן, לשכוח מהכרס ומלחץ הדם, לזרום, להיות קליל, לשתות, לזלול. טלפון לדורון, הוא בעניין. טלפון לברק, הוא צריך לחשוב. עופר בממתינה, אופס, הערתי את יוני, הוא בנסיעת עבודה בקוריאה.
קרפצ'יו סינטה, אוסקר וויילד
אוסקר פרא
עד סוף הנסיעה יש מתווה. דורון וברק, שניהם במלעיל עוד מהיסודי, נפגשים מוקדם קרוב לבית, בירה אחת ואז לחזור להשכיב את הילדים. אוסקר וויילד בפתח תקווה הוא היעד. שעה 20:00. תזמין מקום בפנים, הלחות הורגת. זורם.

כביש פתוח ושפע חניה מקבלים את פני. נכנס לאוסקר וויילד. מזגן, אור מלטף, מוזיקה שנות שמונים, אנשים מצוחקקים. תענוג. מתיישב על הבר במקום השמור לשלושה. מזל שהזמנו כי הערב ליאון במשמרת. ליאון, ברמן צעיר ומוכשר, אייל שני של האלכוהול, מושך קהל מעריצים קבוע שבא ליהנות מהסבריו המלומדים ומהמלצותיו לשילובים מרתקים של בירה, אוכל וויסקי. ליאון ניגש, נותן בי מבט רך של מרפא סיני. ממליץ להתחיל במשהו קליל, לאגר צ'כי? זורם. בכוס צוננת, עם חתימת קצף, בירת הבית "דוריאן גריי" בסגנון פילזנר, זהובה, קלילה ופרחונית (25 שקלים לשליש). לוגם בהנאה, מפטיר 'המחייה'. כיף!

השילוש הקדוש
החברים מגיעים, ליאון בפעולה. כמה שאלות על סגנון והעדפות, והינה הוא רוקח במוחו תבניות משולשות לביקור. הוא מתאר בצורה ומפתה את הבירות שבחביותיו, 26 במספר באותו הערב, נותן טעימות חופשי, העיקר שתצאו מבסוטים. 

אחרי שבחרנו, ישאל אם נרצה להתאים מנה לכל בירה. אנחנו מבינים שיש לנו פה הזדמנות למסע קולינארי. מסמסים הביתה בזריזות "נחזור מאוחר", ובפה אחד אומרים - הן. ברק הולך על הוגרדן, בירת חיטה בלגית קלילה ומתקתקה עם ארומה מיוחדת שמתקבלת מקליפות תפוז וזרעי כוסברה (34 שקלים לחצי). יחד איתה יאכל קרפצ'יו סינטה (39 שקלים) וילגום כוסית בלווין, וויסקי סקוטי מתקתק וקרמלי, המתיישן בחבית אלון במשך כתריסר שנים, ואז עובר לחביות שרי, שם הוא מתעדן ורוכש אופי פירותי ורענן (34 שקלים למנה). 

דורון הולך על לף בלונד, גם בלגית, אבל כבדה ויבשה יותר, עם אחוז אלכוהול שנותן בראש (35 שקלים לחצי). איתה יאכל נקניקייה אירית (34 שקלים). הוא יקנח עם וויסקי איילה מיסק, וויסקי סקוטי מעושן וגוף בעל נוכחות שלא ירכין ראש בפני הנקניקייה הקשוחה ביותר (34 שקלים למנה). 
פריכים ומעולים. פיש אנד צ'יפס של אוסקר וויילד
אני מתמיד בקו הלאגר הנקי והקליל, נסחף לחצות את הים הגדול כדי ליהנות מסן-מיגל, הבירה הספרדית הגדולה, המשלבת טעם ייחודי אך נגיש, בירה שתתאים לכל חך (34 שקלים לחצי). פיש-אנד-צ'יפס היא המנה שלי הערב (52 שקלים), ואחריה אהנה מאחד האצילים שעל המדף, בואמור סקוטי בן 15, סינגל-מאלט של שעורה המניבה לאחר זיקוק ויישון מוקפד שיכר בשל עם מליחות ים מרומזת, ההופכת אותו לאחד הנשגבים בקטגורית האיים (67 שקלים למנה).

מנה מנצחת
האמת שהנוק-אאוט הערב שייך לוויסקי. בעוד שהבירה החליקה בגרון, שימחה את הלב והכניסה אותנו לאווירה של צחוקים, מיני הוויסקי היו כמו קשת זוהרת בשמיים. הם גילו לנו, ההדיוטות, ספקטרום מרהיב של צבעים, ניחוחות וטעמים שלא הכרנו. כמו ילדים סקרנים חלקנו את כוסותינו הנוצצות, לוגמים קצת מזה וטיפה מההוא, מתענגים מכרטיס הכניסה לעולם הוויסקי בו אנו טירונים. מגלגלים משקה על הלשון, מצקצקים, ואז חוזרים לכוס שלנו, מרוצים מן הבחירה.
לכל בירה מותאמת מנה
אך מן הראוי לומר כמה מילים חמות על האוכל שליווה את קשת הצבעים הסקוטית הזו: קרפצ'יו הסינטה היה דק כראוי אך לא שקוף, ורוטב בלסמי מצומצם ומיץ רימונים, אורוגולה טרייה ושמן זית היו בדיוק מה שמצופה מבשר נא על לחם כפרי חם. בול פגיעה. הנקניקייה האירית שמרה על פאסון בזכות נתחי בשר בקר וטלה איכותיים בקיצוץ גס, תיבול נכון של זרעוני כוסברה ושומר מתפצפצים, וצלייה מדויקת. יחד עם תפוחי אדמה בסגנון קייג'ין היתה זו מנה טעימה המתאימה ביותר לשיכר.

הפיש-אנד-צ'יפס היה אפילו דרגה אחת מעל, בזכות המקוריות: על צלחת טוגנים לוהטים הונחו חמש אצבעות דג בבלילת בירה מתובלת. כל נגיסה נתקלה בהתנגדות פריכה ומענגת ובנתח דג טרי ומודגש. לשאלתי הסתבר כי מדובר בפילה אמנון טרי, דג שלכשעצמו הוא קצת מריר, אך תחת מסכת הבלילה הוא היה שונה ונפלא, ונתן פרץ טעם עם פייט יותר מדג הים המקובל, דג הקוד.
ביקורינו באוסקר ווילד הפתח-תקוואית עלה על הציפיות. היה נעים, טעים ושמח. אווירה מצויינת, מבחר יוצא דופן, וצוות נפלא ומקצועי המשתמש במיומנות בארסנל המרשים שבאמתחתו, יוצרים חוויה נפלאה של ניתוק ופתיחת לבבות בלתי נשכחת. מומלץ בחום! 

חשבון בבקשה:
בירה דוריאן גריי - 25 שקלים לשליש
בירה הוגרדן - 34 שקלים לחצי
קרפצ'יו סינטה - 39 שקלים 
וויסקי סקוטי בלווין - 34 שקלים 
בירה סן-מיגל 34 שקלים
פיש-אנד-צ'יפס - 52 שקלים
וויסקי סקוטי בואמור -  67 שקלים
בירה לף בלונד- 35 שקלים
נקניקייה אירית- 34 שקלים
וויסקי סקוטי איילה מיסק - 34 שקלים
סה"כ: 388 שקלים לשלושה אנשים

אוסקר וויילד, שחם 36, פתח תקווה. 053-9367486

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא